درخواست آمریکا از کره شمالی برای از سرگیری مذاکرات

گروه سیاسی الف،   3981023030

مشاور امنیت ملی آمریکا از درخواست واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی خبر داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با تارنمای اکسیوس گفت: ایالات متحده به دنبال از سرگیری مذاکرات با کره شمالی است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: این یک نشانه مثبت است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هدیه کریسمس تهدیدآمیز خود را ارائه نکرده است.

برخی تحلیلگران گفته بودند که احتمالا کره شمالی برای آزمایش یک موشک دوربرد آماده شده است، آن هم در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته گفته بود که شاید هدیه کریسمس رهبر کره شمالی یک گلدان زیبا باشد.

بیشتر بخوانیدکره شمالی: ارسال نامه ترامپ به معنی آغاز مذاکرات نیست
ترامپ برای رهبر کره شمالی پیام تبریک تولد فرستاد
وی در ادامه افزود: ما با مقام های کره شمالی ارتباط برقرار کرده ایم و به آنها اجازه دادیم تا بدانند که ما خواستار ادامه مذاکرات در استکهلم هستیم، مذاکراتی که اوایل اکتبر آغاز شده است. ما از طریق کانال های ارتباطی مختلف به آنها اجازه دادیم تا بدانند که ما خواستار بازگرداندن مذاکرات به مسیر عادی هستیم.

کره شمالی روز شنبه اعلام کرده است که پیام تبریک تولد کیم جونگ اون از طرف ترامپ را دریافت کرده است. ولی خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرده است که روابط شخصی رهبران آمریکا و کره شمالی به تنهایی برای از سرگیری مذاکرات کافی نیست.

یک مشاور وزارت خارجه کره شمالی نیز روز شنبه گفت: پیونگ یانگ درباره پیشنهادات آمریکا مثل پیشنهاداتی که ترامپ در نشست آخر خود در هانوی در فوریه 2019 به رهبر کره شمالی ارائه داده، مذاکره نخواهد کرد.