آزمون وسع برای ۳ میلیون نفر متقاضی کمک معیشتی انجام می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3981023145

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌ها گفت: آزمون وسع برای ۳ میلیون و ۷۰ هزار خانوار متقاضی کمک معیشتی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی در سالن تلاش در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از 9 میلیون نفری که ابتدا برای دریافت کمک معیشت حمایتی ثبت‌نام کرده بودند 3 میلیون و 70 هزار بر تقاضای خود باقی ماندند که از این تعداد تقاضای 419 هزار خانوار مورد پذیرش قرار گرفت و در ماه دوم کمک معیشت 2 ماه برای آنان یکجا واریز شد و این علاوه بر 17 میلیون و 600 هزار خانواری بود که در مرحله اول و دوم کمک معیشت حمایتی خانوار دریافت کرده بودند.

وزیر تعاون همچنین گفت: 2.5 میلیون نفر از متقاضیان در طول دوره مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و هیأت وزیران مصوبه‌ای ابلاغ کرد کسانی که مشمول دریافت کمک معیشتی می‌شوند از ماه‌های آتی به آنها پرداخت می‌شود.

شریعتمداری گفت: آزمون وسع برای این افراد به طور مستمر انجام و نتیجه آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گفته وی، طبق معیارهای مصوب هیأت وزیران مهم‌ترین عامل برای رسیدگی به تقاضای این افراد درآمد خانوار است که برای خانوار یک نفره 4 میلیون تومان در ماه، برای دو نفره 5میلیون، سه نفره 6 میلیون، چهار نفره 7 میلیون و پنج نفره به بالا 8 میلیون در ماه درآمد در نظر گرفته شده است.

شریعتمداری این را هم گفت که تنها داشتن خانه و ماشین ملاک نیست بلکه مجموعه‌ای از موارد که مهم‌ترین آن درآمد خانوار است مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

* ممکن است سال آینده هم آزمون وسع برگزار شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:در سال آینده هم ممکن است آزمون وسع برای خانوارهای متقاضی کمک معیشتی برگزار شود.

وی همچنین در مورد تقاضایی که از طریق کد دستوری #6369* ثبت شده بود تقاضای جدید آنها در سامانه حمایت مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت 3 میلیون و 70 نفر بر تقاضای خود مانده‌اند که طبق آزمون وسع پایگاه اطلاعات ایرانیان مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

شریعتمداری همچنین در مورد کمیته مزد برای حداقل دستمزد کارگران گفت: جلسات کمیته دستمزد برگزار می‌شود و جلسات مقدماتی برای شورای عالی کار برگزار شده و حداقل مزد سال آینده سر وقت اعلام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد واگذاری ذوب‌آهن توسط شستا گفت: شستا یک شرکت سبدگردان برای مجموعه‌ای از سهام شرکت‌ها است که این سبد پایدار نیست و مرتب بخشی از شرکت‌ها را واگذار می‌کند و بخشی را به این سبد اضافه می‌کند اما فعلاً نمی‌خواهد سهام ذوب آهن را واگذار کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد عیدی بازنشستگان گفت: به موقع عیدی بازنشستگان پرداخت می‌‌شود.