ترکیه:‌ قرارداد «اس-۴۰۰» را لغو نمی‌کنیم

گروه جهان الف،   3980924043

وزیر خارجه ترکیه ضمن هشدار به آمریکا در خصوص وضع هرگونه تحریم علیه آنکارا تأکید کرد که به هیچ‌عنوان قرارداد خرید سامانه‌های روسی «اس-۴۰۰» را لغو نخواهند کرد.

ترکیه:‌ قرارداد «اس-۴۰۰» را لغو نمی‌کنیم

به گزارش فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه ضمن «حیاتی» خواندن سامانه «اس-400» برای ترکیه تأکید کرد که قرارداد خرید «اس-400» از روسیه را لغو نخواهند کرد و هرگونه تحریم‌های آمریکا را تلافی خواهند کرد.

بنا به گزارش شبکه «الجزیره»، وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته (شنبه)، طی سخنرانی در کنفرانسی در «دوحه» پایتخت قطر، تأکید کرد که به هیچ قیمتی حاضر به لغو قرارداد «اس-400» با روسیه نیستند.

وی در این خصوص توضیح داد: «زبان تحریم و تهدید هرگز کارساز نبوده است اما اگر تحریم‌هایی وضع شود، ترکیه مجبور است اقدام متقابلی انجام دهد».

تحویل اولین سامانه اس-400 به ترکیه در حالی اوایل مرداد ماه تکمیل شد که وزارت خارجه آمریکا پیش از آن تهدید کرده بود که واشنگتن هر کشوری را که از روسیه، سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ خریداری کند، تحریم خواهد کرد. دولت آمریکا قصد دارد ترکیه را به دلیل خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس-400 از روسیه، تا پایان سال 2020 به صورت کامل از برنامه تولید مشترک «اف-35» کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده‌های خریداری شده را نیز تعلیق کرده است.