اعتراضات گسترده فلسطینی‌ها به معامله قرن و درگیری با صهیونیستها

گروه جهان الف،   3981108114

در حالی که ساعاتی به اعلام طرح موسوم به معامله قرن از سوی ترامپ مانده است، اراضی فلسطینی صحنه اعتراضات گسترده به این طرح خبیث آمریکایی-صهیونیستی است.

به گزارش مهر به نقل از روسیاالیوم، ارضی فلسطینی امروز سه شنبه یعنی ساعاتی قبل از رونمایی معامله قرن از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صحنه اعتراضات و درگیری است.

هزاران فلسطینی در تظاهرات گسترده ای در غزه، شعارهای ضد موضع آمریکا و سکوتی عربی در قبال معامله قرن سر دادند. جوانان فلسطینی با آتش زدن لاستیک، شعارهایی هم در وحدت ملت فلسطین سر دادند.

الحیه: زمان آنرا فرا رسیده است که علیه صهیونیست‌ها متحد شویم

همزمان خلیل الحیه از رهبران حماس دعوت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از گروه‌ها در کرانه باختری برای مشارکت در رایزنی‌ها درباره مقابله با معامله قرن را ستود و گفت: زمان آن فرا رسیده است که برادر ما ابومازن، پرچم را به دست گیرد و ملت ما را متحد کند و ما با یکدیگر با اشغالگران مقابله کنیم.

الحیه گفت: اشغالگران با آتش بازی می‌کنند و به همان اندازه که قدس و حق بازگشت نزدیک شود به پایان خود نزدیک می‌شوند. حماس بر مقاومت تاکید دارد.

وی از همه کشورهای عربی خواست که موضع آشکار خود را در مخالفت با معامله قرن اعلام کند.

الحیه از مخالفت مردم فلسطین خبر داد.

حمله صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها

همزان نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی جوانان معترض به معامله قرن در شرق خزاعه درخانیونس در غزه با گاز اشک آور حمله کردند.

تجمعات در طولکرم و رام الله

در کرانه باختری هم گروههای فلسطینی خواستار تجمع‌های اعتراض آمیز در میدان جمال عبدالناصر در شهر طولکرم شدند.

در رام الله و البیره هم درخواست تظاهرات گسترده ضد معامله قرن داده شده است.

زخمی شدن دهها جوان فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست

خبرگزاری فلسطین وفا از زخمی شدن دهها جوان فلسطینی در شمال شهر الخلیل در کرانه باختری در شلیک گاز اشک آور نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.

البطش: خواهان تظاهرات گسترده در نقاط مخلتف جهان هستیم

«خالد البطش» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد: ما خواستار برگزاری تظاهرات‌های گسترده در نقاط مختلف جهان هستیم به گونه‌ای که سفارتخانه‌های آمریکا در همه جا تحت محاصره درآید.

بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: در گام اول مبارزه با معامله قرن، مشاهده خواهد شد که صدها هزار فلسطینی به خیابان‌ها خواهند آمد.

البطش تصریح کرد: هر طرفی که از معامله قرن حمایت به عمل آورد به عنوان دشمن فلسطین تلقی خواهد شد.

از سوی دیگر عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس گفت: وحدت ما می‌تواند که معامله قرن را به شکست بکشاد و همه طرح‌ها علیه فلسطین را نابود کند.

همچنین محمد ابونصیره عضو کمیته‌های مقاومت هم بیان کرد: جز با وحدت و مقاومت نمی‌توان با معامله قرن مقابله کرد.