بهینه ترین روش مدیریت تبلیغات در گوگل چیست

گزارش بازرگانی،   3981028026

تبلیغات در گوگل و مدیریت تبلیغات گوگل بحث داغی است که امروزه سایت‌ های زیادی در مورد آن صحبت می‌ کنند. در واقع تبلیغات در گوگل مناسب ترین محلی است که کسب و کار شما را با مشتری هدفتان در تقابل با یکدیگر قرار می دهد.

آمارها نشان می دهند گوگل با روزانه بیش از 3.5 میلیارد تعامل کاربری و تقریبا 700 درصد بازگشت سرمایه تضمینی برای این است که با خیال راحت برای تبلیغات هزینه کنید. با این مقدمه بهتر است نگاهی به موضوع تبلیغات در گوگل بیاندازیم.

گوگل ادز که در گذشته به اسم گوگل ادوردز شناخته می شد در سال 2000 میلادی راه افتاد تا بتواند نه تنها مقدار درآمدزایی گوگل را بالاتر ببرد بلکه نام برندها را نیز بیشتر مطرح کند.

تبلیغ کنندگان پس از تصمیم به استفاده از تبلغیات گوگل باید به ازای هر کلیک که روی تبلیغات آن ها می شود و به اصطلاح تبلیغات کلیکی یا PPC نام دارند یا به ازای هر بازدیدکننده یا CPM هزینه ای پرداخت کنند، البته کمپین دیگری نیز وجود دارد که در ادامه اشاره می کنیم.

در واقع گوگل ادز یک سرویس تبلیغاتی آنلاین محسوب می شود که کسب و کارها به کمک آن می توانند تبلیغات خود را در صفحه نتایج گوگل قرار دهند. بنابراین همین ابتدا از اهمیت مدیریت تبلیغات گوگل مشخص شدید چون جایگاه تبلیغ شما در صفحه نتایج بسیار مهم است.

این تبلیغات به نتایج جستجوی طبیعی شباهت زیادی دارند. با این تفاوت که در سمت چپ آدرس سایتی که تبلیغ را سفارش داده است در یک کادر کوچک سبز رنگ کلمه Ad نوشته شده است و معمولا این تبلیغات در بالاترین و پایین ترین بخش صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERP) دیده می شوند.

یکی از مواردی که در مدیریت تبلیغات گوگل مهم است و زمان ورود به مزایده کلمات کلیدی و انتخاب کلمه هدف تان باید در نظر بگیرید عبارت است از بالاترین پیشنهادی که ارائه می دهید و امتیاز کیفی.

امتیاز کیفی به این معنا است که تا چه حد تبلیغات تان با جستجوی عبارت مورد نیاز کاربر، ارتباط دارد. ترکیب این دو عامل، جایگاه تبلیغات شما را مشخص می کند. هر چه رتبه بالاتری داشته باشید، احتمال دیدن تبلیغ بیشتر می شود و در نتیجه تعداد کلیک ها بیشتر خواهد شد. نتیجه هر دو آن ها افزایش اعتبار کسب و کارتان است.

حالا کمی در مورد پیشنهادات توضیح می دهیم که شاید مهمترین بخش مدیریت تبلیغات گوگل باشد.

بنیاد تبلیغات در گوگل طبق یک سیستم مناقصه است. هر چه مبلغی که به ازای هر کلیک پیشنهاد می دهید بیشتر باشد، جایگاه تبلیغ شما بالاتر خواهد بود. زمان پیشنهاد قیمت یک مدیر تبلیغات گوگل باید از بین سه گزینه زیر انتخاب کند:

CPC (Cost per Click): مقدار هزینه ایی که باید به ازای هر کلیک پرداخت کنید.

CPM (Cost Per Thousand): مقدار هزینه ای که باید به ازای بازدید هر 1000 نفر از آن تبلیغ پرداخت کنید. یعنی هر هزار کلیک که انجام شد موظف به پرداخت یک هزینه مشخص هستید.

CPE (Cost per Engagement): شکل دیگری از تبلیغات گوگل ادز که در ابتدای کار رایگان است و تنها زمانی موظف به پرداخت می شوید که کاربر به شکلی با تبلیغ شما اصطلاحا درگیر شود و مقدار زمانی تقریبا 2 ثانیه روی تبلیغ شما صرف کرده باشد.

یک مدیر تبلیغات گوگل همچنین باید به کمپین تبلیغاتی توجه کند.

زمان مدیریت کمپین های تبلیغاتی در گوگل باید از سه کمپین موجود انتخاب کرد:

  1. اگر دوست داشته باشید تبلیغتان تنها متنی باشد، باید از کمپین Search ads استفاده کنید تا تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل به کاربران نشان داده شود.

  2. اگر تبلیغ شما فایل تصویری دارد باید از کمپین Display ads استفاده کنید تا گوگل از طریق صفحات وب یا شبکه نمایش خود به اسم Google Display Network آن را نشان دهد.

  3. اگر تبلیغ شما یک فایل تصویری است باید به دنبال استفاده از کمپین Video Ad باشید تا گوگل به کمک پلت فرم یوتیوب خود آن را در قالب یک تبلیغ 6 تا 15 ثانیه ای نشان دهد.

آیا گوگل به بازدید وب سایت من کمک می کند؟

آگاه سازی افراد از وجود برندتان و بالا بردن تعداد مشتریان بالقوه و همچنین افزایش فروش باعث خواهد شد به سمت تبلیغات حرکت کنید. اما افراد پیش از انتخاب تبلیغات گوگل سوال می کنند آیا گوگل به افزایش بازدید سایت آن ها کمک خواهد کرد یا اصلا چرا باید پلت فرمی مانند گوگل را برای تبلیغات انتخاب کنند؟

جواب یک مدیر تبلیغات گوگل توانمند به این سوال به صورت زیر است:

  • گوگل موتور جستجویی است که روزانه 3.5 میلیارد عبارت در آن جستجو می شود.

  • گوگل یکی از بزرگ ترین مراجعی است که تمام کاربران اینترنت به آن اعتماد دارند.

  • بسیاری از کسب و کارها در هر اندازه و وسعتی برای ارتقاء برند خود از تبلیغات گوگل استفاده می کنند، بنابراین احتمالا در بین آن ها رقبای شما نیز وجود دارند.

  • آماری که خود گوگل منتشر کرده است نشان می دهد تبلیغ کنندگان در این سایت به ازای هر تبلیغ ثبت شده خود تنها 1 دلار هزینه می کنند ولی درآمد آن ها از آن 8 دلار است.

  • تبلیغات در گوگل به صورت لحظه ای است. به عبارت دیگر قرارداد ماهیانه برای پرداخت هزینه ها بسته نمی شود. جنبه مثبت چنین معامله ای این است هر زمانی که از موفقیت یک کمپین تبلیغاتی مطمئن شدید می توانید مقدار پیشنهادی خود را افزایش دهید و حتی اگر یک کمپین موافق میل و نتیجه دلخواه شما نبود آن را کاهش دهید.

حالا به امکاناتی اشاره می کنیم که گوگل ادز در اختیار تبلیغ کنندگان می گذارد:

تعیین سقف هزینه روزانه

زمانی که در گوگل تبلیغات می کنید می توانید روی هزینه خود مدیریت داشته باشید و مشخص کنید روی لینک تبلیغ شما چه تعداد کلیک انجام شود. به عبارت دیگر با هر بودجه ای می توانید از گوگل ادز استفاده کنید.

تعیین مدت زمان نمایش تبلیغ

گوگل همچنین این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا روز ساعات نمایش تبلیغ خود را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر دوست دارید تبلیغ شما تنها در طول ساعات کاری ایران به نمایش در آید، می توانید آن را بر همین اساس تغییر دهید یا حتی به صورت متوالی و 24 ساعت آن را به نمایش بگذارید.

قابلیت تعیین صفحه تبلیغ

همانطور که یک مدیر تبلیغ گوگل به شما خواهد گفت می توانید تعیین کنید لینک تبلیغ شما در چه صفحه ای از نتایج جستجو نشان داده شود که البته روی هزینه آن نیز تاثیر می گذارد.

مشخص کردن کشور هدف

هنگام فرستادن تبلیغ می توانید مشخص کنید کاربران چه کشورهایی آن را ببینند. به عبارت دیگر با این کار می توانید جلوی کلیک اضافه و بیهوده افراد در کشورهای دیگر را بگیرید که سودی برایتان ندارند.

در پایان هنگام تصمیم به تبلیغات در گوگل باید توجه کنید کسب و کارهایی که به این روش بازاریابی رو می آورند می توانند با هزینه نه چندان زیاد مشتریان زیادی به سوی خود جلب کنند که نتیجه آن بدون شک افزایش فروش است.

ولی نکته مهم این است که گوگل ادز خیلی کاربرپسند نیست و افراد زیادی ممکن است از گزینه های متفاوت آن سر در نیاورند و تنها هزینه اضافی کنند.

بنابراین بهتر است انجام تبلیغات خود را به دست یک مدیر تبلیغات گوگل حرفه ای بسپارید که کشتی تبلیغاتی کسب و کار شما را به سمت ساحل امن و پرسود هدایت کند.