گزینه های متعدد برای انتقامی سخت و پشیمان کننده

غلام رضا کاظمیان پور،   3981014022 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
گزینه های متعدد برای انتقامی سخت و پشیمان کننده

 من المومنین رجال صدقوا ما عاهدواالله

شهادت ، عالی ترین مرتبه و والاترین درجه از درجات رابطه میان خداوند و بنده می باشد . رسیدن به این فیض عظما ، نشان دهنده وفای به عهد از طرف بنده مخلص از یک طرف و قبول و تایید آن از طرف حضرت باریتعالی است .

حال با توجه به این مفهوم که شهادت پاداش خاص خداوند به مجاهدان مخلص و بندگان برگزیده خود است ؛ این سوال مطرح می شود که آیا شهادت ، یک پایان است و یا یک آغاز و یک شکوفایی دوباره ؟ آیا با شهادت ، اثر وجودی بنده و مجاهد فی سبیل الله ، تمام می شود ؟

در پاسخ باید گفت که شهید و شهادت او ، یک پاداش بی نظیر به بندگان خوب خداست ولی این پاداش ، با محرومیت دیگر بندگان و دیگر انسان ها از برکات وجودی شهید ، ملازمه ندارد . به عبارت دیگر ، شهادت شهید ، نه تنها به معنی پایان گرفتن اثر وجودی شهید نیست ؛ بلکه شهادت ، موتور محرک و پیشرو ، در مسیر اهداف مقدس و آرمان های والای شهید محسوب می گردد .

سپهبد شهید ، حاج قاسم سلیمانی ، یکی از نماد های مجاهدت ، مقاومت و افتخار آفرینی های پی در پی در میدان های مختلف جهاد و مبارزه ، شناخته می شود . این سردار شجاع که به درستی او را " مالک اشتر " امام خامنه ای ، می شناسیم ؛ از شخصیت های کم نظیری است که مصداق اشداء علی الکفار ، رحماء بینهم ، می باشد . او که در میدان های جنگ ، جگری چون شیر داشت اما در برخورد با مردم و خانواده شهدا و رزمندان ، همواره با دست بر سینه بودن ؛ تواضعی ، مثال زدنی را از خود به نمایش می گذاشت .

امریکای جنایتکار ، بار دیگر خصلت ذاتی و تروریستی خود را آشکار ساخت و با به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و تعداد دیگری از مجاهدان ایرانی و عراقی ، کینه دیرینه خود از مسلمانان و خصومت با انقلاب اسلامی و همدستی و حمایت خود از گروه های جنایتکار ، وهابی نظیر داعش و القاعده را به نمایش گذاشت .

اولین و فوری ترین اثر شهادت ، حاج قاسم سلیمانی ، آشکار تر شدن ، هدف آمریکای جنایتکار و گروهی چون داعش است . مسلما ، داعش از شهادت سردار سلیمانی ، استقبال و از آن اظهار خوشحالی خواهد نمود و این عکس العمل ، بازتاب بیرونی ، سال ها همکاری پنهان و همسویی امریکای جنایتکار با فرزندان تروریست خود است .

بی کمترین تردید ، این جنایت امریکا ، بدون پاسخ نخواهد ماند . دست قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و فرزندان رشید آن در سپاه و ارتش و نیز علاقمندان به جمهوری اسلامی در منطقه و خارج از آن ، برای گرفتن انتقام سخت و اثرگذار و پشیمان کننده ، باز و گزینه های متعدد و متنوعی را برای انتقام از امریکا و ایادی آن ، در اختیار دارند .

انتقام جمهوری اسلامی ایران ، اگر چه سخت و کمرشکن خواهد بود اما خالی از تدبیر و هزم اندیشی و بدون ایجاد تمهیدات و آمادگی های اولیه ، نیست .پس برای شنیدن خبر خوش انتقام نباید اسیر هیجانات شد و نباید مقامات عالی کشور را تحت فشار قرار داد .

بدون شک ، مردم عراق با تعطیلی سفارت امریکا در بغداد که لانه جاسوسی و دخمه وحشت و جنایت و ستاد عملیات تروریستی در عراق است ؛ پیش از ایران ، از امریکا انتقام خواهند گرفت .

سقوط بازار سهام ، در منطقه و افزایش جهانی قیمت نفت ، نتیجه آنی وحشت از اقدامات تلافی جویانه ایران است .در انتخاب و انتصاب جانشینی شایسته ، علاوه بر ادامه یافتن راه نورانی شهید سلیمانی ، استمرار ترس و ذلت را به امریکا و اذناب منطقه ای امریکا تحمیل خواهد نمود .

یکی از نزدیکان شهید سید محمد باقر حکیم ، پس از شهادت ایشان و در توصیف جایگاه و مقامات آن مرد بزرگ گفته بود که : ایشان هیچ چیز کم نداشت به جز شهادت . این جمله ، اکنون در وصف حاج قاسم سلیمانی نیز ، صدق می کند . حاج قاسم ، چیزی کم نداشت به جز شهادت . که این مقام نیز از طرف خداوند رحمان به او اعطاء شد .

هنیئا له الشهاده ، هنیئا له الشهاده ، هنیئا له الشهاده .