اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا

گزارش بازرگانی،   3981106050

این روزها عده ی زیادی از دانشجویان به دنبال گرفتن ویزای تحصیلی از کشورهای معتبر و دانشگاه های برجسته ی دنیا هستند استرالیا یکی ازآن کشورهایی است که، تحصیلات در آن به دلیل قیمت مقرون به صرفه در شهرهای دانشگاهی، رشته های بسیار متنوع در موسسات آن و همچنین داشتن هفت دانشگاه معتبر با رتبه های زیر صد در رنکینگ جهانی  دانشگاه ها مورد توجه بسیاری از علاقمندان به تحصیل در کشورهای خارجی  قرار گرفته است؛ در این مقاله به توضیح درباره شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا میپردازیم.

اما خوب است بدانید که گرفتن ویزا تحصیلی استرالیا میتواند با کمی چالش برایتان همراه باشد زیرا باید به Department of Home Affairs ثابت کنید که از شرایط  مهم و اساسی دریافت ویزای تحصیلی استرالیا برخوردار هستید و یکی از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای این کشور ارائه مدرک GTE  میباشد.

 GTE مدرکی است که در آن شما باید به سفارت استرالیا ثابت کنید که پس از گذراندن دوره درسیتان در استرالیا به کشور خودتان برمیگردید و مدارک محکمی برای بازگشت به سفارت ارائه کنید.

اما به طور کلی اخذ ویزای تحصیلی استرالیا نسبت به اخذ ویزای تحصیلی سایر کشورهای انگلیسی زبان نسبتا آسان تر است ، اما الزامات خاص خود را نیز دارد.

شما برای دریافت ویزا تحصیلی باید تاییدیه و ورودی یکی از دانشگاه ها و موسسات استرالیا را داشته باشیدو پس از آن باید ثابت کنید که تمکن مالی پرداخت تمام هزینه هایتان را برای مدت حداقل یک سال دارید .

به خاطر داشته باشید که کشور استرالیا برای بررسی درخواست ویزای تحصیلی شما مبلغی را دریافت میکند و در صورت رد درخواست شما نیز این مبلغ بازگشت داده نمی شود و این مبلغ برای دانشجو550  دلار استرالیا و برای فردی که به همراه دانشجو باشد 410 دلار است و همچنین برای همراه زیر 18 سال نیز 135 دلار استرالیا میباشد.

هزینه های زندگی برای فرد دانشجو 20 هزار دلار استرالیا و برای همسر 10 هزار دلار و فرزند 3 هزار دلار است و شما باید مدرکی به سفارت کشور ارائه دهید که توانایی تامین این مبلغ را دارید .

اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه

با توجه به موقعیت کشور ترکیه و فضای آن که از لحاظ فرهنگی تشابه های زیادی با کشور ما دارد بسیاری از کسانی که به دنبال ادامه تحصیل هستند به اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به عنوان یکی از گزینه های خوب توجه زیادی دارد.

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید ابتدا رشته ی تحصیلی خود را انتخاب کنید و از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید تا بتوانید ویزای تحصیلی را دریافت کنید  در نظر داشته باشید که برای ورود به کشور ترکیه نیازی به ویزا ندارید و میتوانید پس از ورود به این کشور و تحقیق و مشاهده دانشگاه های شهر مورد نظرتان تصمیم به انتخاب رشته و دانشگاهتان بگیرید .

دانشجویان برای اینکه به دانشگاه های این دانشگاه وارد شوند باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند و نمره ی مورد نظر را دریافت کنند. تحصیل در مقطع لیسانس درکشور ترکیه 4 سال و برای رشته های پزشکی  6 سال  به طول می انجامد .

همچنین برای دوره های کارشناسی ارشد و و دکتری باید در آزمون های ورودی هر دانشگاه به طور مخصوص شرکت نمایید و نمره ی قبولی را اخذ کنید تا به آن دانشگاه خاص وارد شوید.

آزمون های ورودی دانشگاه ها هر سال 2 بار تکرار میشوند تا دانشجویان شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه داشته باشند، پس از دریافت پذیرش دانشگاه مورد نظرتان میتوانید به سفارت ترکیه مراجعه کنید و ویزای تحصیلیتان را دریافت کنید.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

کشور کانادا با توجه  به موقعیت زندگی و کاری خوبی که برای دانشجویان پس از فارغ التحصیلی ایجاد میکنند برای بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل محبوب است و به همان میزان اخذ ویزای تحصیلی این کشور میتواند برای دانشجویان چالش برانگیز باشد!

ویزای تحصیلی کانادا نیز مانند کشور ترکیه است و شما باید در ابتدا پذیرش رشته مورد نظرتان را از دانشگاهی که میخواهید دریافت کنید و سپس با مراجعه به سفارت کانادا ویزای تحصیلیتان را دریافت کنید .

 

یکی از موارد بسیار مهم در دریافت ویزای تحصیلی این کشور تمکن مالی داوطلب است ، فردی که تقاضای تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارد باید بتواند ثابت کند که توانایی تامین هزینه تحصیل و زندگی خود در سال اول دارد و این کار را از طریق ارائه مبلغ موجود در حساب بانکی خود یا از طریق فردی که اسپانسرش میشود انجام دهد.

پس از تایید اداره مهاجرت کانادا با تقاضای دانشجو، ایتدا یک ویزای موقت برای ورودش به کشور صادر میشود و پس از اینکه وارد خاک کانادا شد ویزای تحصیلی دانشجو نیز صادر و زمان اعتبار ویزای تحصیلی در کانادا بسته به رشته و مقطع داوطلب است و معمولا تا انتهای دوره دانشجویی فرد معتبر خواهد بود.

شما با داشتن مدرک دیپلم و همچنین آیلتس با نمره ی بالای 6 میتوانید برای ورود به دانشگاه های این کشور اقدام نمایید اما در عین حال نیز میتوانید دانشگاه هایی را پیدا کنید که برای دریافت پذیرش آن ها نیاز به مدرک زبان ندارید  اما در کشور کانادا باید حتما دوره ای را برای یادگیری زبان بگذرانید .

همچنین برای ورود به دانشگاه های این کشور در مقطع لیسانس باید دیپلم دوزاده ساله را به همراه ریز نمرات چند سال آخربرای دانشگاه ارسال کنید.

برای ورود به دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کانادا معدل دوره کارشناسی شما باید بالای 13 باشد و ریز نمرات آن را به همراه آیلتس بالای 6 یا 6.5 برای دانشگاه ارسال کنید و مدت زمان تحصیل در این دوره بر اساس رشته ی تحصیلیتان میتواند بین 1 تا 2 سال متغییر باشد.

برای اخذ پذیرش در دوره دکترا داوطلب باید معدل بالای ۱۳ در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشد. همچنین داشتن مدرک آیلتس 7 با توجه به رشته و دانشگاه یکی از ملزومات اخذ این پذیرش است؛ این دوره بین۳ تا ۵ سال طول می کشد و دانشجوهم دوره های کورس یا آموزش و هم پژوهش یا پروژه را برعهده دارد.