سردار صلح

علی دارابی،   3981015088
سردار صلح

1- سپهبد‌ حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در یک عملیات تروریستی در نیمه شب توسط آمریکای جنایتکار در حوالی فرودگاه بغداد در خاک عراق به شهادت رسید. پنتاگون رسماً اعلام کرد که دستور و هدایت عملیات ترور قاسم سلیمانی و رییس الحشد الشعبی و همراهان آن‌ها به‌دستور شخص رییس‌جمهوری آمریکا بوده است. آمریکا در گذشته ایران را متهم می‌کرد که در امور کشورهای همسایه دخالت می‌کند.

با این اقدام آمریکا، برای همه حق‌طلبان و آزادیخواهان جهان ثابت شد که آمریکا نماد تروریسم دولتی است. ناقض استقلال ملت‌ها و حاکمیت ملی آن‌ها است. ترور فرمانده محور مقاومت با همدستی و همکاری رژیم اشغالگر (اسرائیل) بوده است که هر دو رژیم باید در انتظار انتقام سخت ملت ایران و جبهه مقاومت باشند و این یک تهدید جدی است.

قاسم سلیمانی سردار صلح بود، جانش را برای مقابله با تروریسم داد. حالا نباید آمریکا تصویر یک «تروریست» از او در کنار جنایتکارانی مثل ابوبکر بغدادی و بن‌لادن ارائه نماید.

2- دو ملت مسلمان و همسایه ایران و عراق، قهرمانان و فرماندهان امنیت، صلح و مقابله با تروریسم و داعش را از دست دادند و در غم آنان سوگوارند و مردم عراق با تشییع پیکر این شهیدان قدرشناسی کردند. جنایت آمریکا در ترور فرماندهان مقاومت در عراق نقض حاکمیت کشور عراق و نادیده انگاشتن استقلال این کشور است.

غیرت، حمیت و دفاع از تمامیت ارضی موجب خیزش جوانان غیور و مردم عراق علیه اشغالگران آمریکایی خواهد بود که جز خسارت، نابودی و ویرانی زیر ساخت‌ها، ناامنی، وحشت و ترور برای مردم عراق چیزی نداشته‌اند. به زودی جهانیان شاهد خواهند بود که در پرتو خیزش و قیام عمومی مردم عراق علیه اشغالگران آمریکایی شاهد شکست، اضمحلال و فرار نظامیان و جاسوسان آمریکایی که به نام دیپلمات در عراق هستند خواهیم بود.


از سوی دیگر شهادت فرماندهان عراقی و ایرانی در کنار هم موجب افزایش همبستگی، اتحاد، اخوت در کشور خواهد بود و این توطئه‌گران آمریکایی و متحدان آن‌ها هستند که باید به کشورهای خود برگردند و دست از تجاوز و اشغالگری بردارند. 

3- محور مقاومت اگر چه فرمانده رشید و مجاهد خود را از دست داد اما «سیدحسن نصرالله»، در لبنان «هادی عامری» در عراق، انصارالله در یمن، و بسیاری دیگر از نقاط جهان پرچم حاج قاسم سلیمانی را در اهتزاز نگه خواهند داشت . سردار قاآنی همان حاج قاسم است و راه و مرامش هم همینطور .
خشم و انتقام جوانان محور مقاومت پایه‌های سست کاخ سفید را بر لرزه در خواهند آورد و این آمریکا و سران جنایتکار آن هستند که منبعد «در هیچ جای جهان امنیت» نخواهند داشت .بی‌شک بزرگترین بازنده در این جریان رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل خواهد بود. 

4- ملت بزرگ ایران در طول ۴ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کوران حوادث بوده است: از جنگ تحمیلی تا ترور سران انقلاب در حزب جمهوری اسلامی و نخست‌وزیری و ... نتیجه این ترورها و دشمنی‌ها شکست و نابودی دشمنان و بیداری و اقتدار ملت ایران بوده است. مردم ایران این تهدید را به فرصت ملی تبدیل خواهند کرد و با افزایش اتحاد، انسجام و وحدت خود دشمنان قسم خورده انقلاب را از توطئه‌ها و جنایات آنان علیه ایران بر حذر و انتقام سختی از جنایتکاران آمریکایی- اسرائیلی خواهند گرفت.


5- حاج قاسم سلیمانی یک چهره بین‌المللی، مرد محبوب ملت ایران، قهرمان مقاومت و جنگ و سردار فاتح امنیت همه‌جانبه ایران بود. او انسانی عارف، مجاهد و از یادگاران دفاع مقدس بود. اخلاص، تواضع، مردمی بودن او سبب شد که سلیمانی چهره‌ای فراجناحی ، مستقل در نزد آحاد جامعه ایرانیان شناخته شود. صدور پیام به مناسبت شهادت سلیمانی از سوی مراجع بزرگوار از حضرات آیات صافی و وحید خراسانی تا مکارم شیرازی و شبیری‌زنجانی، سران احزاب و تشکل‌ها از جریانات مختلف سیاسی، هنرمندان، نویسندگان ... ایرانیان داخل و خارج و ... و قدرشناسی از حاج قاسم سلیمانی بیانگر همین اوصاف و ویژگی‌های بارز او بود .


اگرچه سردار فاتح مقاومت به لقای الهی و شهادت که آرزوی دیرینش بود دست یافت اما او سرمایه‌ای اجتماعی بود که در زمان حیات و شهادت نامیرا و زنده است چرا که راهش و آرمانش تداوم خواهد یافت.

منبع: صبح نو