وزیر راه: آزادراه تهران-شمال نزدیک نوروز افتتاح می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3981108093

وزیر راه و شهرسازی اعلام‌کرد: قطعه یک آزادراه تهران- شمال نزدیک ایام نوروز افتتاح می شود و از اختصاص مبلغ جدیدی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل باقی مانده این قطعه خبر داد.

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمد اسلامی» در جلسه گزارش بهره‌برداری منطقه یک آزادراه تهران-شمال با تاکید بر این‌که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید طبق جدول زمانبندی، نسبت به تعهدات خود در پروژه آزادراه تهران-شمال پایبند باشند، گفت: در خصوص ابلاغ تخصیص مورد نیاز، رایزنی‌های لازم با رییس سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و انتظار می‌رود ابلاغ اعتبار مورد نیاز در روزهای آینده انجام شود.

وی گفت:همچنین در گزارش به رییس‌جمهوری، موضوع تامین اعتبار مورد نیاز برای عملیات اجرایی منطقه دوم آزادراه به مبلغ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان مطرح شد و امیدوارم با تامین این اعتبارمسیر رفت، منطقه دوم آزادراه را نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.

اسلامی با بیان اینکه کام مردم امسال به دلایل مختلفی تلخ شده است، عنوان کرد: باید کاری کنیم که افتتاح این پروژه به کام مردم شیرین شود و به دل آن‌ها بنشیند.

اسلامی با بیان این‌که قطعه یک آزادراه تهران-شمال در ایام پرترافیک نزدیک به نوروز افتتاح می‌شود و برخی برای طی مسیر و عده‌ای نیز برای دیدن اتوبان به این مسیر کشیده خواهند شد، ابراز امیدواری کرد: پس از زیربار رفتن آزمایشی منطقه یک آزادراه تا زمان افتتاح رسمی، هر هفته چند روز برای تردد مردم باز باشد.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به دست‌اندرکاران پروژه منطقه یک آزادراه تهران-شمال، تاکیدکرد: ۳۰ بهمن‌ماه باید زمان آخرین روز عملیات اجرایی باشد و تمام نصبیات و تست‌ها باید تا آن روز انجام شود و هیچ مهلت دیگری نداریم. بنابراین ضروری است همه دستگاه‌ها نسبت به تعهدات خود و زمانبندی پروژه پایبند باشند.

وی، پروژه منطقه یک آزادراه تهران-شمال را به‌معنای واقعی، یک مگاپروژه خواند و افزود: درست است که این پروژه بیش از ۲۴ سال است که در حال ساخت است اما با همتی که بنیاد مستضعفان انجام داده و همدلی با وزارت راه و شهرسازی، اساس کاری که در این پروژه انجام شده از سال ۹۴ تاکنون بوده است و در این مدت، بهترین شرکت‌ها و پیمانکاران کشور در این پروژه، یک کار کم‌نظیر انجام داده‌اند. قطعه یک آزادراه تهران-شمال جزو مفاخر مهندسی و عمرانی کشور است و امیدواریم آن را به شایستگی به بهره‌برداری برسانیم و کام مردم را شیرین کنیم.