انتشار سیستم‌عامل «iOS ۱۳.۳» با ویژگی‌های امنیتی جدید

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3980921076

شرکت اپل به تازگی سیستم عامل های جدید iOS ۱۳.۳، ،iPadOS ۱۳.۳، watchOS ۶.۱.۱ و tvOS ۱۳.۳ را منتشر کرد. اگر از دستگاه اپلی برخوردار هستید می توانید هم اکنون هر یک را دریافت نمایید.

انتشار سیستم‌عامل «iOS ۱۳.۳» با ویژگی‌های امنیتی جدید

به گزارش الف، برای iOS 13.3 اپل ویژگی های جدیدی در نظر گرفته که می تواند در زمینه امنیت مفید باشد. در نسخه جدید بیشتر باگ های سیستم عامل  iOS 13 برطرف شده و شاهد یک نسخه کمتر دارای نقص هستیم. البته پیش از  iOS 13.3، شرکت اپل بروزرسانی های محدودی منتشر کرد که چندان موثر واقع نشد. 

یکی از مهمترین ویژگی نسخه جدید قابلیت کنترل والدین است. با  iOS 13.3، والدین می توانند در دستگاه اپل خود محدودیتی ایجاد کرده تا آنها برای مدت مشخصی از آیفون استفاده کنند. از دیگر مشکلات نسخه قبل میموجی های آزار دهنده ای بود که در بخش صفحه کلید ناراحتی را برای افراد به دنبال داشت. 

با  iOS 13.3 افراد قادرند شخصی سازی میموجی را غیرفعال کرده تا دیگر در بخش صفحه کلید شاهد آن نباشند. در بحث امنیتی نیز اپل کلید امنیتی FIDO2 را به مرورگر سافاری افزود. بنابراین اگر نیاز دارید که به صورت امن وارد حساب کاربری خود گردید، توانایی متصل کردن یکی از این کلید‌های امنیتی به پورت لایتنینگ ، بلوتوث یا NFC را با امنیت بیشتر خواهید داشت.

در 13.3 iPadOS نیز تغییرات شبیه به iOS 13.3 بوده و تفاوت بسیاری مشاهده نمی شود. با  13.3 tvOS نیز افراد می توانند تغییرات قبلی سیستم عامل اپل را با Up Next فعال کنید. در watchOS 6.1.1 ویژگی چندان جدیدی در کار نیست و بیشتر مشکلات قبل برطرف شده است.

برای مشاهده لیست کامل ویژگی های سیستم عامل iOS 13.3 بهتر است به بخش بروزرسانی آیفون خود مراجعه کرده تا با فهرست کاملی رو به رو شوید.