احمد توکلی: روی پای خود ایستادن به معنای قطع رابطه با دنیا نیست/ روحانی فرافکنی می‌کنند

گروه سیاسی الف،   3981029133 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس جمهور باید بپذیرد که ایران توانایی ایستادن روی پای خود را دارد اما معنای روی پا ایستادن قطع رابطه با دنیا نیست و معنای ارتباط با دنیا هم نوکری آمریکا نیست.

احمد توکلی: روی پای خود ایستادن به معنای قطع رابطه با دنیا نیست/ روحانی فرافکنی می‌کنند

به گزارش تسنیم،‌ احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، تاکنون فردی نگفته است که برای داشتن اقتصاد قوی باید روابطمان را با  دنیای بیرون قطع کرد، گفت: اعتقاد ما این است که در حال حاضر ظرفیتهای  مختلفی در کشور وجود دارد که می‌توان به اتکای آنها اسیر خارج نبود. به قول امام امروز کشورهای مختلف مثل محله‌های مختلف یک شهر هستند و نمی‌توانند مستقل از هم زندگی کنند.

به گفته توکلی، آقای روحانی کارهایی خوب انجام می‌دهند اما کارهایی بدی هم انجام می‌دهند که یکی از آنها فرافکنی است. یعنی یک موجود موهوم و بدشکل را می‌سازد و آنرا به منتقدین و مخالفان خود می‌چسباند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور افزود، به اعتقاد بنده ایشان فرافکنی می‌کنند که اگر (در آینده) کاری انجام ندادم به این دلیل است که دیگران نگذاشتند.

توکلی گفت: این درحالی است که یک سیاست مدار مقتدر بایستی موانع را از جلوی پای خود بردارد. اگر قرار بود فردی رئیس جمهور  شود و هیچ مشکلی و مخالفی در مقابلش وجود نداشته باشد چه نیازی به رئیس جمهور داشتیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: هیچ نحله فکری امروز اعتقاد ندارد که باید مستقل از دنیا باشیم. این تفکر را نه امام و نه مقام معظم رهبری قبول ندارند.

توکلی با بیان اینکه، راه برای اجرای پیمانهای پولی بین ایران و کشورهای دوست بسته نیست، تاکید کرد، اگر امروز یک فرد خارجی به کشور بیاید از وضعیت ما تعجب می‌کند که چگونه با این فشار تحریمی مردم مدارا می‌کنند و شرایط تحمل می‌شود.

وی با اشاره به صحبت رئیس جمهور در خصوص اینکه بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم، گفت: آقای روحانی و دوستانش باید بپذیرند ایران توانایی ایستادن روی پای خود را دارد اما معنای روی پا ایستادن، قطع رابطه با دنیا نیست و معنای ارتباط با دنیا نوکری آمریکا نیست.