شوالیه‌های امسال سینما معرفی شدند

گروه فرهنگی الف،   3981007050

سم مندس و استیو مک‌کویین کارگردان، استیون نایت بازیگر، التون جان و اولیویا نیوتون‌جان خواننده، در فهرست دریافت نشان «شوالیه» قرار گرفته‌اند.

شوالیه‌های امسال سینما معرفی شدند

به گزارش مهر، سم مندس کارگردان «۱۹۱۷» و استیون نایت خالق سریال تحسین شده «پیکی بلایندرز» از جمله چهره‌های بریتانیایی هستند که در فهرست افتخار سال نوی ملکه بریتانیا قرار گرفتند.

این جوایز سالی یک بار و برای تجلیل از دستاوردهای افراد تأثیرگذار سال در بریتانیا، به آنها اهدا می‌شود.

نیل استریت که در کنار مندس فیلم «۱۹۱۷» را تولید کرده، و نایت که نویسنده بی‌بی‌سی است و نسخه اقتباسی «یک سرود کریسمس» را برای اف‌ایکس تولید کرده، نیز شوالیه می‌شوند.

مندس که از چهره‌های جدی اسکار امسال است و در این فهرست به خاطر تلاشش در زمینه نمایش لقب شوالیه دریافت می‌کند، از این پس «سِر سم» خوانده می‌شود.

وی در این‌باره ضمن اینکه گفت شگفت‌زده و بسیار مفتخر است، افزود: در سی‌سال گذشته من روی شانه‌های همکاران ّ‌زیادی ایستاده‌ام، نویسندگان، طراحان، تهیه‌کنندگان، تکنیسین‌ها … بدون آنها هرگز نمی‌توانستم این افتخار را دریافت کنم.

استیو مک‌کویین کارگردان «۱۲ سال بردگی» نیز با دریافت لقب شوالیه تجلیل می‌شود.

التون جان خواننده که امسال سوژه فیلم «راکتمن» بوده و قبلاً لقب سِر را دریافت کرده بود نیز مدال «همراهان افتخار» را گرفت و اولیویا نیوتون جان بازیگر فیلم «گریس» و خواننده مشهور استرالیایی نیز لقب دیم یا بانو را دریافت کرد.

در فهرست دریافت کنندگان امسال که درمجموع شامل ۱۰۹۷ تن از افراد تأثیرگذار بریتانیا می‌شود، وندی کریگ بازیگر، جین سارپونگ مجری تلویزیونی و راجر تیلور تهیه کننده تلویزیونی هم جای دارند.