نوبخت: آنچه در کشور می‌گذرد برخلاف آنچه دشمن می‌خواهد است/ ایجاد ۸۴۳ هزار فرصت شغلی در پاییز امسال

گروه اقتصادی الف،   3981114066 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون رئیس جمهور گفت: در پاییز امسال ۸۴۳ هزار فرصت شغلی نسبت به پاییز سال قبل ایجاد شده است.

نوبخت: آنچه در کشور می‌گذرد برخلاف آنچه دشمن می‌خواهد است/ ایجاد ۸۴۳ هزار فرصت شغلی در پاییز امسال

به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد به شرایط بودجه کشور اشاره کرد و گفت: دومین سال یک تحریم سخت و بی‌سابقه را پشت سر می‌گذاریم و آخرین آن نفت در برابر غذا بود و افرادی که از انسانیت بوئی نبرده‌اند برای غذا و دارو اجازه نمی‌دهند نفت صادر کنیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: آنها واردات دارو برای بیماران خاص را از ما دریغ کردند اما همه آنچه در کشور می‌گذرد برخلاف آنچه دشمن می‌خواهد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: ما در میان کشورهای منطقه دکترین بازدارنده را در پیش گرفته‌ایم به هیچ کشوری حمله نکرده و نمی‌کنیم و به کسی هم اجازه نمی‌دهیم به لحاظ نظامی ما را بیآزماید.

نوبخت با بیان اینکه با محدود کردن منابع نفتی بخشی از درآمدهای نفت در بودجه تقلیل پیدا کرد، گفت:  اما ظرف ده ماهه امسال تا ابتدای بهمن براساس گزارشات خزانه منابع ما ۱۱۷ درصد پارسال بوده و ما توانستیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم تمامی پرداخت پرسنل در  ۱۰ ماهه امسال ۳۴ درصد بیشتر از سال قبل بود و به صندوق بازنشستگی ۱۳۲ درصد پارسال هزینه دادیم درست است در این زمینه افزایش داشتیم اما در سایر منابع صرفه‌جویی کردیم.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا نتوانیم کار عمرانی و اجرایی انجام دهیم، افزود: در ۱۰ماهه امسال ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد به طرح‌های عمرانی تخصیص داده شد که ۴۰ هزار میلیارد پرداخت شده است.

نوبخت بیان کرد: سیل به ما ۲۱ هزار میلیارد خسارت وارد کرد و ۱۸ هزار میلیارد پرداخت شد که ۱۱ هزار میلیارد از خزانه و مابقی توسط سیستم بانکی پرداخت شد.

نوبخت با بیان اینکه در شهریور ماه امسال تمام مطالبات گندمکاران پرداخت شد گفت: در همین شرایط تحریم با گندمکاران تسویه کردیم، در این شرایط پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شد و تنها ۴۷۰ میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان علوم‌پزشکی مانده بوده که آن هم پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با همه این شرایط می‌پذیریم سختی‌هایی وجود دارد و تورم از دست ما رفته بود، گفت: در حال حاضر تورم نزولی شده و به ۸ دهم درصد تقلیل پیدا کرد.همچنین بیش از ۸۴۳ هزار فرصت شغلی فقط در پاییز امسال نسبت به پاییز سال قبل ایجاد و اشتغال افزایش پیدا کرد.

نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد منابع کشور نفت است، گفت: از این چالش یک فرصت ساختیم در آزادراه تهران_شمال که کمتر از یک ماه دیگر افتتاح می‌شود بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و ۶۲ کیلومتر راه در البرز ایجاد کردیم، ۳۲ کیلومتر آزادراه ساختیم و ۵ از جمله همدان، کرمانشاه ، آذربایجان غربی گیلان رت به شبکه سراسری ریلی وصل شدند.

نوبخت خاطرنشان کرد: با سرعت بندر چابهار را به زاهدان متصل می‌کنیم و ۷۰۰ کیلومتر راه‌آهن جدید ایجاد می‌شود که در این شرایط تحریم همه این خدمات با وحدت و همدلی ایجاد شده است.