حاشیه‌های یک انتصاب / آیا باز هم پای یک ژن خوب در میان است؟

گروه فرهنگی الف،   3981014134 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

الف / از ستاد تبلیغاتی روحانی تا گرفتن مسئولیت در ایران خودرو ، هلال احمر ـ وزارت تعاون و آخری مدیر عاملی یک بنگاه بزرگ انتشاراتی راهی نیست به شرط آنکه ....

حاشیه‌های یک انتصاب / آیا باز هم پای یک ژن خوب در میان است؟

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز «شنبه ۱۴ دی ماه» و در سکوت خبری و بدون حضور اصحاب رسانه‌ها در بخش فرهنگی، مراسم تودیع مسعود کوثری از مدیرعاملی مؤسسه انتشارات علمی و فرهنگی و انتصاب نادره رضایی به این سمت برگزار شد.

این انتصاب در حالی رخ می‌دهد که طی روزهای اخیر درباره این انتصاب که گفته شده با دستور مستقیم وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی صورت پذیرفته است حواشی زیادی برپا بوده است.

نادره رضایی امروز برای تصدی مدیریت یکی از بزرگترین مؤسسات نشر ایران (انتشارات بزرگ علمی فرهنگی)معارفه شد  بدون آنکه در هیچ یک از سمتهای قبلی و فعلی تجربه و تخصص ویژه ای داشته باشد . 

 

مهر نوشت:رضایی همچنین به تصریح رسانه‌های مختلف به عنوان مجری مراسم‌های ستاد انتخاباتی حسن روحانی مشغول به کار بوده و از سوی شریعتمداری مدتی را نیز در شرکت ایران‌خودرو به فعالیت مشغول بود. رضایی همچنین به سفارش ... مدتی را نیز به عنوان مشاور اجتماعی رئیس سابق سازمان هلال احمر به فعالیت مشغول بود و پس از حضور شریعتمداری در وزارت کار برای حضور در صندلی معاونت وزارت کار نیز انتخاب شده بود که این انتصاب مورد تأیید قرار نگرفت.

این انتخاب بحث برانگیز  امروز صورت پذیرفت و رضایی در سمت تازه معارفه شد .

اما گزارش خبر گزاری آنا  صریح تر به موضوع می‌پردازد و مینویسد: درحالی‌که موج انتقادات از انتصاب فامیلی در دولت تدبیر و امید همچنان ادامه دارد قرار است یک ژن خوب دیگر به سمت مدیرعاملی بزرگترین و قدیمی‌ترین انتشارات کشور بدون داشتن هیچگونه فعالیت فرهنگی و ادبی منصوب شود.

 

در آخرین انتصاب از این نوع قرار است با حکم مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، یک «ژن خوب» به نام نادره رضایی به صورت چراغ خاموش و در سایه موج خبری شهادت سردار سلیمانی به عنوان مدیرعامل بزرگترین و قدیمی‌ترین بنگاه انتشاراتی کشور منصوب می‌شود.

نادره رضایی کیست؟

او در دوران تبلیغات انتخاباتی برای حسن روحانی در کمیته اقشار ستاد بانوان حضور داشته و مسول آن بوده است .

البته نام نادره رضایی در طول یک سال گذشته با حاشیه گره خورده و در چندین نوبت خبرساز شده است. اولین بار نام او زمانی مطرح شد که شریعتمداری وزیر کار و رفاه سعی کرد چند مدیر جوان را منصوب کند. نادره رضایی بدون داشتن هیچگونه فعالیت و تجربه‌ای برای مدیرکلی اداره کار استان تهران در نظر گرفته شده بود که البته پس از موج انتقادها از بی‌تجربگی و سوابق سیاسی او در نامه‌نگاری به اوباما انتصاب او ملغی شد. 

 از فعالیت فرهنگی در ایران‌خودرو و هلال احمر تا پخش غذا به شرکت‌های دولتی!

پس از آنکه با فشار منتقدان، نادره رضایی نتوانست پست دولتی در شأن خودش! در وزارت رفاه بگیرد به یکباره سر از شرکت ایران‌خودرو درآورد و بدون هیچ سابقه و تخصصی، به عنوان مشاور مدیرعامل ایران‌خودرو در امور مسئولیت‌های اجتماعی منصوب شد.

البته دوران حضور وی در این سمت با دستگیری مدیرعامل ایران خودرو پایان یافت اما باز هم با سفارش افرادی خاص به عنوان مشاور اجتماعی رئیس جمعیت هلال احمر منصوب شد؛ با این‌حال این سمت هم برای او خوش‌یمن نبود و بار دیگر دستگیری و استعفای رئیس هلال احمر او را از این سمت جدا ساخت.

نادره رضایی البته دستی هم در فعالیت طباخی و آشپزی دارد! او مدیرعامل شرکت تعامل اندیشان پویا است که در سال ۹۲ به صورت سهامی خاص تاسیس کرده و موضوع فعالیتش ارائه خدمات، طرح و اجرای کلیه خدمات شهری، طبخ غذا جهت سرویس‌دهی به شرکت‌های دولتی و خصوصی و خدمات برگزاری کنفرانس‌ها، گردهمایی‌ها و سمینارها بود. جالب‌تر اینکه رئیس هیئت مدیره این شرکت خدماتی هم محسن بیگلربیگی بود که او هم به عنوان مسئول فضای مجازی ستاد روحانی مشغول کار بوده و اکنون عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی غدیر متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

علاوه بر این،  نادره رضایی هم اکنون عضو غیر موظف شرکت لیزینگ خودروی غدیر است و بر اساس قوانین نمی‌تواند همزمان مدیرعامل مؤسسه‌ انتشاراتی باشد اما حامیان وی  قصد دارند با ادامه فشار برای این انتصاب، در نخستین روزهای هفته جاری او را منصوب کنند تا خبر این انتصاب در روزهای پر خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی دیده نشود. ( که ظاهرا براساس خبر مهر این کار امروز انجام گرفته اما هیچ خبر رسمی از سوی انتشارات علمی فرهنگی منتشر نشده است ).