خبر ابتکار از تصویب شاخص های عدالت جنسیتی در ۸ محور 

گروه اجتماعی الف،   3981114144 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به تصویب شاخص های عدالت جنسیتی در ۸ محور در ستاد ملی زنان و خانواده، گفت: ۴۲ درصد کارکنان دولت را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان در سالن شهید انصاری استانداری، اظهار کرد: در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب مهمترین مسئله تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب و کارآمدی نظام در دستیابی به این اهداف است.

وی افزود: پیشرفت همه دولت‌ها در اجرای برنامه، کارآمدی، بهره مندی در فعالیت و کار، انگیزه برای مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا پس از خروج از برجام، بیان کرد: امروز با ایجاد رضایت، اشتغالزایی، پایبندی به آرمان‌ها و تعهدی که در قبال خون شهدا داریم باید رو به جلو حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت سیاسی در کنار مشارکت اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است، تصریح کرد، حضور مردم بستگی به گستردگی تنوع و احترام به سلایق مردم دارد که اگر اینگونه نباشد موجب ایجاد حاشیه، کاهش مشارکت مردم و آسیب به اعتماد عمومی می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه تنوع سلایق سیاسی قابل حذف نیست، گفت: این سلایق در تمام دوران تاریخ انقلاب فداکارانه حضور داشتند و امروز قابل حذف نیست زیرا منجر به کاهش مشارکت عمومی و لطمه به اعتماد مردم می‌شود که در این راستا روند تأیید صلاحیت‌ها یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه یکی از اهداف و آرمان‌های همه آحاد مردم در دوران انقلاب مسئله تحقق عدالت است، افزود: عدالت ابعاد متنوعی شامل عدالت در عرصه سیاسی، اجتماعی اقتصادی و بویژه عدالت جنسیتی و برقراری تعادل بین نقش‌های فردی و اجتماعی و نقش‌های خانوادگی زنان است که منجر به برقراری تعادل در جامعه می‌شود.

ابتکار تصریح کرد: مبنای عدالت جنسیتی نص صریح قرآن کریم، سیره پیامبر و فرمایشات بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی بوده و برتری فقط در میزان تقوا و صداقت است.

وی با اشاره به تصویب شاخص‌های عدالت جنسیتی در ۸ محور در ستاد ملی زنان و خانواده، بیان کرد: این طرح تصویب و به استانداری‌های کشور با ۱۷۹ شاخص ابلاغ شده است و این شاخص‌ها به موضوعاتی که در تفاوت‌های جنسیتی غفلت یا کم کاری شده بیشتر توجه کرده است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: ۳۸ درصد از دختران پیش از انقلاب قادر به ادامه تحصیل نبودند که این میزان امروز به کمتر از ۳ درصد رسیده که بیشتر مربوط به مناطق حاشیه‌ای، فقیرنشین و یا اقوامی که دارای تعصبات خاصی هستند، می‌باشد.

ابتکار با اشاره به اهمیت دستاوردهای گیلان در انتصاب مدیران زن، بیان کرد: ۴۲ درصد از کارکنان دولت زنان هستند که میزان حضور زنان در سطوح مدیریت ملی از ۱۳.۶ درصد به ۲۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: میزان حضور زنان گیلانی در دستگاه‌های دولتی استان گیلان ۲۲ درصد است.