فشار عربستان برای افزایش هزینه‌های حج ۹۸

گروه اجتماعی الف،   3981101064

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ایران‌ایر با جلوگیری از افزایش قیمت بلیت، توانمندی عرصه صنعت هوایی کشورمان را به نمایش گذاشت.

فشار عربستان برای افزایش هزینه‌های حج ۹۸

به گزارش فارس، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در جریان دیدار مسؤولان حج با رهبر معظم انقلاب طی ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در حوزه‌های مسؤولیتی خود اظهار داشت: عملیات حج ۹۸ هم در نهایت همدلی و همراهی بخش‌های مختلف توأم با عزت و اقتدار حجاج ایرانی و نظام جمهوری اسلامی برگزار شد.

مذاکرات حج تمتع ۹۹ یک ماه قبل انجام شد

وی افزود: برای برگزاری هر چه بهتر مراسم حج تمتع در سال آتی هم برنامه‌ها بر مبنای آسیب‌شناسی حج ۹۸ با توجه و تمرکز بر ظرفیت‌های دانایی و تجربه، تدوین و طبق زمان‌بندی انجام شده، اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مذاکرات رسمی برای حج سال ۹۹ یک ماه قبل با طرف عربستانی به انجام رسید، خاطر نشان کرد: ما در جلسات مطالبات، مشکلات و ملاحظات خود را به آنها اعلام کردیم و با توجه به این مباحث و نیز نظرات طرف مقابل توافق‌نامه امضا شد.

دولت در تخصیص ارز عملیات حج ۹۸ مساعدت کرد

رشیدیان گفت: در حج امسال هم با توجه به نگاه حاکمیتی نظام به موضوع حج، علی‌رغم افزایش نرخ ارز در کشور با حمایت‌های رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور (رئیس شورای عالی حج و زیارت) و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی بانک مرکزی در محاسبه نرخ ارزِ عملیات حج، مساعدت قابل توجهی شد و زائران با نرخ مناسب‌تری موفق به تشرف شدند.

عربستان با حضور شرکت‌های هواپیمایی ایران موافقت نمی‌کرد/ ایران‌ایر توانمندی هوایی ایران را به نمایش گذاشت

وی ابراز امیدواری کرد که در حج سال ۹۹ نیز این رویه با توصیه رهبر معظم انقلاب و عنایت رئیس جمهوری ادامه یابد و افزود: از جمله چالش‌های جدی در حج سال ۹۸ مربوط به حوزه حمل و نقل هوایی و مسأله فشار عربستان سعودی در افزایش قیمت بلیت هواپیما و عدم صدور مجوز حضور برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی بود که در نهایت شرکت هواپیمایی ایران ایر با حضور مؤثر و درخشان و همراهی در جلوگیری از افزایش قیمت بلیت ، اقتدار و توانمندی عرصه صنعت هوایی کشورمان را یکبار دیگر به نمایش گذاشت.

حج ۹۹ جلوه‌ای از همدلی ملت ایران و اتحاد امت اسلامی خواهد بود

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حج تمتع سال آتی جلوه‌ای از معنویت و همدلی ملت ایران که نماد استقامت در برابر استکبار جهانی است و اتحاد امت اسلامی خواهد بود، خاطر نشان کرد: در حج امسال برنامه‌های ایمن سازی سفر، شناسایی مخاطرات و مراقبت و خدمت‌رسانی مناسب هیأت پزشکی از حجاج آسیب پذیر، تأمین تسهیلات رفاهی و کنسولی برای زائران با جلب مشارکت طرف‌های عربستانی در همه زمینه‌ها بخوبی اجرایی شد. در عین حال برخی مشکلات و ملاحظات نیز مستندسازی و به مسؤولان عربستان منعکس شد.

رشیدیان تصریح کرد: از دیگر اقدامات مؤثر در حج امسال استفاده از برنامه‌های هوشمندسازی عملیات اجرایی با هدف بکارگیری فناوری‌های نوین برای مدیریت بهتر عملیات و تسهیل خدمت‌رسانی به حجاج در حوزه‌های حمل و نقل، اسکان و امداد در مکه و مدینه و ایام تشریق است.