در دادگاه شاخ‌های اینستاگرامی چه گذشت؟

گروه اجتماعی الف،   3981116047

رسیدگی به پرونده شاخ‌های اینستاگرام و «سحر تبر» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

در دادگاه شاخ‌های اینستاگرامی چه گذشت؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام دادگاهی که متشکل از ۵۰۰ متهم بود و «فاطمه خویشوند» یا همان «سحر تبر» یکی از معروف‌ترین متهمان پرونده  به شمار می‌رفت، برگزار شد.

دوشنبه هفته گذشته بود که ادامه رسیدگی به این  پرونده به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد، پرونده‌ای که در آن نام افراد پرادعای اینستاگرام به گوش می‌خورد؛ بر اساس شنیده‌ها در پرونده «سحر تبر» علاوه بر دیگر متهمان ۷ متهم اصلی وجود دارد و افراد دیگر هر کدام به نوعی در این پرونده دخیل هستند.

در دادگاه شاخ‌های اینستاگرام چه گذشت؟

اولین جلسه رسیدگی به پرونده «سحر تبر» ۲۴ دی ماه  برگزار شد، اما ادامه جلسات رسیدگی به دوشنبه هفته گذشته موکول شد که این جلسه به ریاست  قاضی مقیسه بود، البته به گفته سعید دهقان وکیل فاطمه خویشوند (سحر تبر)، قاضی ختم رسیدگی به پرونده موکلش را اعلام نکرده است و در کنار «سحر تبر» در این پرونده بیش از ۱۰ متهم دیگر هم وجود دارد، به همین دلیل آن‌ها هم باید برای ارائه توضیحات به دادگاه احضار می‌شدند که این کار انجام شد.

سعید دهقان وکیل فاطمه خویشوند (سحر تبر) درباره جلسه اول دادگاه موکلش اظهار کرد: در اولین جلسه قاضی دادگاه به دنبال دیدن موکل بنده بود و او می‌خواست ببیند که آیا تصویری که از موکلم در رسانه‌ها منتشر شده با واقعیت «فاطمه خویشوند» یکی است یا مغایرت دارد و در همین راستا قاضی موکلم را دید و به این موضوع پی برد که تصاویر منتشره با شخصیت موکلم بسیار تفاوت دارد، زیرا «سحر تبر» مخلوق نرم افزار فتوشاپ، گریم و تدوین است.

حتی دستنبد هم برای دستان «سحر تبر» بزرگ بود

«سحر تبر» به داشتن چهره‌ای نامتعارف و جثه‌ای بسیار کوچک و لاغر در فضای مجازی معروف است، با وجود آن که وکیل این متهم اذعان می‌کند که موکلش استعداد شگرفی در فتوشاپ دارد، اما یکی از سربازان دادگاه که خود مسئول انتقال «سحر تبر» به شعبه دادگاه انقلاب بود، گفته که از جثه بسیار ریز و لاغر این متهم شوکه شده است.

این سرباز گفت: «سحر تبر» به قدری لاغر است و استخوان‌های ریزی دارد که حتی نمی‌توانستیم به دست او دستبند بزنیم، زیرا از دستان او در می‌آمد و در نهایت مجبور شدیم تا به جای دستنید از بست کمک بگیریم.

در دادگاه شاخ‌های اینستاگرام چه گذشت؟

تعدادی از دختران متهم صبح روز دوشنبه پشت درب شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب منتظر بودند تا رئیس دفتر قاضی مقیسه آن‌ها را فرا بخواند و برای دفاع از خود و ارائه توضیحات به سالن دادگاه وارد شوند، البته در میان تمام این افراد چهره‌های نام آشنایی را می‌دیدیم که تا چندی پیش در صفحات شخصی که با تعداد هزاران دنبال کننده چندان هم شخصی به حساب نمی‌آمدند در فضای اینستاگرام اقدامات مختلف خلاف عرف و شرع ایرانی- اسلامی انجام می‌دادند.

اتهام «سحر تبر» معاونت در افساد فی الارض، تشویش به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع است، اما گویا به دیگر متهمان سالن دادگاه هم این گونه خبر رسیده بود که اتهامات آن‌ها هم همان اتهامات «سحر تبر» مخصوصا معاونت در افساد فی الارض است، اتهامی که هنوز تأیید نشده و مشخص نیست که آیا سایر افراد پرونده هم به دلیل این اتهامات احضار شده‌اند یا خیر.

متهمانی که جرم احتمالیشان را از گوگل پیدا کردند

دخترانی که تا پیش از حضور در دادگاه با چهره‌هایی مملو از آرایش‌های غلیظ و لباسی‌هایی نامتعارف در فضای اینستاگرام تبلیغ اکستنشن مو می‌کردند و از راه تبلیغ به کسب درآمدهای نامشروع می‌پرداختند، اکنون پشت درب بسته دادگاه منتظر شنیدن صحبت‌های قاضی به انتظار نشسته بودند.

به این متهمان خبر اتهام «سحر تبر» رسیده بود و فکر می‌کردند که آن‌ها هم به اتهام معاونت در افساد فی الارض قرار است محاکمه شوند، اتهامی که نه می‌دانستند جرمش چیست و نه می‌دانستند آیا به آن‌ها نسبت داده شده یا خیر.

یکی از چهره‌های نام آشنای فضای مجازی و متهم این پرونده که از این اتهام واهمه داشت و خطاب به یکی دیگر از دوستانش با چشمانی گریان و به حالت اضطراب گفت: مطمئن نیستم که جرم معاونت در افساد فی الارض چیست، اما در گوگل سرچ کردم و نوشته شده بود که جرمش اعدام است.

این متهمان یکی پس از دیگری به سالن دادگاه رفتند و برای ارائه توضیحات و دفاع از خود با قاضی صحبت کردند.

در دادگاه شاخ‌های اینستاگرام چه گذشت؟

سرانجام دادگاه شاخ‌های فضای مجازی چه می‌شود؟

با رفتن هر یک از دختران به دادگاه، متهمان دیگر اضطراب و استرس بیشتری گرفتند، متهمانی که برخی از آن‌ها در فضای مجازی خود را شجاع نشان داده بودند، اما هنگامی که دستشان برای قانون رو شده بود، با چشمانی گریان به صحبت‌های قاضی مقیسه گوش می‌کردند، البته گویا قاضی از صحبت‌ها و دفاعیات متهمان آشفته شده بود و صداهایی که از داخل سالن دادگاه بیرون می‌آمد نشانگر سوال‌های متعدد قاضی بود.

بر اساس شنیده‌ها پرونده «محسن لرستانی» خواننده معروف هم با پرونده این دختران ارتباط دارد و جلسه رسیدگی به آن در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مقیسه برگزار می‌شود.

«محسن لرستانی» چندین مرتبه با لباس زندان، اما با ماسک برای ناشناخته ماندن در دادگاه حاضر شد.

دوشنبه اولین جلسه رسیدگی به پرونده «محسن لرستانی» برگزار شد و ادامه رسیدگی به پرونده او به روزهای دیگر موکول شد.

رسیدگی به این پرونده‌ها هنوز ادامه دارد و از سوی قاضی مقیسه حکمی برای این متهمان صادر نشده است و باید منتظر ماند و دید سرانجام این شاخ‌های فضای مجازی و «محسن لرستانی» چه می‌شود و پس از رسیدگی به این پرونده قاضی مقیسه چه حکمی را برای این دختران صادر خواهد کرد؟