خسارت ۵۰۰ میلیونی اغتشاشگران به یک هیأت + عکس

گروه فرهنگی الف،   3980911021 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک مداح اهل بیت(ع) گفت: در اغتشاشات اخیر، اشرار، حسینیه هیأت الشهداء در اندیشه را به آتش کشیدند که در مجموع تجهیزات صوتی و ... هیأت به ارزش ۵ میلیارد ریال از بین رفت و بنای حسینیه نیز دیگر قابل استفاده نیست.

حسین رستمی مداح اهل بیت(ع) هیأت الشهداء اندیشه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حادثه رخ داده برای حسینیه این هیأت در اغتشاشات اخیر اظهارداشت: ساعت ۱۵ عصر روز شنبه ۲۵ آبان‌ماه عده‌ای در برابر پایگاه بسیج منطقه اندیشه تجمع کردند که حسینیه ما نیز پشت این پایگاه قرار داشت. تعدادی از اشرار وارد این پایگاه شدند و به حسینیه نیز راه یافتند و با پرتاب کوکتل مولوتوف، اقدام به آتش زدن حسینیه کردند.

وی افزود: تعدادی از اعضای این هیأت تلاش کردند تا تجهیزات موجود را خارج کنند اما به واسطه آتش و حضور  افراد موفق به این امر نشدند و در نهایت بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات صوتی و وسایل موجود در حسینیه، در آتش سوخت و از بین رفت.

رستمی با بیان اینکه به‌دلیل قطع اینترنت در روزهای گذشته موفق به اطلاع رسانی و انتشار این اقدام خصمانه نشدیم، تصریح کرد: باتوجه به آتش‌سوزی صورت گرفته بنای این حسینیه دیگر قابل استفاده نیست.

این مداح اهل بیت(ع) گفت: حسینیه اصلی این هیأت هم‌اکنون در حال بازسازی است و این بنا به‌صورت موقت چندسالی است برای برگزاری جلسات هفتگی و مناسبتی در اختیار قرار گرفته بود که متاسفانه با این اقدام از دست رفت.

وی با اشاره به اینکه عملیات بازسازی حسینیه اصلی هیأت تا ۵ ماه دیگر به اتمام خواهد رسید، افزود: از تمامی مردم عزیز و خیرین خواستارم تا کمک‌های نقدی خود را برای تأمین هزینه‌های ساخت این حسینیه به حساب رسمی هیأت به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۴۲۶۷۸۰ واریز کنند زیرا این هیأت وابستگی به نهاد و ارگانی ندارد و به‌صورت مردمی اداره می‌شود.

رستمی گفت: این هیأت هر هفته  سه‌شنبه شب‌ها جلسه هفتگی برگزار می‌کرد که با استقبال بیش از ۶۰۰ نفر همراه بود، همچنین جلسات مناسبتی ما نیز در ماه محرم و فاطمیه با استقبال بیش از ۲ هزار نفر همراه بود که در جمعه گذشته اول آذرماه آخرین جلسه روضه هیأت را با حضور و مدیحه‌سرایی رضا هلالی و محمدحسین پویانفر در همان حسینیه سوخته برپا کردیم تا ان‌شاءالله با آماده شدن حسینیه جدید، جلسات را مجدداً از سر گیریم.

فیلم نمایی متفاوت از حسینیه سوخته هیأت الشهداء اندیشه

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: جلسات هفتگی این هیأت همواره با یاد شهدا و بیان بخشی از وصیت‌نامه یک شهید آغاز می‌شد و قرائت زیارت عاشورا و حدیث کساء در ابتدای آن صورت می‌گرفت و سپس با توجه به ایام مناسبتی سال به عزاداری یا جشن می‌پرداختیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ۶ سال قبل که این هیأت راه‌اندازی شد سخنرانان مطرحی همچون حجت‌الاسلام ماندگاری و حجت‌الاسلام مهدی شریف در این هیأت به منبر رفتند و مداحانی همچون حاج حسن خلج، رضا هلالی، حمید علیمی، سید محمد جوادی و ... نیز در آن به مدیحه‌‌سرایی پرداختند.