علیرام نورایی مجری تلویزیون شد

گروه فرهنگی الف،   3981105038 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بازیگر سینما و تلویزیون به جای بهنام تشکر،‌ مسابقه تلویزیونی اجرا می‌کند.

علیرام نورایی مجری تلویزیون شد

به گزارش تسنیم، علیرضا سلطانی تهیه‌کننده مسابقه "مافیا" اعلام کرد که از سری جدید، علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون، مجری "مافیا" خواهد بود؛ مسابقه‌ای که به تعبیر تهیه‌کننده‌اش، کپی نیست. سلطانی درباره تأثیر و هدف این مسابقه تلویزیونی گفت که  "مافیا" با هدف افزایش قوه تشخیص و بالا رفتن مهارت‌های فردی و اجتماعی ساخته شده و سرگرمی کاربردی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است. زیرا به واسطه این بازی که همچون "منچ" و دیگر بازی‌های سرگرمی روی میز و زمین بازی می‌شد حالا در نمایش تصویری و تلویزیونی، فرد را با آزمون و خطایی روبرو می‌کند که بتوانند تشخیص خودشان را به رقابت بگذارند. 

در این بازی افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیه‌سازی می‌شود؛ در این مسابقه افراد به صورت پنهانی تعیین نقش می‌شوند و اکثریت شهروند این فرصت را پیدا می‌کنند تا افراد مافیا را شناسایی و برای حذف آنها رأی دهند. مسابقه‌ای که دکوری به مساحت 300 متر دارد و بیشتر بر فضای نوری متمرکز شده و تغییرات نور باعث تغییر در فضای دکور می‌شود. "بازی مافیا" از مدت‌ها پیش در میان جوانان رواج پیدا کرده بود با ورود به تلویزیون رنگ و بویی جدید پیدا کرد؛ حتی یکی از بینندگان این برنامه در اینستاگرام بازی مافیا نوشت: "بالأخره بعد از مدت‌ها مسابقه‌ای متفاوت دیدیم."

بهنام تشکر برای اولین‌بار به عنوان مجری در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرد که به تعبیر تهیه‌کننده این برنامه تنها بعد از یک هفته پخش، نظرات جوانان در فضای مجازی را به خودش جلب کرد. این بازیگر پیش از این گفته بود اجرای مسابقه "مافیا" را پذیرفتم چون به ندرت چنین مسابقه‌ای را دیده‌ام و به خاطر نایاب بودن و جذابیتش، مجری تلویزیون شدم.

مسابقه‌ای که به شدت فکری و شک‌برانگیز است و بسیاری از نام مسابقه، جذب تماشایش می‌شوند چون نام "مافیا" هم برایشان جذابیت دارد؛ اما در آستانه پخش فصل دوم که اواسط بهمن‌ماه به آنتن شبکه سلامت بازمی‌گردد بهنام تشکر مجری این برنامه نیست؛ چون او همزمان در جلوی دوربین سعید سلطانی و سریال "بوم و بانو" است و نقش "سرهنگ سپنتا" را ایفا می‌کند. این مجموعه تلویزیونی از شهریورماه کلید خورده و در بیش از 150 لوکیشن اصلی و فرعی تصویربرداری می‌شود. 

علیرضا سلطانی تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، جزئیات جدیدی از فصل‌های "مافیا" را مطرح و به انتخاب 450 خانم و آقا برای فصل‌ جدید این برنامه تلویزیونی اشاره کرد؛ او  از استقبال جوانان سراسر کشوراز این بازی جذاب خبر داد و گفت:  در مسابقات انتخابی افرادی از شهرهای کوچک و بزرگ همچون زاهدان، گلستان، مشهد، شیراز، مازندران، اصفهان و... متقاضی شرکت در این دوره بودند. 

وی افزود: ما فراخوانی اعلام کردیم که طی 40 روز نزدیک به 3 هزار نفر از سراسر کشور به محل برگزاری بازی‌های انتخابی مسابقه "مافیا" آمدند و نزدیک به 300 بازی برگزار شد. سینا مطلم، نادر مدیر و پدرام فیاضی زیر نظر سیدمحمدجواد رجایی (کارگردان)، گروه داوری "مافیا" بودند و 450 خانم و آقا برای فصل‌ جدید که نزدیک به 80 قسمت است انتخاب شده‌اند.

تهیه‌کننده "مافیا" به پخش ویژه نوروز و رمضان این مسابقه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: این 80 قسمت جدید پشت سر هم روی آنتن نخواهند رفت و در سه فصل پخش می‌شوند؛ فصل دوم از قبل عید نوروز اواسط بهمن‌ماه ساعت 20 به آنتن شبکه سلامت برمی‌گردد. فصل سوم به صورت ویژه و با حضور پررنگ خانم‌ها در ایام نوروز روی آنتن می‌رود و فصل چهارم را در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت. 

وی در خصوص غیبت "بهنام تشکر" در فصل‌های جدید، توضیح داد: بهنام تشکر همزمان در سریال "بوم و بانو" سعید سلطانی حضور دارند و مقدور نشد در فصل‌های جدید، ایشان اجرای این برنامه را ادامه دهند. خیلی تلاش کردیم و برنامه‌ریزی زمانی میسر نشد و چون در آن سو، نقش مهمی و کلیدی داشتند و به شبکه تعهد تولید برنامه داشتیم به سراغ شخص جدیدی رفتیم.

سلطانی درباره مجری جدید "مافیا" گفت: مجری انتخاب شده و علیرام نورایی از بازیگران سینما و تلویزیون است و از اواسط بهمن‌ماه و فصل جدید "مافیا" او را خواهید دید؛ 30 قسمت قبل از عید نوروز، 17 قسمت ویژه برنامه عید نوروز و حضور پررنگ خانم‌ها و 30 قسمت برای ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سلامت می‌رود. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا "مافیا" از مسابقات ایتالیایی است و کپی شده، افزود: بازی "مافیا" تا به حال در حوزه برودکست یا بخش حرفه‌ای تلویزیونی ساخته نشده و این بازی اساساً (گیم ورد) - بازی‌های رومیزی مثل منچ- است و در حقیقت در روسیه و بعداً به اروپا و آمریکا رفت. هر کشوری با نوع و روش خاص خودشان اجرا کردند و ساختند؛ چون ماهیت بازی، روانشناسانه و جامعه‌شناسانه است و به فراخور جامعه و فرهنگ‌هایش دستخوش تغییر شده! مثلاً در آمریکا، این "مافیا" را گرگینه نامیدند. چون اتفاقات این بازی در شب می‌افتد و آدم‌ها در این نسخه آمریکایی، شب‌ها تبدیل به گرگ می‌شوند مثل همان فیلم‌های خون‌آشام. هرکسی بر اساس فرهنگ و اسطوره‌شناسی خودشان عمل کردند و ما هم روی قدرت تشخیص آدم‌ها کار کردیم و این فلسفه وجودی نسخه ایرانی "مافیا" است.

سلطانی تأکید کرد: هدف سازندگان اصلی این مسابقه بالا بردن قدرت تشخیص در جامعه است. شما می‌دانید که هر موقع تشخیص درست صورت گرفته، خیرات و برکات زیادی به همراه داشته است. ما اگر بتوانیم در برنامه‌ یا مسابقه‌ای اهمیت قدرت تشخیص به مردم جامعه‌مان یادآوری کنیم و به آنها بگوییم این مسابقه را می‌بینید مثال کوچک و عینی از زندگی است و بسیاری در حقیقت با بازی کردن و نمایش این بازی به واقعیت‌های زندگی پی می‌برند و خیلی در پوست دوست قرار می‌گیرند که در باطن‌شان دشمنند. 

وی در پایان افزود: "مافیا" به شبکه سلامت آمد، چون هدف‌گذاری اصلی‌اش ارتقای مهارت‌های فردی و بالا بردن قدرت تشخیص افراد است و این شبکه تلویزیونی دیدگاهش سلامت روانی و فردی جامعه است. این ماهیت کاری ما در مسابقه "مافیا" است و دنبال سرگرمی کاذب یا اصطلاحاً شلنگ‌تخته که در برخی از مسابقات وجود دارد نیستیم ما در عین جذابیت هم اطلاعات‌ می‌دهیم و هم سرگرم‌کننده‌ایم؛ کپی نیستیم و اورجینالیم.