امام جمعه مشهد: چرا از مذاکرات برجام درس نمی‌گیرید؛ نتیجه مذاکره جز فشار اقتصادی بود؟

گروه سیاسی الف،   3981111044 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه مشهدمقدس گفت: مقام معظم رهبری فرمودند راه مقابله، اقتصاد مقاومتی است؛ ۶ سال است که این طرح خاک می‌خورد و باقی مانده و به‌جای اقتصاد مقاومتی مذاکره کردید و نتیجه آن فشار اقتصادی و ناجوانمردی اروپایی شد، باز هم دنبال مذاکره هستید؟

امام جمعه مشهد: چرا از مذاکرات برجام درس نمی‌گیرید؛ نتیجه مذاکره جز فشار اقتصادی بود؟

به گزارش  تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره مصادیق تقوا بود و عنوان شد یکی از مصادیق تقوا مشارکت همسران با یکدیگر در زندگانی خانوادگی است، اصولا در مدیریت مشارکتی اعضایی که در یک مدیریت با هم شرکت می‌کنند باید با وظایف و مسئولیت خاص مدیریت مشارکتی را صورت دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در مدیریت مشارکتی امور تقسیم می‌شود، در مدیریت مشارکتی اعضایی که در مدیریت شریک هستند باید وظیفه هر کدام مشخص باشد، در مسئله خانواده نیز همین است وقتی بنا شد مدیریت خانواده یک مدیریت مشارکتی باشد باید وظیفه هر کدام در این مدیریت مشارکتی مشخص باشد و هر یک از این دو طرف وظیفه خود را صورت داده و در وظایف دیگری نیز کمک کنند.

علم‌الهدی بیان کرد: مسئولیت وظیفه اصلی هر یک از اینها در مدیریت مشارکتی از بین نمی‌رود، وظیفه زن و مرد در مدیریت مشارکتی خانواده چیست؟ باید تعبیر کنیم وظیفه مردم در زندگی خانوادگی کفالت است و وظیفه و مسئولیت زن در زندگی خانوادگی مدیریت است.

وی با اشاره به اینکه معنای مدیریت مشارکتی این نیست که وظیفه هر یک از طرفین از دوش آنها برداشته شود خاطرنشان کرد: کفالت برای مرد و مدیریت برای زن باید کاملا توضیح داده شوند امروز در مسئله کفالت مرد در زندگی بحث می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تشکر از عزاداری‌های مخلصانه مردم مشهد در ایام شهادت صدیقه اطهر(ع) اظهار داشت: باید به‌ویژه از راهپیمایی باشکوه شما و اقامه عزا تشکر کرد، امیدوارم خداوند متعال، رابطه و عشق اهل بیت(ع) را به‌عنوان اکسیر سعادت از ما زوال نیاورد.


علم‌الهدی گفت: این هیجان و شور و عشق پرفراز نسبت به ساحت مقدس صدیقه اطهر(ع) که در همه کشور شاهدش بودیم نشانی از قرب ظهور و فرج میوه دلش یعنی حضرت ولیعصر(عج) است؛ دو چیز اعلام نزدیک شدن ظهور حضرت است یکی مراسم فاطمیه و یکی مراسم نیمه شعبان. توسعه این دو مراسم نشانگر رسیدن وقت ظهور و قرب فرج وجود مقدس بقیه‌الله(عج) است. این شور و هیجانی که از شما مردم نمایش داده شد بیشتر دل‌ها را در مظلومیت امیرالمومنین(ع) آتش می‌زند.

وی با اشاره به اینکه تا این ارتباط برقرار است دشمن از پس ما برنمی‌آید اظهار داشت: بیچارگی‌های اخیر آمریکا ثابت کرد که آمریکا فقط راه مقابله‌اش با ما به نیرنگ، فریب و خدعه منحصر شده و دیگر قدرت ندارد و ما باید حواسمان جمع باشد که فریب نخوریم، یکی از توطئه‌هایی که آمریکا دارد و در داخل کشور نیز برخی مسئولان حتی فریب توطئه را می‌خورند این است که آمریکا می‌خواهد ثابت کند بین معیشت و مقاومت به اصطلاح نوعی دوئیت و قطب‌بندی وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: گروه اقدام علیه ایران از دو سال قبل در آمریکا به ریاست برایان هوک تشکیل شده و وظیفه‌اش تلقین این مسئله است که معیشت با مقاومت نمی‌سازد و اقتصاد سقوط می‌کند و سعی دارد دوبعدی معیشت و مقاومت و قطب‌بندی این دو را به مردم ما و مسئولان بباوراند و متاسفانه برخی از عزیزان ما نیز ندانسته این را باور می‌کنند و حتی در حرف‌هایشان گاف می‌دهند که دشمن ما را تحقیر کند و می‌گویند حاضر به مذاکره با آمریکا هستیم اگر تحریم را کنار بگذارند.

علم‌الهدی بیان کرد: سه سال در برجام مذاکره کردید. مگر نتیجه‌ای جز فشار معیشتی داشت؟ فشار معیشتی که مردم امروز دارند سه سال قبل در برجام نبود. مقاومت نکردید. مقام معظم رهبری فرمودند این مذاکرات فایده ندارد. سه سال مذاکره را تجربه کردید و اقتصاد ما بیشتر سقوط کرد و تحریم دشمن چندین برابر شد. این مردم عقل، شعور، درک و فهم دارند و متوجه هستند نتیجه مذاکره برجامی فشار اقتصادی امروز است.

وی اظهار داشت: آدم از برخی عزیزان مسئول تعجب می‌کند که با درایت خود چطور این گونه یک مرتبه گاف می‌دهند؟ مردم فلسطین حدود 20 سال است وارد انتفاضه شده‌اند و سازمان آزادیبخش فلسطین نیز دائم در خط مبارزه با اسرائیل بودند تا مشکلات را برطرف کنند اما حتی با مردم فلسطین فاصله گرفت؛ به خیالشان با مذاکره قضیه برطرف می‌شود اما به معامله قرن رسید، معامله قرن یک فیلم سینمایی است که در سال 1986 هالیوود آن را اکران کرد و داستانش این است که چند قاچاقچی اسلحه با توطئه سلاح خود را می‌فروشند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: از دو سال قبل یک یهودی آمریکایی که مشاور سیاسی ترامپ است این طرح را مطرح کرد و نام آن فیلم را روی این طرح گذاشت یعنی آمریکا، صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه در نقش همان قاچاقاچیان اسلحه سر مردم را کلاه می‌گذارند تا شاید بتوانند تا آخر این قرن اسرائیل را نگه دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند شما تا 25 سال دیگر نیستید و الان خود آمریکا و صهیونیست‌ها از بقا نومید هستند و می‌خواهند با این کلاهبرداری شاید بتوانند اسرائیل را حیات دهند. این معامله قرن چیست؟ جزو موادش این است که عرب و مسلمان از فلسطین و قدس بیرون روند و اختیار بیت‌المقدس تحت حکومت یهودی باشد.

علم‌الهدی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند راه مقابله، اقتصاد مقاومتی است، 6 سال است که این طرح خاک می‌خورد و باقی مانده و به‌جای اقتصاد مقاومتی مذاکره کردید و نتیجه آن فشار اقتصادی و ناجوانمردی اروپایی شد. باز هم دنبال مذاکره هستید؟