کیفرخواست پرونده «سلطان جعل مدرک» صادر شد

گروه اجتماعی الف،   3981105153

معاون دادستان مشهد گفت: کیفرخواست پرونده هلدینگ آفتاب، معروف به‌ سلطان جعل مدارک تحصیلی صادر شد و با پیگیری که داریم در شعبه ویژه‌ای در دادگاه رسیدگی می‌شود.

به گزارش فارس از مشهد، ۱۵ بهمن سال گذشته بود که سلطان جعل مدارک تحصیلی در یکی از دفاتر محل کارش در مشهد دستگیر شد؛ «فروش مدرک دکترا در یک موسسه تبلیغاتی/ مراسم اعطای مدرک در مرکز همایش‌های صداوسیما، برج خلیفه و کاخ سن پترزبورگ!» تنها بخشی از پشت پرده پرونده هلدینگ آفتاب بود.

بازپرسی پرونده هلدینگ آفتاب یک سال به طول انجامید و «شگرد سلطان جعل مدرک؛ مدرک بخرید، در تلویزیون تبلیغ‌تان می‌کنم/ به جای طلبم، دکترای خیاطی گرفتم!» روایت بخش دیگری از جلسات مواجهه حضوری متهم اصلی پرونده یعنی امیررضا ثابت بود.

اکنون پس از حدود یک سال بازپرسی پرونده به پایان رسیده است و در این رابطه معاون دادستان مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با تلاش بازپرس شعبه ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، امیرحسین جوانبخت و تلاش ماموران اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه خراسان رضوی، پلیس آگاهی و پلیس فتا، تحقیقات پرونده معروف به سلطان جعل مدارک تحصیلی، هلدینگ آفتاب به پایان رسید.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی افزود: کیفرخواست این پرونده صادر شد و با پیگیری که داریم در شعبه ویژه‌ای در دادگاه رسیدگی خواهد شد‌.

سرپرست دادسرای ناحیه ۲ عمومی و انقلاب  مشهد در رابطه با اتهامات متهم اصلی پرونده یعنی امیررضا ثابت در این پرونده توضیح داد: اخلال در نظام اقتصادی، کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان حدودا ۱۰ میلیارد ریال، جعل مدارک تحصیلی، جعل رایانه‌ای حدودا ۱۰۰ سایت، پولشویی حدودا ۹۰ میلیارد ریال و فرار مالیاتی حدودا ۸۵۰ میلیارد ریال اتهاماتی است که در این پرونده وجود دارد.