رئیس قوه قضائیه: موانع تولید در مدیریت جهادی از پیش پای تولیدکننده کنار می‌رود

گروه اقتصادی الف،   3980926162 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس قوه قضاییه گفت: در مدیریت جهادی تولید رونق پیدا می‌کند و موانع تولید از پیش پای تولیدکننده و کارآفرین کنار می‌رود.

رئیس قوه قضائیه: موانع تولید در مدیریت جهادی از پیش پای تولیدکننده کنار می‌رود

به گزارش مهر، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در ششمین همایش ملی مدیریت جهادی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: با وجود نعمت‌های خداوند و ذخایر ارزشمندی که در کشور وجود دارد، اما در حوزه‌های مختلف همچون صنعت و اقتصاد دچار تهدید هستیم.
 
رئیس قوه قضاییه راهکار مقابله با این تهدیدات را گام نهادن در مدیریت جهادی دانست و گفت: در مدیریت جهادی هیچ مانعی را نباید به رسمیت شناخت و با این نگاه می‌توان بر تمام موانع فائق آمد.
 
وی با بیان اینکه موانعی که دشمن‌ساز هستند و توسط دشمن ایجاد شده باید توسط مدیران جهادی کنار زده شوند افزود: در مدیریت جهادی یاس جایی ندارد و باید امیدوارانه حرکت کرد. در مدیریت جهادی تولید رونق پیدا می‌کند و موانع تولید از پیش پای تولیدکننده و کارآفرین کنار می‌رود.
 
آیت الله رئیسی تاکید کرد: با مدیریت جهادی می‌توان بر گرانی‌ها و مشکلات معیشتی که دشمن می‌خواهد بر زندگی مردم ایجاد شود، می‌شود فائق آمد.
 
آیت الله رئیسی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این همایش به دلیل توجه به این موضوع و رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی و همفکری برای اینکه اقدام و عمل در پرتو مدیریت جهادی در جامعه هرچه بیشتر شکل بگیرد، گفت: دو محور مدیریت و جهادی بودن وجود دارد. اصولاً مدیریت در نظام اداری و در فرهنگ دینی ما با آنچه که در نظام‌های مدیریتی تعبیر و تفسیر می‌شود، تفاوت‌هایی دارد.

وی ادامه داد: از شاخصه‌های مهم نظام مدیریتی در فرهنگ دینی ما آن است که مدیر قبل از هرکس و هرچیز خود را در محضر مقدس پروردگار متعال و پاسخگوی اومی بیند؛ لذا نسبت به فعل و ترک فعلی خود را قبل از هرکس به خداوند متعال پاسخگو می‌داند و نگاهش به مردم یک نگاه متفاوت است.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: آخرین سخنی که در نظام‌های مدیریتی نسبت به توجه به مردم وجود دارد، محور مشتری مداری است، آنچه که در نظام مدیریتی فرهنگ دینی داریم، آن است که دوست داشتن مردم مرتبه نازله محبت الله است. یعنی راه خدا از میان خلق می‌گذرد. اگر کسی بخواهد رضای خداوند متعال را جذب کند، راه آن گره گشایی از خلق خدا است و در واقع راه جلب رضایت حضرت حق، خدمت خالصانه به مردم است.