شاخص بورس از ۳۵۰ هزار واحد گذشت

گروه اقتصادی الف،   3980927101

شاخص کل در بازار بورس امروز (‌چهارشنبه) سه هزار و ۴۵۱ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۵۰ هزار و ۳۲۲ واحد رسید.

شاخص بورس از ۳۵۰ هزار واحد گذشت

به گزارش ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۶۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶۶۳ واحد افزایش به ۱۱۰ هزار و ۹۰۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۴۴۳ واحد رشد به ۷۴ هزار و ۹۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با چهار هزار و ۳۰۶ واحد افزایش به رقم ۴۱۵ هزار و ۷۹۵ واحد رسید، شاخص بازار اول دو هزار و ۶۷۵ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۲۶۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۹۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۲۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۱۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۹۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۷۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۵۱ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۴۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل ایران خودرو (خودرو) با ۱۲۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۰ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۴۹ واحد، ایران ترانسفو (بترانس) با ۴۸ واحد و سایپا (خساپا) با ۴۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین،‌ ایران ترانسفو، س. صنایع شیمیایی ایران، داروسازی زهراوی و ماشین سازی اراک در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از سه واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۵۳۱  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۱۲۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و نفت پاسارگاد (شپاس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل بیمه کوثر (کوثر)،‌توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)،‌ پتروشیمی مارون (مارون) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.