امیرعبداللهیان: سردار سلیمانی جلوی تجزیه خاورمیانه را گرفت

گروه سیاسی الف،   3981023059

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با اشاره به اقدامات سردار سلیمانی گفت: مهم‌ترین راهبرد سردار سلیمانی این بود که جلوی تجزیه خاورمیانه را گرفت.

امیرعبداللهیان: سردار سلیمانی جلوی تجزیه خاورمیانه را گرفت

به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دومین نشست امپریالیسم نوین و ترور با اشاره به نقش شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در تغییر نظم معادلات جهانی اظهار کرد: سردار سلیمانی ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه شکل داد و آمریکایی‌ها نتوانستند این اقدامات را تحمل کنند.

وی ادامه داد: قبلا در منطقه ما کنش‌گران به دلایل ژئو پولتیک، ژئو استراتژیک و ژئو جغرافیک محدود بود اما اکنون روسیه، آمریکا و حتی کشورهای کوچکی مانند قطر یا بحرین که جمعیت کمی دارند، هم در معادلات منطقه‌ای نقش دارند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: کشورهای عربی وقتی می‌خواستند قبح رژیم صهیونیستی را از بین ببرند؛ بازیگر منطقه بحرین بود یا در جنگ‌های ۳۳ روزه  قطر نقش کنش‌گری داشت و برخی از کشورهای کوچک منطقه در تحولات سوریه نقش داشتند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل اظهار کرد: جریانات تروریستی و جنگ سرد  همگی کنش‌گر هستند و داعش نمونه ای از آن بود  و حتی تا حرم حضرت امام خمینی هم نفوذ کرد، داعش تحت رهبری سرکده‌ای چون ابوبکر بغدادی اگرچه حکومتی نداشت اما مناطقی را تحت تاثیر خود قرار داده بود و در اروپا یا حتی متروی بروکسل دست به اقدامات تروریستی می‌زد و به عنوان یک کنش‌گر در امنیت بین‌المللی اختلال ایجاد کرد.

امیرعبداللهیان گفت: عراق به قدری ناامن است که آمریکا می‌تواند ژنرال بالا رتبه ایران را با پهباد هدف بگیرد و کسی پاسخگو نباشد، بیش از  یک میلیون و ۱۰۰ هزار عراقی به دست آمریکایی‌ها در چند سال اخیر کشته شدند، این در حالی است که آمریکایی‌ها قصد داشتند امنیت را در عراق برقرار کنند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل زمانی بر این باور بود که اگر قرار است تبادل بین نیروهای ما و دشمن صورت بگیرد باید سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله تضمین بدهند که کسی از پشت نیروهای ما را هدف نمی‌گیرد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: سومین تحول در دوره جنگ سرد  و روند عادی و پایدار بود اما در این مقطع شرایط ناپایدار است،  بعد از سقوط محمد رضا شاه پهلوی کشورهای غربی تحریکاتی ایجاد می‌کردند تا منطقه ناپایدار باشد اما جمهوری اسلامی برای پایدار کردن شرایط، نهالی کاشت که ثمرات آن را می‌بینیم.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: رژیم صهیونیستی سعی داشت خاک خود را از نیل تا فرات گسترش دهد و تا خط مرزی ایران پیش برود اما حالا این رژیم غاصب پشت دیوارهای بتنی محاصره شده است، سردار سلیمانی یک تهدید بزرگ برای اسرائیل  و عامل اصلی امنیت ما بود همچنین  پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق در پوشش چند لایه سیاسی، امنیتی، سایبری و سیاسی قصد تحول در منطقه را داشت.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: داعش تا حدی در تجزیه منطقه موفق بود و قصد داشت تا خاورمیانه جدید شکل بگیرد اما اگر اقدامات سردار سلیمانی نبود باید جمعیت منطقه را در جای دیگر ترسیم می‌کردیم؛ در واقع مهم‌ترین راهبرد سردار سلیمانی این بود که جلوی تجزیه خاورمیانه را گرفت.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل بیان کرد: قرار بود حکومت داعش از سوریه، عراق  و عربستان شروع شود و تا ترکیه و مصر ادامه داشته باشد، خاک ایران جزء آخرین‌ اهداف داعش بود و قصد داشتند تا با پول سعودی ها  این اتفاقات را رقم بزنند، اما شکست داعش کار را به تعویق انداخت.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: از دیگر اقدامات مهم سردار سلیمانی که در جمهوری اسلامی جاودانه شد این بود که تحولات سیاسی و امنیتی آمریکایی‌ها شکل نگرفت  و محور مقاومت جلوی تجزیه منطقه را گرفت.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: بر اساس دیدگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی کشورهای بزرگ منطقه باید تجزیه شوند‌، به گفته آیت الله سیستانی دشمنان  برای تجزیه منطقه و عراق برنامه های زیادی دارند و حتی می خواهند روستاهای عراق را تجزیه کنند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات سردار سلیمانی این بود که استخوان های داعش با همه توان و حمایت‌های همه جانبه خُرد شد، ۸۹ کشور می‌خواستند بشار اسد برود، بر عقیده آنها این کلید واژه باید ۱۲ بار در هفته تکرار می‌شد تا باور جهانی بر این باشد که بشار اسد باید برود، حتی کلید واژه «بشار اسد باید برود» به جایی رسیده است که غربی ها پیام می‌دهند اگر رابطه خود را با جمهوری اسلامی قطع کنید می‌توانید به فعالیتتان ادامه بدهید.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل تاکید کرد: اقدامات سردار سلیمانی در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی رویش‌هایی در منطقه ایجاد کرد، اکنون این رژیم پشت دیوار‌های بتنی قرار دارد و در خیابان‌های ما نیست.

امیرعبداللهیان بیان کرد: کلید واژه ای که آمریکا دنبال می‌کند، بی اعتباری دولت‌هاست. عادل عبدالمهدی اختیارات معقولی به عنوان نخست وزیر داشت اما آمریکایی‌ها روی جریانات سیاسی سوار شدند و اختیارات او کاهش پیدا کرد یا شاهد آن هستیم که هادی منصور در یمن اختیارات کمی دارد، تمام تلاش غربی ها این بود که جنبش انصار الله از بین برود اما الان ششمین سال فعالیت این جنبش را سپری می‌کنیم.