مردمان سیستان را دریابیم

علی دارابی،   3981025058
مردمان سیستان را دریابیم

این روزها رسانه‌ها پُر است از خبرهای مختلف، از ابعاد گوناگون اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا سقوط هواپیمای اکراینی برجام و مسائلی از این دست، ولی یک خبر دیگر که در رسانه‌ها به آن پرداخته شده، سیل در استان هاي سیستان و بلوچستان، هرمزگان و كرمان است.


حقیقت آن است که سیل خروشان، صدها روستا و هزاران نفر را در محاصره خود گرفته است، مردمان این خطه از کشورمان همین حالا نیازمند کمک هستند، فارغ از هر نوع تفاوت مذهبی و فرهنگی، ایرانیان نشان داده‌اند که هیچگاه این تفاوت‌ها برایشان اهمیت نداشته و هرگاه در هر گوشه‌ای از کشور، نیازمند کمک بود، دست یاری به سویش دراز شده است.


امروز سیستان و بلوچستان آوردگاهی است برای نمایش دوباره این همدلی و هم آهنگی؛ باید صدای مردان و زنان و کودکان این استان را در همهمه سیل خروشان بشنویم و به یاری‌شان بشتابیم.


سازمان‌های امدادی، نهادهاي مردمي، خيرين، ارتش، سپاه خود را به این خطه رسانده‌اند و مشغول کمک‌رسانی هستند از ساعات ابتدایی وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، واحدهاي مختلف اعم از یگان های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، نیروی دریایی سپاه و بسیجیان بومی و گروه‌های جهادی، همه تلاش و همت خود را برای امدادرسانی و کاهش مشکلات و آلام هموطنان عزیز و محجوب این خطه ایران اسلامی بکار گرفتند.


بدون شك در مسائل بحرانی چون سیل، رسانه ها نقش بسزايي دارند. افکار عمومی را رسانه ها می سازند و اگر با سرعت، صحت، دقت و رعایت امانتداری وارد عمل نشوند ابتکار عمل در دست رسانه هایی قرار می گیرد که چه بسا تعهد لازم را در امر خبر رسانی و اطلاع رسانی نداشته باشند.


حجم حادثه و مشکلات عزمی ملی را برای حل مشکل می‌طلبد، پس نباید دست روی دست گذاشت و نظاره‌گر بود، هر کس به حد توان و به اندازه همت خویش باید وارد این گود شود.