بازگشت دوباره شرکت‌های هواپیمایی به مسیر هوایی ایران

گروه اقتصادی الف،   3981020055

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی، گفت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی که بنا به ملاحظاتی برخی از پروازهای خود را از مسیر هوایی ایران لغو کرده بودند، پروازهای خود را در مسیر هوایی کشورمان از سر گرفتند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «مرتضی دهقان» افزود:شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی از انجام پرواز در فضای جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنند، چرا که کوتاهترین مسیر برای آن کشورها به شمار می‌رود. در عین حال، از نظر اقتصادی نیز با توجه به اینکه سوخت و زمان کمتری را صرف سفر می‌کنند به نفع شان است که از این مسیر عبور کنند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره ترافیک هوایی و انجام پروزاهای داخلی و بین المللی از مرزهای هوایی ایران، اعلام کرد: با توجه به زیرساخت های خوبی که از سالیان گذشته در کنترل فضای کشور ایجاد شده و توسعه پیدا کرده است، همچنین ایجاد مسیرهای موازی و یک طرفه ای که فرآیند پرواز را در فضای کشور تسهیل می کند، وضعیت جاری هوایی ایران یک وضعیت نرمالی است.

دهقان ادامه داد: در فضای هوایی ایران سالیان طولانی است که اقدام‌های فراوان و هماهنگی‌های مناسبی انجام گرفته است. در حال حاضر، فضای امنی در مسیر هوایی کشورمان حاکم است که بهترین مسیر برای پروازهای عبوری برای منطقه است.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از حادثه سقوط بویینگ ۷۳۷ در فضای کشور، آیا کشور و یا شرکتی پرواز خود را از این مسیر لغو کرده است یا خیر؟، گفت: در دنیا نیز مرسوم است که شرکت‌های هواپیمایی بعد از سانحه و حوادثی که رخ می‌دهد ارزیابی می کنند و شاید پروازهایی را در ساعات اولیه لغو کنند. اما با بازگشت به شرایط عادی، پروازها از سرگرفته می شود.

دهقان افزود: برخی از شرکت های هواپیمایی که بنا به ملاحظاتی بعضی از پروازهای خود را به صورت موقت کنسل کرده بودند پروازهای خود را از آسمان ایران مجددا برقرار کرده اند.

به گزارش ایرنا یک هواپیمای اوکراینی که صبح  چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف در اوکراین ترک می‌کرد حوالی پرند به دلیل حادثه آتش سوزی سقوط کرد و تمام ۱۷۰ سرنشین آن جان باختند.