اینترسپت: سیر تا پیاز دلایلی که ترامپ باید به خاطر آن‌ها استیضاح شود

گروه جهان الف،   3981007073 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک نشریه آمریکایی با اشاره به رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح دونالد ترامپ، از آن به عنوان دستاوری مهم در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا یاد کرد و نوشت جای تعجب دارد که ترامپ چرا فقط به دلیل سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی در برابر کنگره استیضاح شده است.

اینترسپت: سیر تا پیاز دلایلی که ترامپ باید به خاطر آن‌ها استیضاح شود

به گزارش الف نشریه اینترسپت در گزارشی نوشت: واقعا دمکرات های مجلس نمایندگان تصور می کنند تنها دو خطا برای استیضاح ترامپ صورت گرفته است؟ "حتی خودِ رئیس جمهوری هم ظاهرا از شیوه بسیار محدود برای استیضاح غافلگیر شده است." 

به نوشته اینترسپت، واقعیت آشکار آن است که ترامپ تقریبا هر هفته مرتکب خطاهایی می شود که باید بابت آن استیضاح شود: 

آمازون 

ترامپ شخصا و بارها به رئیس کل اداره پست آمریکا گفته است هزینه های انتقال مرسولات آمازون را دو برابر کند تا میلیاردها های دلار هزینه به "جف بزوس" بنیانگذار و مدیرعامل آن، که مالک واشنگتن پست است، تحمیل شود. به گفته برخی مقامات دولتی دلیل بسیاری از حملات ترامپ به آمازون آن است که وی مقالات واشنگتن پست را دوست ندارد.

تعصبات موهن 

این رئیس جمهوری است که از کشورهای آفریقایی به عنوان "سوراخ توالت" از مکزیکی ها به عنوان "متجاوز جنسی"، از نئونازی ها به عنوان "مردمان بسیار خوب" یاد کرده است. تعصبات توهین آمیز، نژادپرستی و ملی گرایی در طرفداری از سفیدپوستان، همگی خطاهایی هستند که باید بابت آنها ترامپ استیضاح شود. 

سی ان ان 

ترامپ در تابستان 2017 شخصا مداخله و تلاش کرد مانع از ادغام شرکت مخابراتی AT&T و شرکت رسانه ای Time Warner شود تا به این ترتیب سی ان ان را تنبیه کند. زیرا Time Warner  مالک سی ان ان است و پوشش سی ان ان از تحولات مختلف، باب میل ترامپ نیست.  

کشتار مردم 

در 12 ماه گذشته 6 کودک مهاجر بین 2 تا 16 سال – پنج نفر از گواتمالا و یک نفر از السالوادور – در بازداشتگاه فدرال آمریکا مرده اند. در ده سال قبل، حتی یک کودک مهاجر در بازداشتگاه فدرال نمرده بود. 

مواجب

ترامپ از روز نخست ریاست جمهوری "کاسب مآبانه اش" بندهای داخلی و خارجی کسب درآمد را نقض کرده است. از صدها مورد دیدار مقامات کشورهای مختلف از املاک شخصی اش گرفته تا مجبور کردن خانواده سلطنتی آل سعود برای کمک ملی به هتل هایش. 

تقلب 

رئیس جمهور آمریکا یک فرد متقلب است. ترامپ در نوامبر 2016 و کمتر از دو هفته پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، سه پرونده مختلف تقلب مرتبط با دانشگاه ترامپ، به ارزش 25 میلیون دلار را حل و فصل کرد. اوایل همین ماه دادستان کل نیویورک رسما اعلام کرد که رئیس جمهور "برای سوء استفاده از پول موسسات خیریه برای اهداف سیاسی خود، مجبور شد 2 میلیون دلار بپردازد." و موسسه ترامپ هم "به خاطر سوء عملکرد تعطیل شد."  ترامپ برای اداره یک دانشگاه یا موسسه خیریه مناسب نیست، چگونه مناسب اداره کشور است؟ 

اداره کل خدمات 

نیویورک تایمز در اکتبر  2018 گزارش داد اداره کل خدمات که مسئول رسیدگی به املاک دولت فدرال است، درنظر داشت مقر اف بی آی را در واشنگتن به یک شرکت درآمدزا واگذار کند. اما ترامپ کاملا مخالف آن بود زیرا در این صورت امکان داشت این شرکت های تجاری با هتل ترامپ مستقیقا رقابت کنند. 

حق السکوت

ما اطلاع داریم که مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ که به خاطر فرار مالیاتی، تقلب بانکی و همچنین نقض قوانین مالی انتخاباتی دوران حبس سه ساله اش را می گذراند، به دو زن یعنی "استورمی دانیل" و "کارن مک دوگال" که مدعی بودند ترامپ با آنها روابط نامشروع داشته، حق السکوت پرداخته است. به لطف دادستان های فدرال، این را هم می دانیم که کوهن "براساس دستور و با هماهنگی مستقیم ترامپ عمل کرد." 

تحریک به خشونت 

رئیس جمهور تهدیدی علیه نظم و قانون است. "جاناتان چیت" از مجله نیویورک می گوید "وی دستکم در هفت مورد طرفدارانش از جمله اعضای نیروهای مسلح را تشویق کرد به رقبای سیاسی اش حمله کنند." علاوه بر این تعداد زیادی از تروریست های داخلی که از سال 2016 دستگیر شده اند، می گویند متاثر از نام ترامپ، توهین های تحریک آمیز وی و یا هر دو بوده اند. 

جرد کوشنر

ترامپ درخواست کرده بود به داماداش "جرد کوشنر" حسن سابقه امنیتی داده شود تا وی به مکان های امنیتی خاص دسترسی داشته باشد. در حالی که مقامات اطلاعاتی به دلیل روابط تجاری خارجی کوشنر با دولت های خارجی، مخالف این مساله بودند.

حبس کودکان در قفس 

دولت ترامپ بیش از 5 هزار و 400 کودک – از جمله نوپا – را در مرز مکزیک از والدینشان جدا کرد و صدها نفر از این کودکان در قفس محبوس شده بودند. این امر تخطی آشکار از قوانین بین المللی است. 

دروغ، دروغ و دروغ 

ترامپ از زمان به قدرت رسیدن بیش از 15 هزار مورد دروغ گفته است. "داگلاس برینکلی" مورخ امور ریاست جمهوری می گوید "هیچ رئیس جمهوری به اندازه ترامپ مثل آب خوردن دروغ نمی گوید." در نخستین بند استیضاح نیکسون، وی به "ارائه سخنان دروغ یا گمراه کننده با هدف فریب مردم آمریکا" متهم شده بود. 

حمله به رسانه ها

حتی "کریس واکس" مجری شبکه فاکس نیوز (که مورد علاقه ترامپ است) نیز گفته است، ترامپ "بیش از هر فرد علیه آزادی مطبوعات در کشور عمل کرده و به آنها به صورت بسیار مستقیم و مکرر حمله می کند." زندانی کردن خبرنگارانی که اطلاعات به بیرون درز می دهند و یا لغو مجوز سازمان های رسانه ای منتقد ترامپ از جمله این اقدامات است. او بی محابا، خبرنگاران را "تفاله"، "لجن"، "مردم مریض"، "عوامل دشمن" و مروج "اخبار دروغ" می نامد. 

کوتاهی

مقامات محلی در پورتوریکو می گویند دلیل مرگ حدود 3 هزار نفر از مردم این منطقه به دنبال توفان "ماریا" در سال 2017، کوتاهی رئیس جمهور و بی کفایتی او بوده است. پاسخ ترامپ چه بود؟ وی به دروغ گفت "3 هزار آمریکایی کشته نشدند" 

مخالفت با عدالت 

"رابرت مولر" بازرس ویژه در پرونده رسیدگی به دخالت روسیه در انتخابات 2016 ، ده مورد از ممانعت ترامپ با عدالت را شناسایی کرده است. بیش از 1000 دادستان سابق فدرال هم می گویند اقدام ترامپ "در ممانعت از عدالت، می توانست منجر به اتهام جنایی بشود." 

اینترسپت از سوگند شکنی،  تجاوز جنسی، حملات هوایی به سوریه بدون مجوز کنگره، فرار مالیاتی،  اعلام وضعیت فوق العاده بی مبنا برای دور زدن کنگره و تامین هزینه دیوار مرزی، حمایت از دخالت روسیه در رقابت های انتخاباتی 2016، ارعاب شاهدان در پرونده حمله به سفیر سابق آمریکا در اوکراین، حمایت از عربستان در جنگ یمن به عنوان بدترین بحران انسانی جهان و دادن رشوه به رئیس جمهور اوکراین به منظور حمله به رقیب دمکرات خود – جو بایدن- به عنوان دیگر دلایلی نام برد که ترامپ باید به خاطر آنها استیضاح شود.