رونمایی مایکروسافت از کنسول XBOX Series X

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3980923093

شرکت مایکروسافت در نهایت پس از مدت ها انتظار کنسول نسل نهمی Xbox Series X را رونمایی کرد. این کنسول که طراحی بسیار متفاوت نسبت به نسل قبل داشته و ساختار استوانه‌ای مربعی برای آن در نظر گرفته شد، از قدرت سخت افزاری فوق العاده برخوردار است.

رونمایی مایکروسافت از کنسول XBOX Series X

به گزارش الف، اگرچه در رویداد The Game Awards 2019 مایکروسافت با انتشار تریلر و برخی جزئیات به معرفی کنسول جدید پرداخت، اما معرفی تکمیلی را در E3 2020 شاهد خواهیم بود. رویدادی که سونی نیز برای آن برنامه ای تدارک دیده و پلی استیشن 5 مورد انتظار را معرفی می کند.

کنسول جدید مایکروسافت همانطور که از نامش پیداست، در چند مدل عرضه می شود و تنها یک نوع نیست. اخیرا شایعه شد مدل بدون دیسک درایو Xbox Series X نیز عرضه خواهد شد و نباید تنها به این مدل بسنده کرد.

محصول جدید ردموندی ها تعطیلات سال 2020 عرضه می شود. قادر است با قدرت سخت افزاری بالا خود بازیها را با وضوح 4K/60fps اجرا کند و که بی نظیر بوده و ارتقا بزرگی نسبت به نسل پیشین به حساب می آید. البته مایکروسافت اعلام کرده فریم ریت تا 120fps هم قابل افزایش است و اجرا بازی با وضوح 8K هم ممکن می شود.

با پردازنده نسل جدید Zen 2 که معماری جدید RDNA را دارد، توان پردازشی Xbox Series X بسیار بالاست. به گفته مایکروسافت گیمرها با Xbox Series X وارد عصر جدیدی از کنسول های بازی خواهند شد که به نوعی در میان آنها Xbox Series X قوی ترین و بهترین است.

در زمینه کنترلر نیز این شرکت اعلام داشته که Xbox Elite Series 2 Wireless یکی از بهترین مدل کنترلرها بوده که در واقع برای ایکس باکس سری ایکس در نظر گرفته شده و برنامه ای برای یک مدل متفاوت وجود نداشت. مهم کنسول اصلی است که تغییرات سخت افزاری و ظاهری شگفت انگیزی روی آن اعمال شده و نباید محصول ردموندی ها را کم نظیر دانست.

جزئیات قیمت و برخی موارد دیگر توسط مایکروسافت اعلام نشد و باید حداقل تا E3 2020 منتظر ماند. با معرفی این کنسول تا یک سال دیگر برای عرضه آن باید منتظر ماند.