جزئیات منتشر شده از آیفون ۱۲/ نگاهی به طراحی، دوربین و سخت‌افزاری موبایل سال ۲۰۲۰ اپل

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3981003075

شرکت اپل در سال ۲۰۱۹ بود که سه مدل گوشی هوشمند آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس را معرفی کرد. این اسمارتفون های اپل در مقایسه با نسل قبل اگرچه تغییر چندان بزرگی نداشته اما از مشخصات سخت افزاری خوبی بهره می برند. به نظر می‌رسد برای سال ۲۰۲۰ باید در انتظار مدل های نسل جدیدی باشیم که در میان آنها یک مدل ۵G هم وجود دارد.

جزئیات منتشر شده از آیفون ۱۲/ نگاهی به طراحی، دوربین و سخت‌افزاری موبایل سال ۲۰۲۰ اپل

به گزارش الف، هر سال شرکت کوپرتینویی تصمیم می گیرد تا نسل جدیدی از گوشی هوشمند آیفون خود را معرفی کند. برای سال ۲۰۲۰ باید در انتظار مدل های نسل جدیدی باشیم که در میان آنها یک مدل ۵G هم وجود دارد.

تاکنون شایعات بسیاری درباره آیفون ۱۲ منتشر شد و نمی توان به هر گزارش بی اساس اکتفا کرد. اپل درصدد است تا با معرفی آیفون ۱۲، به رونمایی چند مدل به جای سه یا دو مدل آیفون بپردازد.

بنابراین رویکرد کوپرتینویی ها برای سال ۲۰۲۰ تغییر پیدا می کند و ما شاهد عرضه مدل های محدودی نیست. تحلیلگران پیش بینی های مختلفی درباره نسل جدید آیفون ها داشتند که نباید هر یک را حقیقی دانست.

به هر حال اگر می خواهید اطلاعات شایعه وار از سری آیفون ۱۲ داشته باشید، این مطلب را دنبال کنید.

تاریخ معرفی و عرضه آیفون ۱۲ اپل

شرکت اپل معمولا آیفون های خود را هر سال در ماه سپتامبر معرفی می کند. برخلاف دیگر شرکت ها که تاریخ گوناگونی دارند، اما در ۱۰ سال گذشته تاریخ اپل هیچ گاه تغییر نکرده و همیشه در نیمه نخست سپتامبر برگزار می شود.

از این رو انتظار داریم سری آیفون ۱۲ را در نیمه نخست سپتامبر سال ۲۰۲۰ ملاقات کنیم. پیشتر شایعه شد که اپل در ۸ سپتامبر ۲۰۲۰ می خواهد رویداد خود را برگزار کند. این در حالی بوده که سال ۲۰۱۹ این شرکت در ۱۰ سپتامبر رویداد اختصاصی رونمایی آیفون ۱۱ را برگزار کرد.

به هر حال جزئیات تاریخ عرضه و معرفی آیفون ۱۲ نامشخص است و هیچ پیش بینی نمی توان داشت. شایان ذکر بوده هر سال در نیمه دوم سپتامبر نیز آیفون های معرفی شده در بازار به فروش می رسند.

نام آیفون های ۱۲ چه خواهد بود؟

  • آیفون ۱۲
  • آیفون ۱۲ مکس
  • آیفون ۱۲ پرو
  • آیفون ۱۲ پرو مکس

پیش از سال ۲۰۱۷ مجهول بود که اپل برچه اساسی نام آیفون ها را انتخاب می کند. به نوعی قابل پیش بینی نبود این برند کوپرتینویی چه برنامه ای برای معرفی محصولاتش دارد. اما گویی باید بیان داشت که سری آیفون ها به صورت شماره ای هستند و هر سال نسخه جدید با شماره بیشتری همراه می شود. سال ۲۰۱۹ آیفون ۱۱ معرفی شده و سال آینده نیز باید در انتظار آیفون ۱۲ باشیم.

گفته شده سال آینده چهار مدل آیفون ۱۲ معرفی می شود که نام هایی از قبیل آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مکس، آیفون ۱۲ پرو و آیفون پرو مکس خواهند داشت. گوشی های هوشمندی که از مشخصات سخت افزاری قابل توجهی برخوردارند و ویژگی‌های ارزنده ای توسط اپل برای آنها فراهم خواهد آمد. تاکنون شایعات بسیاری پیرامون سری آیفون اپل منتشر شد که هر یک مشخصه خاصی از محصول این کمپانی را فاش می کند.

بدون شک آیفون ۱۲ پرو مکس همان مدل با پشتیبانی شبکه ۵G خواهد بود و در سایر مدل ها نیز از شبکه ۴G پشتیبانی می کنند. بنابراین نباید انتظار داشت که تمامی آیفون های ۱۲ به پشتیبانی شبکه ۵G بپردازند. همانطور که می دانید، اپل همیشه طرفداران خود را با مدل های جدید سورپرایز می کند، آیفون ۱۲ با چندین مدل می تواند یک شگفتی باشد که انتظارش را داریم.

سال جاری تنها سه مدل آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس معرفی شدند. مدل نخست یک میان رده بوده و گزینه اقتصادی تلقی می شود و دو مدل دیگر نیز گوشی های هوشمند پرچمدار هستند. بخصوص اینکه اپل سیستم دوربین سه گانه و پیشرفته ای را به کار گرفته که توجه هر فردی را به خود جلب می کند. با این حساب باید بیان داشت که اپل سال ۲۰۲۰ چهار مدل اسمارتفون رونمایی می کند.

طراحی آیفون ۱۲ اپل

  • طراحی کاملا جدید
  • حاشیه منحنی

شرکت اپل در نظر دارد سری آیفون ۱۲ را به عنوان گوشی های هوشمند برجسته در سال ۲۰۲۰ معرفی کند. اسمارتفون هایی که از طراحی کاملا جدید برخوردار هستند و حاشیه منحنی نیز توسط برند کوپرتینویی برای آنها در نظر گرفته می شود.

اگر آنچه که شایعات می گویند صحت داشته باشد، آیفون ۱۲ در چهار مدل با شباهتی به آیفون ۶ و تعداد دوربین بیشتر ۴ گانه عرضه می شود. البته بعید است تمامی مدل ها دوربین چهارگانه داشته باشند و احتمالا نسخه پرو مکس با این تعداد دوربین همراست و دوربین مدل استاندارد سه گانه است.

مدل اقتصادی آیفون ۱۲ نیز بدون شک از دوربین عقب دوگانه بهره می برد. اپل درصدد است تا گوشی های هوشمند قابل توجهی را در سال ۲۰۲۰ معرفی کند. شایعات فراوانی درباره محصولات اپل منتشر شده که نباید به آنها اکتفا کرد.

اپل می خواهد در ساختار و طراحی نسل جدید آیفون ها تغییراتی به وجود آورد که بدون شک می تواند جالب باشد. برند موردبحث سال ۲۰۲۰ با عرضه چهار مدل شبیه به هم اما با ساختار نسبتا متفاوت، دیوایس هایی را عرضه می کند که قطعا نظر طرفداران را جلب می کند.

به هر حال اطلاعات بخش طراحی آیفون ۱۲ چندان زیاد نیست تا به آن پرداخت و بهتر است منتظر ماند.

صفحه نمایش آیفون ۱۲ اپل

  • صفحه نمایش OLED
  • نرخ تجدید ۱۲۰ هرتزی
  • سایز مختلف

شایعات حاکی از آن است که تمام آیفون های ۲۰۲۰ دارای نمایشگر OLED هستند. در حال حاضر ، آیفون ۱۱ دارای نمایشگر LCD است ، در حالی که مدل های Pro دارای پنل صفحه نمایش اولد هستند. همچنین شایعاتی از سطح نرخ تجدید نمایشگر و سایز هر صفحه نمایش هم وجود دارد که نرخ تجدید را ۱۲۰ هرتز اعلام کردند.

ظاهرا ممکن است به جای مدل های ۵.۸ اینچی ، ۶.۱ اینچی و ۶.۵ اینچی که در حال حاضر عرضه می شود، اپل از یک مدل ۵.۴۲ اینچی ، مدل ۶.۰۶ اینچی و ۶.۶۷ اینچی رونمایی کند. برخی گمانه زنی ها همچنین به سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر اشاره می کنند.

دوربین آیفون ۱۲ اپل

  • دوربین عمق سنج ۳ بعدی
  • نایت مود بهبودیافته

گزارش ها نشان می دهند اپل برای مدل های آیفون ۱۲ خود دوربین هایی با سه بعدی عمق سنج در نظر گرفته است که احتمالاً برای مدل های Pro در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود دوربین های سه بعدی باعث افزایش قابلیت های AR هم می شود. همچنین پیش بینی هایی از وجود دوربین چهارگانه در آیفون ۱۲ پرو مکس با سنسور ToF وجود دارد.

در این که آیفون های ۲۰۲۰ بهبودی در بحث دوربین خواهند داشت شکی نیست. اپل همیشه در نسل های مختلف آیفون دوربین بهتری نسبت به قبل استفاده کرده تا کاربر تجربه خوبی بدست آورد. گوشی های هوشمند سری آیفون نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نسل بعدی نیز می تواند با نایت مود بهبودیافته و دوربین عمق سنج سه بعدی عرضه شود.

این حسگرهای تصویربرداری مواردی هستند که نباید از کنار آنها به سادگی گذشت. شرکت اپل هر سال نسل جدیدی از دوربین خود را به کار می گیرد و در این بین آیفون ۱۲ نیز با چهار مدل مختلف، از حسگر دوربین بهتری نسبت به قبل برخوردارند. با تمام این تفاسیر نسل بعدی آیفون در بحث دوربین ارتقایافته است.

سخت افزار و نرم افزار آیفون ۱۲ اپل

  • شبکه ۵G
  • پردازنده A۱۴
  • سیستم عامل iOS ۱۴

شرکت اپل در نسل بعدی برای تمامی نسخه ها شبکه ۵G را در نظر نمی گیرد و تنها مدل پرو مکس این شبکه را دربرمی گیرد. گذشته از آن تمامی مدل ها به پردازنده قدرتمند هشت هسته ای A۱۴ اپل مجهز بوده و با حافظه رم ۴ یا ۶ گیگابایتی، می توان پیکربندی قابل توجهی را شاهد بود.

گذشته از آن حافظه داخلی مدل استاندارد ۱۲۸ گیگابایت بوده و مدل پریمیومی با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی نیز عرضه می شود. در نهایت باید به سیستم عامل iOS ۱۴ اشاره کرد که با ویژگی جدید سال ۲۰۲۰ معرفی و دردسترس صاحبان آیفون می شود.

به هر حال باید منتظر ماند تا اپل این پرچمداران نسل جدید خود را معرفی کرده و حقیقت را فاش سازد.