گزارش اختصاصی الف؛ جزئیات درگیری‌های نفس‌گیر در جنوب شرق استان ادلب؛ زور تروریست‌ها بازهم به ارتش سوریه در شهرک‌های «حلبان و ابودفنه» نرسید + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981030125

در جریان درگیری‌ها در حومه شهرک «ابودفنه»، تعدادی از خودروهای نظامی تروریست ها هدف قرار گرفتند و منهدم شدند؛ شماری از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند.

جزئیات درگیری‌های نفس‌گیر در جنوب شرق استان ادلب؛ زور تروریست‌ها بازهم به ارتش سوریه در شهرک‌های «حلبان و ابودفنه» نرسید + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، از جنوب شرق استان ادلب خبر می رسد، توافق آتش بس با حملات سنگین و متوالی گروهک های تروریستی به طور کامل فرو پاشیده و درگیری های سنگین میان طرفین همچنان در جریان است.

عناصر گروهک های تروریستی صبح روز یکشنبه ( بیست و نهم دی ماه) حملات گسترده ای را از شهرک های تازه اشغال شده « تل خطره و ابوحریف» علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در شهرک « حلبان» ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری مستقر در منطقه پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات تروریست ها را بری اشغال شهرک « حلبان» ناکام بگذارند و آنان را مجبور به عقب نشینی کنند.

شماری از عناصر تروریستی در جریان دفع حملات در حومه شهرک « حلبان» به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند؛ گروهک های تروریستی درصدد بودند با اشغال شهرک « حلبان»، جاده « ابوالظهور - عشائریه» را مسدود و ارتباط نیروهای ارتش سوریه را در این محور قطع کنند که به نتیجه ای نرسیدند.

به گزارش گروه بین الملل الف، با اشغال شهرک « حلبان»، شهرک های « مغاره میرزا، اسطبلات و خوین الشعر» در تیر راس و آتش تروریست ها قرار می گرفتند و از لحاظ نظامی ساقط شده و از دست رفته محسوب می شدند.

گروهک های تروریستی پس از ناکامی در عملیات اشغال شهرک « حلبان»، حملات دیگری را از شهرک های « الغدفیه و تل الشیخ» علیه نیروهای ارتش سوریه در شهرک « ابودفنه» در جنوب شرق استان ادلب انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری که در آماده باش کامل بودند متوجه تحرکات تروریست ها در منطقه شدند و با هوشیاری و به سرعت به میدان آمدند و با حمایت یگان موشکی با آنان درگیر شدند.

نیروهای ارتش سوریه پس از چند ساعت درگیری نفس گیر در نهایت شامگاه روز یکشنبه ( بیست و نهم دی ماه) موفق شدند عناصر تروریستی را به طور کامل عقب برانند و حملات آنان را در این محور دفع کنند.

در جریان درگیری ها در حومه شهرک « ابودفنه»، تعدادی از خودروهای نظامی تروریست ها هدف قرار گرفتند و منهدم شدند؛ شماری از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند.

گروهک های تروریستی در این عملیات درصدد بودند با اشغال شهرک « ابودفنه»، امنیت شهرک مهم و راهبردی « معصران» را از محور جنوبی تامین کنند و راه را برای تصرف شهرک های « خربه سرونی و عشائریه» باز کنند که با شکست مواجه شدند.

به گفته منابع میدانی، در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند حملات و پیشروی های گروهک های تروریستی را به طور کامل دفع و متوقف کند و در ادامه عملیات معکوس را با پشتیبانی یگان هوایی، موشکی و توپخانه برای بازپس گیری مناطق تازه از دست رفته آغاز کند.

به گزارش گروه بین الملل الف، در جریان درگیری های روزهای گذشته در جنوب شرق استان ادلب حداقل 100 تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شده اند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمده است.