عادل عبدالمهدی: ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را به شدت محکوم می‌کنیم

گروه جهان الف،   3981013065

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق با درخواست از پارلمان این کشور برای برگزاری نشست فوری در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی، اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش فارس، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق در بیانیه‌ای ضمن درخواست برگزاری نشست فوری پارلمان، اقدام تروریستی آمریکا را نقض توافقنامه این کشور با عراق دانست.

به نوشته وبگاه السومریه، در این بیانیه آمده است: «به شدت و در بالاترین حد خود اقدام دولت آمریکا در ترور شهید "حاج ابومهدی المهندس" و "حاج قاسم سلیمانی" و دیگر شخصیت‌های عراقی و ایرانی را محکوم می‌کنیم. ترور فرمانده نظامی عراقی که منصب رسمی داشت، تجاوز به عراق محسوب می‌شود؛ همچنین اقدام به ترور فرماندهان کشور برادر در خاک عراق، نقض آشکار حاکمیت عراق است.»

عبدالمهدی همچنین تأکید کرد که شهادت سردار سلیمانی خطر شعله‌ور شدن یک «جنگ ویرانگر» در عراق، منطقه و جهان را افرایش می‌دهد.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق تأکید کرد که این اقدام تروریستی آمریکا، بر خلاف شروط حضور نیروهای این کشور در عراق و نقش این کشور در آموزش نیروهای عراقی و مبارزه با داعش بود.

عبدالمهدی در پایان خواستار برگزاری نشست فوری پارلمان عراق جهت هماهنگی برای اتخاذ موضع رسمی و اجرای اقدامات ضروری شد.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.