هشت راهکار اساسی برای مدیریت مالی بهتر در سفر

گزارش بازرگانی،   3980921110

برخی از مسافران تصور می‌کنند مدیریت مالی در سفر، نوعی خساست محسوب شده و انسان باید هر اندازه که می‌تواند در سفر پول خرج کند. بدیهی است که چنین تصوری ممکن است خسارات مالی جبران ناپذیری به فرد وارد کرده و آثار خود را بعد از سفر در زندگی او نمایان کند. به همین جهت برای جلوگیری از این امر باید در همه امور زندگی از جمله سفر، با برنامه ریزی عمل کرد و منابع مالی را به درستی و در جای مناسب خود هزینه کرد. اما چطور باید در سفر پول خرج کنیم که نه خسیس باشیم و نه بیش از اندازه ولخرج به نظر برسیم؟ برای یافتن پاسخ و دریافت راهکارهای مناسب با قاصدک 24 در ادامه مطلب ” هشت راهکار اساسی برای مدیریت مالی بهتر در سفر ” همراه باشید.

برای سفرتان بودجه تعیین کنید

با توجه به میزان درآمد خود و پولی که به منظور سفر، پس انداز کرده اید یک بودجه برای مسافرت خود تعیین نمایید. بودجه کلی را کنار بگذارید و حال هزینه خرید انواع بلیط سفر اعم از بلیط چارتر هواپیما، قطار و اتوبوس را برآورد کنید. فکری برای اقامتگاه خود بکنید و مقداری پول هم برای خورد و خوراک، خرید سوغاتی، حمل و نقل در مقصد و حوادث غیر مترقبه کنار بگذارید. سپس مبالغ برآورد شده را با هم جمع بزنید و آن را با بودجه سفرتان مطابقت دهید. در این مرحله می‌توانید اولویت های سفرتان را تغییر داده و با کمی تغییر، پول بیشتری پس انداز کنید. مثلاً اگر خرید بلیط هواپیما موجب می‌شود تا پول کافی برای گشت و گذار در مقصد نداشته باشید، ان را با بلیط قطار یا اتوبوس جایگزین نمایید و بودجه خود را مدیریت کنید. البته این مسئله در خصوص سایر هزینه های سفر همچون اقامتگاه نیز صدق می‌کند. چرا که شما با رزرو یک هتل ۵ ستاره قطعاً می‌بایست پول بیشتری را نسبت به رزرو یک اتاق در هتلی ۳ ستاره پرداخت نمایید. پس همه موارد را در نظر بگیرید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به اندازه بودجه سفرتان خرج کنید.

دور مسافرت های آخر هفته را خط بکشید

سعی کنید بلیط اتوبوس، قطار یا هواپیما خود را در روزهای وسط هفته رزرو کنید و دور مسافرت های آخر هفته را خط بکشید. فراموش نکنید که تعطیلات آخر هفته به افراد زیادی فرصت می‌دهد تا با خرید یک بلیط به سفر بروند. پس طبیعی است که این حجم از تقاضا روی قیمت بلیط ها، اماکن گردشگری و حتی غذای رستوران ها تاثیر بگذارد و همه چیز به بهای بالاتری به فروش برسد. علاوه بر اینها ممکن است در سفر در روزهای پایانی هفته، با ازدحام جمعیت در اماکن گردشگری مواجه شوید که این امر حتماً در کیفیت سفر شما تاثیرگذار خواهد بود.

سفرهای زمینی را جایگزین هواپیما کنید

شاید با خرید یک بلیط اتوبوس یا قطار مدت زمان بیشتری را در راه سپری کنید اما در عوض با هزینه کمتری به مقصد می‌رسید. بنابراین اگر مقصدی که برای سفر خود انتخاب کرده اید از پایانه های مسافربری و ایستگاه قطار نیز برخوردار است از این فرصت استفاده نمایید و سفرهای زمینی را جایگزین هواپیما کنید.

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید

فکر کرایه خودرو در مقصد را از سر خود بیرون کرده و سعی کنید به جای تاکسی از اتوبوس یا مترو برای حمل و نقل در مقصد استفاده نمایید. جالب است بدانید در برخی از شهرها برای کمک به مدیریت مالی مسافران، از سوی مسئولین شهری شرایطی در نظر گرفته شده است که در این زمینه بسیار کارامد است. به طور مثال در استانبول یک کارت اعتباری به نام استانبول کارت وجود دارد که به مسافران کمک می‌کند با استفاده از این کارت با هزینه کمتری از وسایل حمل و نقل عمومی بهره مند شوند و در نهایت پول بیشتری را در سفر پس انداز نمایند.

در مراکز خرید، از خود بی خود نشوید

طبیعی است که بخش مهمی از هر سفر به گشت و گذار در مراکز خرید و تهیه سوغاتی اختصاص یابد. با این حال بهتر است در مراکز خرید، از خود بیخود نشوید و تنها برای تهیه اجناس مورد نیاز خود هزینه کنید. البته برای این کار بهتر است از قبل برنامه بریزید و مثلاً فهرستی از وسایل مورد نیازتان را تهیه نمایید و قیمت آنها را در شهر یا کشور خود جویا شوید. سپس ببینید آیا جنس مورد نظر شما در شهر یا کشور مقصد، قیمت کمتری دارد و آیا اساساً خرید این جنس مقرون به صرفه است یا نه. فراموش نکنید اگر چمدان سوغاتی های خود را با دقت بیشتری پر کنید، می‌توانید تا اندازه قابل توجهی در هزینه های سفر خود صرفه جویی نمایید.

بی برنامه خرج نکنید

هر چند که از قبل برای تعیین بودجه سفر خود برنامه ریزی کرده اید اما بد نیست که مخارج خود در طول سفر را نیز یادداشت نمایید و فهرستی از آن را در اختیار داشته باشید. این قبیل یادداشت ها به شما کمک می‌کنند تا در طول سفر خود بی برنامه خرج نکنید و مقدار پول باقی مانده خود در سفر را بهتر مدیریت نمایید.

غذا خوردن در رستوران های لوکس را فراموش کنید

اگر سفری سه روزه را پیش رو دارید لازم نیست تمام وعده های غذایی خود را در رستوران های لوکس و گران قیمت بخورید. چرا که می‌توانید با تهیه غذاهای حاضری و صرف غذا در رستوران های متوسط، ضمن اینکه شکم خود را سیر کرده اید پول بیشتری را نیز برای موارد اضطراری کنار بگذارید. پس در نهایت، خود را تنها به صرف یک وعده غذا در رستوران هاای لوکس دعوت کنید و نظارت بیشتری بر هزینه باقی وعده های غذایی خود در سفر داشته باشید.

بلیط سفر خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید

فراموش نکنید که با مراجعه به سامانه های فروش انلاین بلیط سفر نظیر قاصدک 24 می‌توانید با حوصله بیشتری وسیله نقلیه سفر خود را انتخاب نموده و هزینه آن را پرداخت نمایید. ضمن اینکه وب سایت هایی نظیر قاصدک 24 به شما امکان می‌دهند تا با مقایسه کلیه بلیط های موجود در مسیر درخواستی خود، مانند بلیط هواپیما کیش، بلیط هواپیما مشهد و .. بلیط ارزان هواپیما را خریداری کرده و با هزینه کمتری مقدمات سفر خود را آماده کنید. فراموش نکنید در قاصدک 24 شما حتی می‌توانید سفر خود را به برخی از مقاصد خاص نظیر کشورهای آسیایی به صورت رایگان بیمه کنید و حتی هتل و اقامتگاه مورد نظر خود را با تخفیف رزرو نمایید. در نهایت گفتنی است برای برخورداری ساده تر از امکانات این مجموعه می‌توانید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 را نیز از کافه بازار دانلود نمایید.
اقتباس شده از:
http://tiny.cc/ghasedak
http://tiny.cc/kish