انتقام سخت آغاز شد/ شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد

گروه سیاسی الف،   3981018015 ۱۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جمهوری اسلامی ایران عملیات انتقام ترور شهید سلیمانی را با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد آغاز کرده است.

 انتقام سخت آغاز شد/ شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد

به گزارش الف، سپاه پاسداران عملیات انتقام ترور شهید قاسم سلیمانی را با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد آغاز کرده است.

***پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است. این فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولی دراختیار آمریکااست و در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است

اطلاعیه سپاه در این رابطه به شرح زیر است:

بسم الله القاصم الجبارین

امت اسلامی دغدار، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی

زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلام به تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم الشان ایران اسلامی اعلام می دارد.

1-  به شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر آمریکا هشدار می دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.

2-  به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند  اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار  خواهد گرفت.

3-  به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.

4-  به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد.

و ما نصر الا من عندالله العزیز الحکیم

18 دی ماه 1398

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

***فنلاند: از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی مطلع بودیم

نیروهای دفاعی فنلاند امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق مطلع و اخطار قبلی دریافت کرده بودند.

***واکنش بوریس جانسون به حمله موشکی سپاه

نخست‌وزیر انگلیس پس از عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران در حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، خواستار تنش‌زدایی از این وضعیت شد.

***دولت عراق: ایران قبل از حمله به نیروهای آمریکایی، ما را مطلع کرد

 عبدالکریم خلف، سخنگوی نخست وزیر عراق در بیانیه ای در رابطه با عملیات انتقام جویانه ایران علیه پایگاه‌های آمریکا در عراق اعلام کرد: کمی بعد از نیمه شب گذشته پیامی شفاهی رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی آغاز شده است و یا کمی بعد آغاز خواهد شد دریافت کردیم. ایران بدون اینکه پایگاه‌های مورد هدف را به طور دقیق بگوید اعلام کرد که حملات آن‌ها تنها مکان‌های حضور نیروهای ارتش آمریکا در عراق را هدف قرار خواهند داد.

***اخبار ضدونقیض از تصمیم آمریکا برای خروج از کویت

در حالی که رسانه‌ها به نقل از وزیر دفاع کویت از تصمیم آمریکا برای خروج از پایگاه عریفجان کویت خبر دادند، دقایقی بعد دولت کویت مدعی شد که این خبر درست نیست و سایت خبرگزاری هک شده است.

***روایت نشریه آمریکایی از واکنش دموکرات‌ها به حمله موشکی سپاه

نشریه آمریکایی هیل در واکنش به حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد نوشت دموکرات‌ها انتظار این حمله را داشتند. دموکرات‌ها از ابتدا باور داشتند که حمله ایران پاسخی اجتناب‌ناپذیر به تصمیم ترامپ برای ترور ژنرال سلیمانی خواهد بود- تروری که دموکرات‌‌ها تاکید دارند انجام آن از سوی ترامپ دشمنی‌ها با تهران را افزایش داده است، بدون این‌که راهبردی برای مدیریت این بحران اندیشیده شده باشد. 

***مخالفت ۵۳ درصد آمریکایی‌ها با سیاست ترامپ در قبال ایران

طبق نتایج یک نظرسنجی که چند روز پس از ترور سردار سلیمانی انجام شد،۵۳ درصد از آمریکایی‌ها با سیاست‌های دولت این کشور در قبال ایران مخالفت کردند.
این نظرسنجی که پس از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» انجام شده است نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها با سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران مخالف هستند.

***وزیر خارجه عمان: راهی برای وساطت میان تهران و واشنگتن وجود ندارد

وزیر خارجه عمان ضمن تکذیب میانجیگری میان میان ایران و آمریکا گفت که در زمان کنونی راهی برای میانجیگری بین این دو کشور وجود ندارد.یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در گفت‌وگو با روزنامه الرای کویت گفت که بعد از ترور سردار سلیمانی، مسقط وساطتی میان تهران و واشنگتن انجام نداده است.

***
نیویورک تایمز: مصیبت با شدتی در حال آشکار شدن است که ترامپ و پمپئو هرگز تصور نمی کردند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با بیان آنکه مارک پومپئو وزیر خارجه این کشور برای ترور سردار سلیمانی تلاش فراوانی به عمل آورده است، نوشت وی اکنون برای مدیریت عواقب گسترده حمله به ژنرال سلیمانی، دست و پا می زند. 

*** گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه اتریش و مالزی با ظریف

وزیران خارجه اتریش و مالزی در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیر خارجه کشورمان گفت‌وگو کردند.

*** وزیر دفاع: اقدامات بعدی ما متناسب با رفتار آمریکایی‌ها است

*** بیانیه وزارت خارجه امارات در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا

وزارت خارجه امارات در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق واکنش نشان داد.

*** کریس مورفی : ترامپ استراتژی واضحی در قبال ایران ندارد/ آماتورها به ترامپ مشاوره می‌دهند

کریس مورفی، از منتقدان اصلی سیاست‌های خصمانه ترامپ در قبال ایران در تازه‌ترین توئیت خود نوشت: «این دولت به انرژی بسیار زیادی نیاز خواهد داشت تا اقرار کند که استراتژی افزایش شدت آن‌ها به طرز بدی شکست خورده است؛ غرور و هوای‌ نفس را کنار بگذارید و تغییر موضع دهید. امشب، در این برهه حساس از تاریخ ما، تمام آن کاری که انجام می‌دهم این است که به طرز ناامیدانه‌ای از آن‌ها انتظار دارم تا انتخاب درستی داشته باشند.»

***نیویورک تایمز: نمی‌توانیم به ترامپ به عنوان فرمانده کل قوا اعتماد کنیم

یک روزنامه آمریکایی تاکید کرد نمی‌توان به ترامپ به عنوان فرمانده کل قوای ایالات متحده اعتماد کرد.

*** بیانیه ارتش عراق درباره جزئیات حمله به پایگاه عین الاسد

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق وابسته به ارتش این کشور دربیانیه‌ای رسمی در فیسبوک تاکید کرد، هیچ یک از نیروهای ارتش این کشور در نتیجه حملات موشکی که امروز (چهارشنبه) مقر ائتلاف آمریکایی را هدف‌ گرفت، آسیبی ندیده‌اند.

*** واکنش انصارالله یمن به عملیات انتقام جویانه ایران

دبیرکل کمیته عالی انقلاب یمن به عملیات انتقام‌جویانه ایران علیه پایگاه‌های آمریکایی واکنش نشان داد.

*** الجزیره: واشنگتن در حال افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه‌های خود در منطقه است

*** بارزانی: پیشنهادهایی برای کاهش تنش به پمپئو دادم

درپی عملیات انتقام جویانه ایران، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که پیشنهادهایی برای کاهش تنش به وزیر خارجه آمریکا داده است.

***هلاکت ۸۰ تروریست در حمله موشکی به عین‌الاسد/ ۱۰۴ موضع حساس آمریکا در صورت خطای بعدی منهدم می‌شود

یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد.

*** سرلشکر باقری: هرگونه شرارت جدید آمریکا پاسخی کوبنده‌تر و قاطع‌تر در پی خواهد داشت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای نسبت به عواقب احتمالی پاسخ آمریکا به انتقام سخت سپاه پاسداران به سردمداران این کشور هشدار داد.

*** نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تهدیدهای آمریکا را خطری برای صلح و امنیت بین‌الملل دانست و بر حق دفاع از خود جمهوری اسلامی ایران در قبال آن تأکید کرد.

*** علی ربیعی سخنگوی دولت در توییتی با اشاره به حمله صبح امروز سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد نوشتت: از عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق وعده صادق تشکر و حمایت می‌کنیم.

*** جان کری وزیر خارجه سابق  آمریکا در واکنش به تحولات اخیر: فکر می‌کنم این یک تراژدی برای جهان است که این دولت (آمریکا) به جای دیپلماسی با سرعت به سمت تقابل حرکت کرده است.

*** واشنگتن پست: سازمان هوانوردی فدرال آمریکا پرواز هواپیماهای مسافربری و غیر نظامی آمریکا بر منطقه خلیج فارس, دریای عمان و عراق را از بیم هدف قرار گرفتن اشتباهی ممنوع اعلام کرد.

***پرواز هواپیماهای مسافربری آمریکایی بر فراز خلیج فارس به شکل اضطراری ممنوع شد.

*** سخنگوی سنتکام در گفت‌وگو با پایگاه «ووکس» مدعی شد که مجموعا ۱۵ موشک شلیک شده که ۱۰ فروند آن‌ها به پایگاه عین الأسد برخورد کرده، ۱ فروند به پایگاه آمریکا در اربیل و ۴ فروند هم به هدف برخورد نکرده است.

** موج دوم حملات موشکی به عین‌الاسد آغاز شد

پس از موج اول حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به سوی پایگاه هوایی عین‌الاسد محل اجتماع نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در عراق طی عملیات شهید سلیمانی، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که کماکان شلیک موشک‌های بالستیک به سوی این پایگاه ادامه دارد.

 دقایقی قبل (ساعت 3:30 بامداد) موج دوم حملات موشکی ایران به مقر پایگاه‌ آمریکایی آغاز شد. این حملات حدود یک ساعت و نیم بعد از حملات اول آغاز شده است.

با توجه به فاصله میان کرمانشاه (محل احتمالی شلیک موشک) و پایگاه عین الاسد (۴۳۰ کیلومتر) به نظر می‌رسد که این حمله با استفاده از موشک‌های خانواده فاتح و نوع فاتح-۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر صورت گرفته باشد.

*** احتمال وقوع «موج سوم شلیک‌ها» درصورت خطای مجدد آمریکایی‌ها

 این احتمال وجود دارد که درصورت خطای مجدد آمریکایی‌ها، موج سوم شلیک‌ها با دامنه گسترده‌تر به وقوع بپیوندد.

این خبر بروزرسانی میشود...