میرزاده: تعداد مقالات نانو در ۲ دهه اخیر هزار برابر شده است

گروه اجتماعی الف،   3981015143

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز گفت: رتبه ایران در مقالات منتشر شده در ISI از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ در حوزه نانو، از ۵۷ به رتبه ۴ رسانده و تعداد مقالات در این حوزه از ۱۰ به ۱۰ هزار رسیده است.

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 15 دی) این کمیسیون گفت: در این جلسه عملکرد ستاد فناوری نانو و عملکرد دانشگاه‌‎های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: مقالات منتشر شده در ISI ایران از سال 2001 تا 2018 در حوزه نانو از رتبه 57 به رتبه 4 رسانده است و تعداد مقالات در این حوزه از 10 به 10 هزار رسیده است. ضمن اینکه ستاد فناوری نانو هدف‌گذاری کرده است که تا سال 1400 سالانه یک محصول جدید را تولید و به بازار عرضه کند این در حالی است که تولید ثروت از این حوزه یکی از برنامه‌های ستاد فناوری نانو است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: ایران پس از کشورهای چین، آمریکا و هند رتبه چهارم را در حوزه نانو دارد که این جایگاه در دنیا بسیار امیدوارکننده و ارزشمند است.

میرزاده گفت: امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در نشست عصر امروز این کمیسیون گزارشی در حوزه آموزش و تربیت نیرو به کمیسیون ارائه کرد.