هزینه حمل ماشین با قطار

گزارش بازرگاني،   3981109110

امروزه مسافرت با قطار یکی از بهترین انتخاب‌هاست چراکه امنیت بالا و قیمت مناسبی دارد. معمولا بیش‌تر خانواده‌ها ترجیح می دهند با قطار به مسافرت بروند چراکه کوپه‌های آن نیز به‌صورت خانوادگی است و می‌توانید تا رسیدن به مقصد در کنار خانواده‌تان باشید. 

در سال‌های قبل، سرعت قطارهای مسافربری بسیار کمتر از دیگر وسایل نقلیه بود و همین موضوع باعث می‌شد که بسیاری از گردشگران، قطار را برای سفرهای خود انتخاب نکنند و از انتخاب آن صرف نظر کنند؛ اما با پیشرفت تکنولوژی، قطارهای سریع‌السیر به ناوگان‌ ریلی اضافه شدند و توانستند مسافرانزیادی را به استفاده از قطار ترغیب کنند. موقع رزرو بلیط قطار فدک، دو نوع کوپه‌ وجود دارد. کوپه‌های ۴ نفره و ۶ نفره در این قطارها وجود دارند و شما می‌توانید متناسب با نیازتان کوپه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر به‌همراه خانواده سفر می‌کنید بهتر است یک کوپه‌ی دربست رزرو کنید تا بتوانید با آرامش بیشتری مسیر خود را طی کنید. قطارهای فدک درطول مسیر در چندین ایستگاه می‌ایستند؛ پس بهتر است هنگام از سوار شدن به قطار، از مهماندار، محل پیاده شدن‌تان را بپرسید تا شما را در این مورد راهنمایی کنند البته اگر خرید بلیط قطار فدک علی بابا را به‌صورت اینترنتی انجام دهید می‌توانید به‌صورت آنلاین ایستگاه‌های محل توقف قطار را مشاهده کنید. 

 

 

یکی از دغدغه‌های بسیاری از مسافران پس از پیاده شدن از قطار نداشتن وسیله‌ی نقلیه مناسب است. البته در بعضی از شهرها، خودرو به شکل روزانه اجاره داده می‌شود اما قیمت کرایه‌ی خودرو برای یک روز یا یک هفته اصلا مقرون به‌صرفه نیست. همچنین اگر بخواهید با خودروی شخصی‌تان به شهر مورد نظرتان سفر کنید احتمالا با در طول مسیر به‌شدت خسته می‌شوید و مشکلات دیگری از قبیل خطرات جاده را هم نباید از یاد برد. در چنین شرایطی بهترین کار آن است که خودروی خود را با قطار حمل کنید و در مقصد آن را تحویل بگیرید تا بتوانید آزادانه به گردش بروید و دغدغه وسیله‌ی نقلیه نداشته باشیدالبته این کار کمک زیادی هم به هزینه‌های حمل و نقل شما در مقصد می‌کند و باعث می‌شود در مقصد هیچ‌گونه‌ی هزینه‌ی حمل و نقلی نپردازید. پس اگر قصد خرید بلیط قطار فدک را دارید و می‌خواهید خودروی‌تان را نیز با خودتان به‌همراه داشته باشید می‌توانید در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید. 

 

 

اگر قصد حمل خودرو را به شهرستان دیگری مانند زاهدان با قطار تهران زاهدان را دارید باید در وهله‌ی اول برای خودتان بلیط بخرید و یک بلیط جداگانه هم برای ماشین‌تان تهیه کنید. خوشبختانه امکان حمل خودرو با قطار در بیش‌تر خطوط ریلی فراهم است و شما می‌توانید به‌راحتی با پرداخت هزینه‌ای بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان، ماشین‌تان را به شهر مقصد ببرید. این هزینه کاملا مقرون به‌صرفه است و شاید در برابر هزینه‌های حمل و نقل‌تان در مقصد، عدد بسیار کمی باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر بلیط‌ ماشین‌تان گم شد باید سریعا برای چاپ بلیط المثنی اقدام کنید چراکه حمل ماشین بدون بلیط امکان‌پذیر نمی‌باشد. جالب است بدانید که اگر قصد خرید بلیط قطار فدک علی بابا را دارید می‌توانید از طریق وب‌سایت، علاوه بر خرید بلیط برای خود و خانواده‌تان، بلیط ماشین‌تان را نیز اینترنتی تهیه کنید و نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های صادرکننده بلیط نمی‌باشد. درواقع با این کار توانسته‌اید در وقت و هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید. بهتر است درجریان باشید که تحویل خودرو در مبدا نیاز به‌همراه داشتن مدارک و همچنین رعایت مواردی دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم. 

 

 

 

اگر قصد تحویل دادن خودروی‌تان را دارید، در بازه‌ی زمانی ۸ صبح تا ۳ ساعت قبل از حرکت، باید بلیط قطار فدک را برای خودروی‌تان تهیه کنید؛ سپس در موقع تحویل خودرو می‌بایست مدارک شناسایی مالک، سند و کارت مالکیت خودرو را به همراه داشته باشید. همچنین باید حق بیمه‌ی خودرو را برمبنای درصدی از ارزش کل خودرو بپردازید که جدای هزینه‌ی بلیط خودرو است. نکته‌ی مهم در حمل ماشین با قطار این است که اگر در زمان تحویل، خودروی شما دارای نقص فنی باشد یا تصادفی باشد از تحویل خودروی شما جلوگیری خواهد شد. 

سفر به رشت با قطار

درصورتی‌که خودروی شما دارای پلاک موقت باشد تنها درصورتی اجازه حمل خودرو را به شما می‌دهند که مهلت مجوز عبور آن به پایان نرسیده باشد. البته اگر هم خودروی شما هنوز پلاک نشده باشد و تازه خریداری شده باشد لازم است که برگه‌ی فروش خودرو را به‌همراه داشته باشید. 

اما در مورد خودروهای شاسی بلند داستان فرق می‌کند و اگر ارتفاع ماشین شما از ۱۵۸ سانتی‌متر بیش‌تر باشد و یا عرض آن از ۱۸۰ سانتی‌متر بیش‌تر باشد انبار خودروی شما را تخویل نخواهد گرفت چراکه خودروی شما در قطار جا نمی‌شود. البته درصورت مجاز بودن ابعاد خودروی‌ شما داخل آن کاملا بازرسی می‌شود و می‌بایست درون خودروی شما خالی از هرگونه وسایلپ و چمدان باشد؛ درصورتی که بار خاصی در ماشین خود به‌همراه دارید می‌توانید آن را به‌همراه خودتان در کوپه ببرید. در پایان نیز دقت داشته باشید که اگر خرید بلیط قطار فدک علی بابا را به‌صورت اینترنتی انجام داده‌اید، خیالتان راحت باشد که بهترین قیمت را پیدا کرده‌اید