دیدار وزیر خارجه ونزوئلا با ظریف در تهران

گروه سیاسی الف،   3981030090

وزرای خارجه ایران و ونزوئلا ظهر امروز (دوشنبه) در تهران دیدار و به گفتگو نشستند.

دیدار وزیر خارجه ونزوئلا با ظریف در تهران

به گزارش فارس، «خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان به تهران آمده، ظهر امروز (دوشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

به نظر می رسد مناسبات دوجانبه و تحولات این روزها در منطقه از جمله محورهای مورد گفتگوی دو وزیر خارجه بوده است. این دیدار در ساختمان شماره یک وزارت خارجه در حال برگزاری است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی دیروز از سفر وزیر خارجه ونزوئلا به تهران خبر داد و گفت: «خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا یکشنبه شب در رأس هیأتی وارد تهران می‌شود و با محمدجواد ظریف و سایر مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل مورد اهتمام طرفین گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران تیر ماه سال جاری برای شرکت در نشست وزرای خارجه دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد و بعد از سفر به نیویورک به کاراکاس سفر و با همتای خود دیدار و گفتگو کرده بود.

گفتنی است ظریف در هفته‌ای که گذشت به عمان و هندوستان سفر کرده بود. در دو هفته اخیر تهران میزبان وزرای خارجه قطر و عمان، امیر قطر، نخست‌وزیر سوریه و نماینده ویژه رئیس جمهور فیلیپن بوده است. قرار است فردا نیز یک مقام از منطقه به تهران سفر کند.