طراحی سایت در سال ۲۰۲۰ و مواردی که نباید از آن غافل شد

گزارش بازرگانی،   3981029119

هر چقدر که به جلوتر پیش می رویم کسب و کارهای سنتی که در زمان خود زبان زد خاص و عام بودند، کم کم در حال کم رنگ شدن و یا حتی از بین رفتن هستند. قطعا برای بسیاری از افراد جای نگرانی وجود خواهد داشت که چگونه می توانند در این روزهایی که تمام کسب و کارها به صورت آنلاین شده و روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود و در حال پیشرفت هستند، بتوانند کسب و کار سنتی خود را مجدد در صدر قرار داد. اما باید بگوییم جای هیچ نگرانی نیست و دنیای وب برای همه کسب و کارهای قدیمی و همینطور کسانیکه قصد راه اندازی کسب و کار جدیدی دارند، تمام زمینه ها را فراهم کرده است.

این روزها داشتن یک وب سایت جذاب یک الزام اجباری برای هر شغلی شده است. حتی کسانیکه از کسب و کارهای کوچک سنتی برخوردار بودند، اقدام به طراحی وب سایت خوب کرده و از این طریق به راحتی پیشرفت چشمگیری داشته اند. اما مساله ای که در این مقاله می خواهیم مطرح کنیم، نوع طراحی وب سایت ها است. قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که وب سایتی که طراحی می کنید چهره اصلی تجارت شما را نشان خواهد داد. در واقع باید بگوییم وب سایت ها همانند یک بروشور برای مشتریان و کاربران عمل می کند. پس با توجه به این توضیحات متوجه می شویم که بخش اعظم درآمد کسب و کارها در این روزهای پیشرفت در دنیای وب مربوط به طراحی سایت و همینطور داشتن UI جذاب و پر از محتواهای مفید می باشد.

اما شاید سوالی که اکثرا برای مدیران دارای تجارت و کسب و کار پیش می آید این است که منظور از وب سایت با طراحی جذاب چیست؟ چه مواردی می تواند کاربران را به سمت خود جذب کند؟

جلوگیری از اشتباهات رایج در طراحی سایت

در طراحی سایت عناصر مشخصی وجود دارد که باید تمام آنها را مد نظر گرفته و مطابق با نوع تجارتی که دارید از هر یک از آنها استفاده کنید. علاوه بر آن باید بدانید که طراحی سایت (Web Design) نیز همانند بهینه سازی سایت یا سئو سایت، از قوانین و اصول خاص خود برخوردار است که در بیشتر موارد برخی از طراحان وب سایت آنها را فراموش می کنند.

برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را رونق ببخشید باید سایتی استاندارد، جذاب و بر اساس اصول مطرح در سال 2020 طراحی کنید. تیم تحقیقاتی پیام آوران پارسیان با ارائه این توضیحات در نظر دارد تا اشتباهات معمول طراحی سایت را بررسی کرده تا در سال 2020 بالاترین نرخ درآمد را از تجارت آنلاین خود به دست آورید.

انتخاب فونت استاندارد

متنی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید باید خوانا باشد. استفاده از فونت های کوچک خوب است اما این مورد را هم باید در نظر بگیرید که بسیاری از کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند از موبایل استفاده می کنند و قطعا خواندن محتوا و اطلاعات سایت شما با فونت ریز مشکل خواهد بود. حتی کسانیکه از طریق کامپیوتر به سایت ها مراجعه می کنند با این نوع فونت ها دچار مشکل خواهند شد. متن سایت نباید خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد. اندازه استاندارد برای متن ها 16 پیکسل می باشد که فونت های کوچکتر از این استاندارد سخت قابل خواندن هستند.

انتخاب متن استاندارد برای طراحی وب سایت

دسترسی آسان به صفحات مختلف سایت

مسیرهایی که برای طراحی وب سایت خود انتخاب می کنید باید برای کاربران به راحتی قابل دسترس باشد. دسترسی آسان به مطالب باعث می شود کاربران بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. زیرا سهولت مسیر باعث شده تا کاربران به مواردی که در جستجوی آن هستند به راحتی دست پیدا کنند. تمام صفحاتی که برای وب سایت خود طراحی می کنید باید از طریق منوهایی که قرار دادید به راحتی قابل دسترسی باشند. کاربر نباید در بازدید از هر صفحه با مشکلی مواجه شود.

دسترسی آسان به صفحات وب سایت



قرار دادن دکمه های عملگرا (Call To Action) مناسب برای وب سایت

دکمه های عملگرا (CTA) دکمه هایی هستند که در همه وب سایت ها و در قسمت هایی که دارای فرم تماس یا صفحاتی که فرم ثبت نام در سایت دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع دکمه های عملگرا یا Call To Action کاربران را به سمت هدف خود راهنمایی می کنند و کاربران برای اینکه عملیات مورد نظر خود را انجام دهند باید روی آن کلیک کنند. دکمه های عملگرا باید به گونه ای طراحی شوند که به راحتی کاربران را به مرحله بعدی راهنمایی کند. همچنین باید از طراحی برخوردار باشد که کاربر را به خود جذب کرده تا کاربر خرید نهایی یا اقدام نهایی خود را انجام دهد.

علاوه بر آن متنی که بر روی دکمه های عملگرا استفاده می شود باید از جذابیت خاص برخوردار بوده تا کاربران را تحت تاثیر قرار دهد. در کنار طراحی جذاب و استفاده از متن مناسب که برای دکمه های عملگرا (CTA) گفته شد، این مورد را هم باید اضافه کنیم که این دکمه باید در وب سایت شما به راحتی قابل مشاهده و دسترسی نیز باشد.

قرار دادن دکمه عملگرا (Call to Action)



طراحی متناسب با نسخه موبایل

در سال های اخیر نکته ای که بسیار مورد توجه جستجوگرهای گوگل قرار گرفته است، مراجعه کاربران از نسخه موبایل یا دسکتاپ است. این روزها بیشترین ترافیک وب سایت ها از طریق نسخه موبایل می باشد و روز به روز به این ترافیک افزوده می شود. پس باید سایت خود را به گونه ای طراحی کنید تا در تلفن های هوشمند نیز به راحتی قابل مشاهده و دسترسی کاربران به صفحات مختلف آسان باشد.

این امر در سال 2020 بیشتر مورد توجه جستجوگرهای گوگل قرار خواهد گرفت و بخاطر داشته باشید اگر سایت خود را متناسب با موبایل طراحی نکنید قطعا کاربران و مشتریان بسیاری را از دست خواهید داد. مراجعه کاربران بیشتر به وب سایت، بر روی سئو سایت (SEO) نیز تاثیر مستقیم و چشمگیری خواهد گذاشت.

طراحی وب سایت متناسب با نسخه موبایل



توجه به زمان بارگذاری سایت

کاربران مدرن اینترنت بی تاب هستند. تنها کافیست سرعت بارگذاری صفحات سایت شما بیش از 3 ثانیه طول بکشد، آنوقت کاربر سریعا دکمه Back را فشرده و به دنبال سایت دیگر می رود. همچنین سرعت بارگذاری کند صفحات بر بهینه سازی وب سایت شما تاثیر مستقیم دارد و اگر کاربران سایت شما را ترک کنند از قرار گرفتن در بهترین جایگاه های جستجوگرهای گوگل باز خواهید ماند. بر اساس توضیحات گوگل، 53% از بازدیدکنندگان وب سایت ها در صورتی که بارگذاری صفحات بیش از 3 ثانیه طول بکشد، سایت را ترک میکنند. حتی تاخیر 1 ثانیه ای ممکن است کاربران موثر شما را نا امید کند و آنها را هم از دست بدهید. اگر وب سایت شما برای بارگذاری صفحات بیش از حد طول می کشد، وقت آن است با تیم طراحی وب سایت خود تماس گرفته تا این مشکل را هر چه سریع تر برطرف سازید.

دسترسی آسان به اطلاعات تماس کسب و کار شما

یکی از راه هایی که بتوانید در مشاغل خود به راحتی رشد کنید، دسترسی آسان به اطلاعات تماس می باشد. لحظه ای که مشتریان تصمیم به خرید و یا حتی درخواست مشاوره ای دارند، به احتمال زیاد به دنبال اطلاعات تماس شما می گردند. در واقع باید بگوییم که اطلاعات تماس اعتبار شرکت و تجارت شما را تعیین خواهد کرد. نحوه صحیح قرار دادن اطلاعات تماس، اضافه کردن منویی در وب سایت که با یک کلیک به راحتی بتوان به آن دسترسی پیدا کرد و یا قرار دادن آن در پایین صفحه وب سایت می باشد.

دسترسی آسان به اطلاعات تماس



سخن پایانی

مواردی که نام برده شد برخی از اشتباهات رایجی بودند که بسیاری از طراحان وب سایت در برخی از طراحی وب سایت ها مرتکب می شوند. با توجه به توضیحاتی هم که داده شد متوجه می شویم اگر سایتی از طراحی استاندارد و اصولی برخوردار باشد، قطعا روی بهینه سازی و سئو سایت نیز تاثیر دو چندان خواهد گذاشت. در بیانی واضح تر باید بگوییم طراحی سایت مناسب کاربران بسیاری را به خود جذب خواهد کرد و این افزایش ترافیک نیز در سئو سایت (SEO) تاثیر بسیار مثبت خواهد گذاشت و درآمد شما را چندین برابر خواهد کرد.

پس از مطالعه این توضیحات وقت آن رسیده که با مراجعه به www.papgroup.ir طراحی سایت استاندارد خود را آغاز کرده تا در سال 2020 شاهد پیشرفت های چشمگیری در کسب و کار خود باشید.