واکنش ترکان به پیشنهاد استعفای روحانی: عبدی از کی وکیل اصلاح‌طلبان شده؟

گروه سیاسی الف،   3981004110

مشاور اسبق رئیس‌جمهور به پیشنهاد استعفای روحانی از سوی عباس عبدی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب واکنش نشان داد و گفت: دولت باید بماند و به وظایفش عمل کند.

واکنش ترکان به پیشنهاد استعفای روحانی: عبدی از کی وکیل اصلاح‌طلبان شده؟

فارس نوشت: عباس عبدی از تئوریسین‌های جریان اصلاحات اخیراً طی گفت‌وگویی با نشریه صدا (ارگان رسمی حزب کارگزاران) پیشنهاد کرده بود که حسن روحانی از مسؤولیت خود در دولت استعفا کند و انتخابات زودرس برگزار شود وی حتی گفته بود که آقای جهانگیری و برخی از وزرای دولت روحانی نیز موافق استعفای رئیس دولت هستند. 

اکبر ترکان مشاور سابق حسن روحانی در واکنش به اظهارات عباس عبدی اظهار داشت: از کی تا حالا آقای عبدی وکیل وزرای دولت و اصلاح‌طلبان شده است که چنین ادعایی دارد. بعید می‌دانم وزرای دولت چنین نظری داشته باشند. 

*پیشنهاد عبدی نظر اصلاح طلبان نیست

وی تأکید کرد: این پیشنهاد آقای عبدی است پیشنهاد جریان اصلاحات نیست؛ من از هیچ اصلاح‌طلب دیگری نشنیده‌ام که چنین پیشنهادی را بدهد. پیشنهاد آقای عبدی اشتباه بوده و صحیح نیست. 

مشاور سابق حسن روحانی تأکید کرد: به شرایط اطراف نگاه کنید آمریکا توانسته لیبی را بی‌صاحب کند الان دولت در لیبی متلاشی شده و وجود ندارد و حاکمیتی هم در سرزمین نیست لذا خوانین محلی نفت را بشکه‌ای 9 دلار می‌فروشند.

وی به اوضاع برخی دیگر از کشورهای آفریقای شمالی اشاره و تصریح کرد: مصر را ببینید در مصر بی‌سامانی به وجود آمده و هنوز قوامی در دولت وجود ندارد و عربستان هم با جنایاتی که در یمن مرتکب شده مردم را کشته و آواره کرده است و دولتی هم وجود ندارد. 

ترکان اضافه کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند که سوریه را نیز مانند لیبی کنند اما با مقاومت بشار اسد و کمک‌های جانبی سوریه باقی ماند اما ببینید که چقدر آسیب دیده و ویرانی به وجود آمده است. 

*کشور را وارد بازی آمریکایی‌ها نکنید

مشاور سابق حسن روحانی با بیان اینکه دولت عراق نیز متزلزل و سست شده است،‌گفت: در لبنان نیز تقدیر دولت همین‌گونه شده است بنابراین آمریکایی‌ها بنا دارند در کشورهای منطقه بی‌سامانی به وجود آورده و آنها را از حیث دولت بی‌خاصیت کنند البته ایران بسیار متفاوت‌تر از کشورهایی است که عنوان کردند اما باید هوشیار باشیم کشور ما را وارد این بازی نکنند. 

*دولت روحانی باید بماند و به وظایفش عمل کند

وی با تأکید بر اینکه هر کسی که پیشنهاد کرده دولت روحانی استعفا کند اشتباه کرده است گفت: دولت باید بماند و به وظایفش عمل کند، اگر دولت ضعیف شده باید برای تقویت دولت فکری کرد، اینکه کشور بی‌دولت شود کار خوبی نبوده و مضر است.