گزارش اختصاصی الف؛ جزئیات عملیات گسترده در جنوب غرب عراق؛ تلاش محور غربی - عبری - عربی برای ناامن کردن استان‌های کربلا و نجف همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981106041 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

به گفته منابع میدانی، حومه جنوبی و شرقی منطقه « الرطبه» و بیابان های غربی مناطق « الکسره و الهباریه » و مناطق جنوبی النخیب در جنوب غرب، مرکز و جنوب استان الانبار به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

جزئیات عملیات گسترده در جنوب غرب عراق؛ تلاش محور غربی - عبری - عربی برای ناامن کردن استان‌های کربلا و نجف همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، با ادامه اعتراضات و آشوب ها در مناطق مرکزی و جنوبی عراق، نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس فدرال و رزمندگان بسیج مردمی، عملیات پیش دستانه ای را برای مقابله با هرگونه ناامنی در مناطق جنوب غربی این کشور آغاز کردند.

یک منبع میدانی از احتمال فتنه جدید محور غربی - عبری - عربی خبر داد و گفت: روند تحولات میدانی نشان می دهد آمریکایی ها و سعودی ها با حمایت از عناصر مخفی داعش درصدد هستد امنیت استان های کربلا و نجف را بر هم بزنند.

این منبع میدانی افزود: آمریکایی ها و سعودی ها در تلاش هستند هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش را در صحرای مرکزی، جنوبی و شرقی استان الانبار فعال و آنان را به سمت استان های کربلا و نجف روانه کنند.

وی با بیان این که افزایش نفوذ تروریست ها در مناطق جنوب غرب عراق در دستور است، گفت: آمریکایی ها و سعودی قصد دارند از ناآرامی ها در مناطق مرکزی و جنوبی سوء استفاده و استان های کربلا و نجف را ناامن کنند.

این منبع میدانی افزود: همین مسئله باعث شد رزمندگان تیپ 2 و 26 بسیج مردمی، نیروهای پلیس نجف و کربلا، تیپ 16 پلیس فدرال و تیپ 33 پیاده نظام ارتش عملیات مشترکی را از 4 محور در منطقه آغاز کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای عراقی در محور نخست از منطقه « الرفیع» در شمال منطقه « الرزازه» در شمال استان کربلا به سمت منطقه «الفاج» در شرق استان الانبار صورت گرفت.

به گزارش گروه بین الملل الف، عملیات در محور دوم از منطقه « النخیب» در جنوب شرق استان الانبار به سمت مناطق شرقی و جنوب غربی تا مرزهای مشترک عربستان و در محور سوم از مناطق مرزی استان کربلا به سمت مناطق جنوبی انجام شد.

عملیات در محور چهارم از حدفاصل مناطق مرزی تا صحرا و جنوب استان نجف صورت گرفت؛ در حال حاضر جست و جوی منطقه به منطقه نیروهای اطلاعات عراقی در 4 محور عملیات برای پاکسازی کامل مناطق آلوده در جریان است. 

نیروهای عراقی در حدفاصل غرب منطقه النخیب تا مناطق مرزی مشترک با عربستان و از جنوب و شرق منطقه النخیب به سمت استان کربلا بیش از 2 هزار کیلومتر مربع از مساحت آلوده را پاکسازی و امن کردند.

به گفته منابع میدانی، حومه جنوبی و شرقی منطقه « الرطبه» و بیابان های غربی مناطق « الکسره و الهباریه » و مناطق جنوبی النخیب در جنوب غرب، مرکز و جنوب استان الانبار به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

از سویی دیگر، بیابان های شرقی و جنوب شرقی النخیب که به مرزهای استان نجف وصل می شوند و مناطق بیابانی در حدفاصل » الرحالیه، الثمیل و النخیب» در شرق استان الانبار و مناطق غربی و شمال غربی کربلا که در نزدیکی دریاچه الرزازه هستند به همراه بیابان ها و صحرای جنوب و جنوب غرب استان نجف به هسته های خاموش داعش آلوده است.

به گزارش گروه بین الملل الف، اگر عناصر مخفی داعش در بیابان های مناطق « المثیل، الرحالیه و النخیب» نفوذ کنند می توانند جاده کربلا - النخیب را مسدود کنند؛ جاده « کربلا - النخیب - گذرگاه مرزی عرعر» در معرض خطر و نفوذ تروریست های داعش است.