نرخ گذاری ستاد تنظیم بازار بر ۱۰ کالای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومان

گروه اقتصادی الف،   3981014119

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: این ستاد فقط در ۱۰ قلم کالای اساسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند، نرخ گذاری انجام می‌دهد و نرخ گذاری بقیه کالاها در اختیار این ستاد نیست.

 به گزارش مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی در جلسه ستاد تنظیم بازار، اظهار داشت: ترمیم و بهبود قدرت خرید مردم به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود و رشد تولید یکی از این روش‌ها است که حمایت‌های انجام شده در ستاد تنظیم بازار از جنس کمک به تولید بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت، در خصوص قیمتگذاری‌ها و نقش این ستاد در این حوزه، نیز تصریح و یادآوری کرد: ستاد تنظیم بازار فقط در ۱۰ قلم کالای اساسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند و در واقع مواد اولیه کالاهای دیگر را تأمین می‌کنند، نرخ گذاری انجام می‌دهد و نرخ گذاری بقیه کالاها در دست این ستاد نیست.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارتصمت در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تأثیرگذاری شاخص‌های اقتصاد کلان بر اقتصاد خرد، بیان کرد: فضا برای تولید داخل مهیا شده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران در شاخص اندازه بازار نیز رتبه ۲۱ دنیا را دارد.