اختصاصی الف/ عملیات گسترده گروهک های تروریستی در جنوب شرق استان ادلب؛ اعزام نیروهای تازه نفس برای باز پس گیری شهرک های «اصطبلات، رسم الورد، سروج و اعجاز» + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3980910110

گروهگ های تروریستی صبح روز گذشته حملات گسترده ای را در جنوب شرق استان ادلب علیه نیروهای ارتش سوریه انجام دادند اما با واکنش قاطع مواجه شدند و تلاش آنان برای اشغال شهرک های اعجاز، سرجه، ام خلاخیل و الزرزور ناکام ماند.

اختصاصی الف/ عملیات گسترده گروهک های تروریستی در جنوب شرق استان ادلب؛ اعزام نیروهای تازه نفس برای باز پس گیری شهرک های «اصطبلات، رسم الورد، سروج و اعجاز» + نقشه میدانی

به گزارش الف، براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی از صبح امروز بر دامنه و شدت عملیات افزودند و حملات سنگین خمپاره ای و زمینی را علیه نیروهای سوری در حومه شهرک های «اصطبلات، سروج، رسم الورد، کراتین کبیر» ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین و گسترده و به منظور کاهش تلفات شهرک های «اصطبلات، رسم الورد، سروج و اعجاز» را به صورت موقت تخلیه کردند. 

نیروهای سوری به سمت مناطق شرقی از جمله شهرک های «ظفر کبیر، مرعایا، کراتین صغیر، خیاره و کفریا» عقب نشینی کردند و در تلاش هستند پیشروی گروهگ های تروریستی را متوقف کنند و ابتکار عمل  را در دست گیرند. 

در صورتی که پیشروی تروریست ها به سمت مناطق شرقی ادامه یابد، علاوه بر این که امنیت خط راه آهن «دمشق حلب» در معرض تهدید قرار می گیرد، امکان قطع ارتباط نیروهای سوری از محور «سنجار» به سمت فرودگاه مهم و راهبردی ابوالظهور وجود دارد. 

به گزارش الف، نیروهای تازه نفس ارتش سوریه نیز به مناطق درگیری در جنوب شرق استان ادلب اعزام شده اند و درصدد هستند عملیات معکوسی را به منظور بازپس گیری شهرک های تازه اشغال شده انجام دهند. 

در حال حاضر، حملات هوایی، توپخانه ای و موشکی علیه مواضع تروریست ها در شهرک های «کفرنبل، الغدفه، معره حرمه و ...» در جریان است و شماری از عناصر تروریستی از جمله « فارس المحمد، عذاب رشواني، صالح حمود المحمد، محمد جمعة المحمد و ...» کشته و زخمی شدند. 

به گزارش الف، تعدادی از نیروهای ارتش سوریه نیز در جریان درگیری های چند ساعت گذشته شهید و زخمی شدند؛ نام «میلاد السح و یوسف کردی» در لیست شهدا دیده می شود.