تابش: بدهی‌های مالیاتی یقه سفیدها و پورشه سوارها وصول شود

گروه اقتصادی الف،   3981008015

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: افزایش مالیات نباید بر مردم فشار بیاورد بلکه باید از بدهی‌های مالیاتی یقه سفیدها و پورشه سوارها جلوگیری شود.

 به گزارش مهر، محمدرضا تابش، روز شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به لایحه بودجه ۹۹ اظهار داشت: دولت در بودجه ۹۹ به فکر مشکلات مردم نیز بوده و اعداد و ارقام دیده شده در لایحه بودجه امیدوار کننده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید از واقعیت‌های موجود در کشور مطلع باشند، افزود: مردم باید کمربندها را محکم ببندند تا از پیچ صعب العبور، عبور کنند.

تابش تاکید کرد: درآمدهای نفتی کشور بسیار کم شده اما نباید به نحوی اقدام شود که مالیات به مردم فشار وارد کند بلکه باید جلوی بدهی‌های مالیاتی یقه سفیدها و پورشه سوارها گرفته شود.

وی مهمترین اقدام نمایندگان را ایجاد ظرفیت برای استان عنوان کرد و گفت: سال گذشته وصول عوارض معادن را به ۱,۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم ولی جای سوال دارد که چرا امسال به ۱۵ میلیارد برگشته است.

تابش با بیان اینکه به نظر می‌رسد این اقدام، لابی معادن است، افزود: این موضوع حتی به نمایندگان استان یزد نیز اطلاع رسانی نشده است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه کسب درآمد در رتبه ۱۲ قرار دارد، عنوان کرد: این رتبه خوب است اما نرخ بیکاری استان یزد قابل قبول نیست.

تابش با اشاره به اینکه قرار بود در استان یزد ۳۴ هزار شغل در سال ۹۸ ایجاد شود، تصریح کرد: سرانجام این اشتغالزایی به کجا رسید.