رئیس کمیسیون آموزش مجلس :دستگاه‌های دولتی به دانشگاه و تولیدکننده‌ها داخلی اعتماد ندارند

گروه سیاسی الف،   3980930117 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

زاهدی: رونق تولید ملی نیازمند اعتماد دستگاه‌های دولتی به مراکز تولید علم و شرکت‌های دانش‌بنیان است. متاسفانه در چند سال گذشته این ارتباط شکل نگرفته است. نتیجه این شده که دانشگاه‌ها به تولید علم و پژوهش پرداخته‌اند بدون آنکه تقاضای برای آن وجود داشته باشد. 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس :دستگاه‌های دولتی به دانشگاه و تولیدکننده‌ها داخلی اعتماد ندارند

محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با الف درباره لزوم حمایت و اتکاء به ساخت داخل گفت: حمایت از تولید ملی گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار و رونق چرخه تولید محسوب می‌شود. تامین محصولات مورد نیاز کشور با اتکاء به تولید داخل، جلوگیری از خروج ارز و رشد اقتصادی را هم به همراه دارد.

نماینده مردم کرمان با بیان اینکه تولید علم و دانش باید به سفارش دستگاه‌های نیازمند باشد، گفت: رونق تولید ملی نیازمند پیش‌نیازهای است. ارتباط دستگاه‌های دولتی با مراکز تولید علم، شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده‌ها ازجمله مهم‌ترین پیش‌نیازها است. متاسفانه در چند سال گذشته این ارتباط شکل نگرفته است. نتیجه این شده که دانشگاه‌ها به تولید علم و پژوهش پرداخته‌اند بدون آنکه تقاضای برای آن وجود داشته باشد. درصورت ارتباط صنعت با دانشگاه، تولید علم به سفارش و تقاضای دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند قوانین بالادستی خیلی خوبی در این زمینه وجود دارد. اما در عمل صنعت و دستگاه‌های دولتی به دانشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده‌ها اعتماد ندارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی ( تستا) گفت: برگزاری دائمی چنین نمایشگاه‌های که در آن دستگاه‌های دولتی نیازمندی‌های خود را عرضه و به دنبال مشتری برای آن هستند، قدمی در راستای حمایت از تولید ملی است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم دستگاه‌های دولتی استقبال خوبی از این نمایشگاه داشته باشند. برگزاری چنین نمایشگاه‌های بی‌اثر کردن تحریم‌های اقتصادی را نیز به دنبال دارد.