گزارش اختصاصی الف/ آخرین خبرها از عملیات طوفانی ارتش سوریه در جنوب استان ادلب؛ آزادی ۹۵ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در ۴۸ ساعت؛ آمار تلفات تروریست ها به ۲۲۰ تن رسید+ نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3980930173
آخرین خبرها از عملیات طوفانی ارتش سوریه در جنوب استان ادلب؛ آزادی ۹۵ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در ۴۸ ساعت؛ آمار تلفات تروریست ها به ۲۲۰ تن رسید+ نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین المل الف، پنج شنبه شب ( بیست و هشتم آذرماه) نیروهای ارتش سوریه عملیات گسترده و وسیعی را با پشتیبانی یگان های هوایی و موشکی از محورهای جنوب و جنوب شرق استان ادلب علیه گروهک های تروریستی آغاز کردند.

نیروهای سوری حملات را در جنوب استان ادلب از حومه شهرک « سکیات» شروع کردند و پس از درگیری سنگین چند ساعته در گام نخست موفق شدند شهرک « ام جلال» را از اشغال تروریست ها خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

روز جمعه، بیست و نهم آذرماه پس از تثبیت مواضع در شهرک «ام جلال» و پاکسازی شهرک های « بوحبه، تل الشیخ، الفرجه، سحال و ام تینه»، نیروهای سوری عملیات جدیدی را علیه عناصر تروریستی در محور جنوب شرق استان ادلب در دستور کار قرار دادند.

حملات در محور جنوب شرق استان ادلب از حومه غربی شهرک « سنجار» آغاز شد و نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین توانستند شهرک های «ربیعه، برنان، الخربه و شعره» را پاکسازی و امن کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای سوری پس از پاکسازی 10 شهرک، عملیات را در جنوب استان ادلب ادامه دادند و حملاتی را در مناطق شمالی ترتیب دادند و شهرک « الرفه» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند و به کنترل درآوردند.

عصر روز شنبه ( سی ام آذرماه) گروهک های تروریستی برای تغییر موازنه قدرت یک خودروی انتحاری را از حومه شهرک « حران» به سمت مواضع نیروهای ارتش سوریه در محور شمالی شهرک « الرفه» فرستادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با الف اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه به سرعت متوجه خودروی انتحاری شدند و با استفاده از موشک های حراراتی ضد زره این خودرو را از فاصله 2 کیلومتری هدف قرار دادند و منهدم کردند.

این منبع میدانی با بیان این که ارسال خودروی انتحاری به سمت مواضع نیروهای سوری مقدمه حمله تروریست ها برای اشغال دوباره شهرک « الرفه» بود، گفت: نیروهای ارتش سوریه پس از خنثی کردن حمله انتحاری به سرعت عملیاتی را علیه تروریست ها در شهرک « حران» ترتیب دادند.

وی افزود: نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین در این محور موفق شدند شهرک « حران» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به سیطره دربیاورند؛ این شهرک تا شهرک مهم و راهبردی « معره نعمان» حدود 13 کیلومتر فاصله دارد.

شهرک « معره نعمان» یکی از مهم ترین پایگاه های گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب محسوب می شود و اگر نیروهای ارتش سوریه این شهرک را به تسلط درآورند، راه را برای ورود به مرکز استان ادلب باز می کند؛ استان ادلب آخرین پایگاه متمرکز عناصر تروریستی در خاک سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل الف، پیشروی سریع نیروهای سوری در محور جنوبی استان ادلب و نزدیک شدن به شهرک مهم « معره نعمان»، گروهک های تروریستی را به تکاپو انداخته و ترس را بر اردوگاه آنان حاکم کرده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه در محور جنوب شرق استان ادلب موفق شدند مواضع خود را در شهرک تازه آزاد شده « بریصه» تثبیت کنند و تروریست ها را به سمت مناطق شمالی فراری دهند.

به گفته منابع میدانی، پیشروی ها در محور جنوب شرقی استان ادلب سرعت بیشتری گرفته و نیروهای سوری در محور روستاهای «الصیادی و تل دم» و گردان«المهجوره» نیز دامنه نفوذ خود را افزایش داده اند.

از شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه در محور جنوب و جنوب شرق استان ادلب تلفات تروریست ها به حدود 220 تن رسیده و صدها تن دیگر از آنان در جریان درگیری های 48 ساعت گذشته زخمی شده اند.

در حال حاضر نیروهای سوری از محور جنوبی و جنوب شرقی استان ادلب حدود 1 کیلومتر با شهرک مهم «التح» و  حدود 6 کیلومتر با شهرک «جرجناز» و حدود 10 کیلومتر با شهرک «الحامدیه» و پایگاه نظامی «وادی الضیف» فاصله دارند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش سوریه تاکنون بیش از 10 شهرک را در جنوب و جنوب شرق استان ادلب پاکسازی کرده اند و مجموع مساحت آزاد شده به حدود 95 کیلومتر مربع رسیده است.