آنفلوانزا کی فروکش می‌کند؟

گروه سلامت الف،   3980920165

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: بیماری آنفلوانزا در کشور کنترل‌شده است و تا ۲ هفته آینده فروکش می‌کند.

به گزارش فارس سید حامد برکاتی در بجنورد، اظهار کرد: بیماری آنفلوانزا در کل کشور کنترل‌شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

وی یادآور شد: دارو در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اختیار مراکز قرارگرفته و توزیع‌شده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: بیماری آنفلوانزا در کشور کنترل‌شده است و تا ۲ هفته آینده فروکش می‌کند.

وی بهداشت عمومی، رعایت فاصله یک و نیم متری با فرد مبتلا و شستن مکرر دست‌ها را در پیشگیری از این بیماری مؤثر دانست و اضافه کرد: واکسن برای همه افراد گروه‌های پرخطر وجود دارد.

برکاتی بابیان این‌که وظیفه وزارت بهداشت انجام واکسیناسیون نیست، اظهار داشت: بهترین زمان بهره‌مند شدن از واکسن آنفلوانزا شهریورماه بوده و خرید بدون نسخه پزشک هم امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت توصیه و تأکیدی به تعطیلی مدارس ندارد و اگر ۱۵ درصد دانش آموزان کلاس درگیر بیماری بودند، بهتر است، با صلاحدید مدیر مدرسه همان کلاس تعطیل شود. 

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت واگیری این بیماری در منزل را بیش از ۳۰ درصد و در مدرسه را حدود ۲۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: برای سرماخوردگی ساده حدود سه و برای آنفلوانزا حدود  پنج تا هفت روز استراحت لازم است که مدارس باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

 وی خاطرنشان کرد: تاکنون مرگ‌ومیر ناشی از آنفلوانزا در دانش آموزان و معلمان کشور نداشتیم و بیشترین مرگ‌ومیر مربوط به گروه‌های پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای بوده است.

برکاتی عنوان کرد: مهم‌ترین ویروس آنفلوانزا که امسال باعث مرگ‌ومیر شده است، ویروس  H1N1 است که سال ۹۴ مشابه آن را داشتیم.