طالبان: آمریکای اشغالگر از شکست شوروی در افغانستان درس بگیرد

گروه جهان الف،   3981007143 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

طالبان به مناسبت چهلمین سال تهاجم شوروی در افغانستان به آمریکا هشدار داد که در صورت ادامه اشغالگری به سرنوشت کمونیست‌ها در افغانستان دچار خواهد شد.

به گزارش فارس، گروه طالبان در سالگرد تهاجم شوروی به افغانستان، در بیانیه‌ای خواستار پایان اشغالگری افغانستان از سوی نیروهای خارجی شد.

این بیانیه با اشاره به تعرض چهل سال پیش شوروی در تاریخ شش جدی ۱۳۵۸ هجری شمسی، افزود: لشکرهای مغرور شوروی بر حریم پاک کشور اسلامی ما افغانستان، یورش آوردند. تهاجم شوروی‌ها بر افغانستان فاجعه بزرگ تاریخ معاصر بود. کمونیست‌های بی‌رحم به قتل عام ملت مؤمن ما، بمباران روستاها و تخریب همه جانبه آغاز کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آن‌ها گمان داشتند که نظام باطل و افکار طاغوتی خود را با ظلم و جبر بر مردم مسلمان ما تحمیل می‌کنند، اما ملت ما برای محافظت از ارزش‌های مقدس خود بالاتر از توقعات قربانی دادند، یک و نیم میلیون هموطنان ما در راه دفاع از اسلام خود را قربانی نمودند و همین تعداد دیگر زخمی و مفقود شدند.

طالبان در این بیانیه تصریح کرد: بیشتر روستاها و شهرک‌ها ویران شد و زیر بناهای افغانستان از بین رفت، اما ملت مؤمن ما با این همه ظلم و وحشت اشغالگران بی رحم آماده نشدند که از مقدسات و ارزش‌های خود بگذرند و اشغال شوروی را بپذیرند. بالاخره از برکت قربانی‌های بزرگ افغان‌ها، شوروی اشغالگر شکست خورد و با سرهای خمیده از کشور ما فرار کردند.

بیانیه در ادامه تاکید کرد: به مناسبت روز آغاز تهاجم شوروی، باید به اشغالگران کنونی (آمریکایی‌ها) و مزدوران آن‌ها یادآور شویم که وحشت و جنایاتی را که شما تجربه می‌کنید، روستاها را از بین می‌برید، خانه‌ها را آتش می‌زنید، کودکان و زنان را می‌کشید، زندان‌ها را از مسلمان‌ها پر می‌کنید و نمونه‌های وحشت چنگیز، انگلیس و شوروی سفاک را تکرار می‌کنید، باید بدانید که این تجربه در این جا همواره ناکام و خنثی ثابت شده است.

طالبان در پایان این بیانیه اظهار داشت: به یاد داشته باشید که این ملت به مرگ آبرومندانه آماده است، اما زندگی ذلت و محکومیت را قبول ندارد. پس بیائید، از تجارب گذشته بیاموزید، از تعقل کار بگیرید، به اشغال ناروای خود نقطه پایان بگذارید و ملت مظلوم ما را بگذارید که در کشور خود مطابق با ارزش‌های خود، زندگی آرام و عزتمندانه داشته باشند.