جزئیات و مشخصات گلکسی اس۱۱ سامسونگ + تصاویر

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3980906142

شرکت سامسونگ تقریبا اوایل هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند سری گلکسی اس خود را معرفی می کند. برای سال ۲۰۱۹ نیز سری گلکسی اس ۱۰ را در بیش از ۴ مدل متفاوت معرفی کرد.

جزئیات و مشخصات گلکسی اس۱۱ سامسونگ + تصاویر

به گزارش الف، البته این خانواده طراحی شبیه به هم داشته اما در بحث مشخصات کمی متفاوت هستند. در این میان انتظار داریم نسل بعدی گلکسی اس سامسونگ با عنوان گلکسی اس 11 معرفی شود. گوشی های هوشمندی که بی شک طراحی بهبودیافته و مشخصه سخت افزاری بروزرسانی شده دارند.

تا به حال نیز شایعات بسیاری درباره سری گلکسی اس منتشر شد و در این میان قصد داریم هر آنچه از گلکسی اس 11 سامسونگ می دانیم را مطرح کنیم. اگر از طرفداران پروپا قرص این برند کره ای باشید، بدون شک این مطلب می تواند برای شما جذاب باشد.

تاریخ عرضه، معرفی و قیمت گلکسی اس 11 سامسونگ

سامسونگ یکی از شرکت های مطرح تولیدکننده تلفن هوشمند به شمار می رود. این شرکت کره ای باتوجه به آنچه گزارش ها اشاره داشتند، در رویداد فوریه خود از سری گلکسی اس 11 رونمایی به عمل می آورد. این در حالی بوده که نسل فعلی یعنی سری گلکسی اس 10 نیز در اواخر فوریه 2019 رونمایی و مارس همین سال نیز به بازار ورود پیدا کردند.

بعید به نظر می رسد در برنامه معرفی و عرضه نسل جدید پرچمداران سامسونگ شاهد تغییری باشیم و این برند مطرح درصدد است تا همانند سال گذشته رونمایی را در فوریه و عرضه را در مارس انجام دهد. البته برخی منابع نزدیک سامسونگ می گویند این شرکت می خواهد در نمایشگاه MWC 2020 به رونماییی سری گلکسی اس 11 بپردازد و نمی خواهد رویداد اختصاصی برای معرفی محصول داشته باشد.

این موضوع بسیار اهمیت داشته که سامسونگ سه مدل گلکسی اس 10، اس10پلاس، اس10e را در 19 فوریه معرفی کرد، بنابراین اگر گلکسی اس 11 نیز در فوریه معرفی شود، به نظر برنامه خوبی برای سامسونگ خواهد بود.

در بحث قیمت نیز گلکسی اس 10 با قیمت 899 دلار، اس 10e با قیمت 749 دلار، گلکسی اس 10 پلاس با قیمت 999 دلار راهی بازار شدند. بعید به نظر می رسد سری گلکسی اس 11 اختلاف قیمت بسیاری با نسل فعلی داشته باشد. با این تفاسیر قیمت گلکسی اس 11 چندان با نسل فعلی اختلاف نخواهد داشت و بسیار نزدیک است.

طراحی سامسونگ گلکسی اس 11

سری گوشی های هوشمند گلکسی اس سامسونگ همیشه از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و مدل های معمولی نیستند. زیرا برند کره ای با استفاده از بدنه شیشه و فلزی، فرم شیک برای آنها در نظر گرفته و انتظار داریم در نسل بعدی یعنی گلکسی اس 11 نیز چنین ویژگی ظاهری را شاهد باشیم. تاکنون درباره طراحی گلکسی اس 11 شایعات مختلفی منتشر شد اما تا زمانی که سامسونگ این گزارش ها را تایید نکند نباید به گزارش بی اساس توجه کرد.

در سال 2019 گلکسی اس 10e با صفحه نمایش 5.8 اینچی، گلکسی اس 10 با صفحه نمایش 6.1 اینچی و گلکسی اس 10 پلاس با صفحه نمایش 6.4 اینچی راهی بازار شد. حال به نظر می رسد گلکسی اس 11 هم در سه مدل عرضه می شود که البته در زمینه سایز صفحه نمایش آن جزئیات کافی موجود نیست. اما انتظار داریم کره ای ها به ابعاد متفاوتی نسبت به نسل فعلی اکتفا کنند.

یکی از بخش های مهم هر گوشی هوشمندی، طراحی آن است. بنابراین نباید هر اسمارتفونی را زیبا و فوق العاده دانست. نسل فعلی گلکسی اس که به عنوان سری گلکسی اس 10 شناخته می شود، شامل چهار مدل شده که سه مدل از صفحه نمایش اج برخوردار هستند و یک مدل از نمایشگر تخ بهره می برد. در بحث طراحی نمایشگر نیز همگی از دوربین حفره ای روی صفحه نمایش برخوردار هستند.

انتظار داریم سری گلکسی اس 11 نیز چنین باشند و از نمایشگر ناچ بهره نخواهند برد. نسل گوشی های هوشمند با صفحه نمایش ناچ رو به پایان است و بسیاری از کمپانی ها ترجیح می‌دهند تا صفحه نمایش غیرناچ با حفره را به کار گیرند. سامسونگ در سال 2019 چنین پرچمدارانی را عرضه کرد و حتی برخی کمپانی ها نیز تمایلی به وجود هرگونه سنسور روی نمایشگر ندارند.

بنابراین بسیاری از شرکت ها همچون سامسونگ، به دنبال صفحه نمایش کم حاشیه غیرناچ هستند تا کاربر زاویه دید گسترده داشته و تجربه کاربری بی نظیری کسب کند. بنابراین پیش بینی می کنیم، سری گلکسی اس 11 از طراحی بهبودیافته تر نسبت به نسل فعلی برخوردار باشند اما دوربین حفره ای حذف نخواهد شد.

بنابراین قرار است باری دیگر طراحی کلیشه ای گلکسی اس 10 را با کمی بهبود در ظاهر این گوشی هوشمند مشاهده کنیم. از این رو بعید به نظر می رسد سامسونگ بخواهد تغییرات گسترده ای را روی این دیوایس اعمال کند. تاکنون تصاویر رندر شده مختلفی توسط وب سایت های مطرح فناوری منتشر شده که در آن طراحی شبیه به مدل فعلی قابل مشاهده بوده و گویی سامسونگ می خواهد بر تعداد دوربین ها و نوع آنها بیافزاید.

ساختار کلی همانند قبل خواهد بود و قرار نیست با یک فرم جدیدی از گوشی هوشمند در سری گلکسی اس 11 رو به رو شویم. سامسونگ اسم رمز گلکسی اس 11 را پیکاسو گذاشته و این معنای دقیقی ندارد تا به آن اشاره کرد. انتظار می رود سامسونگ از طراحی گلکسی نوت 10 نیز در نسل جدید پرچمداران سری گلکسی اس 11 بهره گیرد. با این تفاسیر می توان گوشی هوشمند را مدلی ارتقایافته در طراحی به حساب آورد.

این روزها شایعات بسیاری درباره گلکسی اس 11 منتشر می شود که نمی توان به هر یک اکتفا کرد. در هر گزارش به ویژگی خاص این اسمارتفون اشاره می شود و هیچ یک نیز توسط سامسونگ تایید یا تکذیب هم نشدند. در مجموع بخش طراحی گلکسی اس 11 مشخص نشده نیست و نمی توان به آسانی پیش بینی داشت اما آنچه که می دانیم این است که شرکت کره‌ای مدل نامناسب ارائه نخواهد داد.

مشخصات و ویژگی های گلکسی اس 11

شرکت سامسونگ همچون نسل های قبل سعی کرده مشخصات سخت افزاری قابل توجهی را در پرچمداران خود تعبیه کند. بدون شک گلکسی اس 11 و مدل های مختلف آن هر یک به مشخصه های قابل توجهی مجهز هستند و در مقایسه با نسل فعلی مدل های ارتقایافته و جذاب به شمار می روند. سابقه درخشان سامسونگ در توسعه پرچمدار اثبات کرده که هر سال باید شاهد رونمایی مدل هایی بهتر از قبل باشیم.

گفته شده گلکسی اس 11 در سه مدل e، استاندارد و پلاس عرضه می شود. مدل e به صفحه نمایش 6.2 اینچی، مدل استاندارد به صفحه نمایش 6.5 اینچی و مدل پلاس به نمایشگر 6.8 اینچی مجهز است. همیشه از پنل تازه به ثبت رسیده S-AMOLED سامسونگ بهره می برند که نه تنها کیفیت تصویر بهتری دارند، بلکه رنگ ها نیز با جزئیات بیشتری به نمایش درمی آیند.

اگر صفحه نمایش سه مدل گلکسی اس 11 چنین مشخصه ای داشته باشد، بدون شک در نسل بعدی اسمارتفون های ارزنده و قابل توجهی توسط کره ای ها دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. گلکسی اس 11 یک مدل معمولی نیست و سامسونگ قصد دارد با نمایشگر کم حاشیه و بزرگتر نسبت به نسل فعلی، نظر مخاطبان را جلب کند.

همچنین دوربین سلفی به صورت حفره ای درون صفحه نمایش آنها جای می گیرد و قرار نیست به صورت ناچ باشد. تلفن هوشمند سری گلکسی اس سامسونگ همیشه با مشخصات رده بالا رونمایی می شوند و سامسونگ هیچ گاه مشخصه نامناسبی برای این سری در نظر نگرفت. برای نسل بعدی انتظار می رود از پردازنده اسنپدراگون 865 نسل جدید کوالکام استفاده شود. این چیپ هشت هسته ای تحت لیتوگرافی 7 نانومتری به تولید می رسد و پردازنده بسیار قدرتمند در مقایسه با چیپ های نسل قبلی این شرکت است.

با تراشه گرافیکی آدرنو 650 نیز می توان توانایی پردازش گرافیکی فوق العاده ای را مشاهده کرد که در نوع خود کم نظیر محسوب می شود. برند کره ای سعی دارد با سری جدید گلکسی اس مدل های ارزنده و فوق العاده را در بازار عرضه کند. انتظار داریم گلکسی اس 11 به پردازنده 7نانومتری اگزینوس 9830 یا اسنپدراگون 865 مجهز گردد. در بحث حافظه رم نیز پایین‎ترین نسخه دارای حافظه 8 گیگابایتی و بالاترین مدل حافظه 12 گیگابایتی LDDR5 خواهد داشت.

در زمینه حافظه داخلی نیز 128/256/512/1024 گیگابایت می تواند انتخاب کامل برای پیکربندی یک مدل از گلکسی اس 11 باشد. در بخش دوربین گفته شده حسگر 108 مگاپیکسلی نسل دومی سامسونگ در سری گلکسی اس 11 تعبیه می شود. حسگر نسل اول 108 مگاپیکسلی سامسونگ نخستین بار در می نوت 10 شیائومی تعبیه شد و بنابراین عجیب نیست نسل دوم با مشخصه های بهتر و عملکرد سطح بالاتر، نخستین بار در گلکسی اس 11 به کار گرفته شود.

احتمالا کره ای ها می خواهند تغییر بخش دوربین را بسیار بزرگ کرده تا در مقایسه با نسل فعلی حسگرهایی برجسته تر را مشاهده کنیم. البته چنین مواردی دور از انتظار نیست، بدون شک سامسونگ بهترین دوربین را به کار می گیرد. گلکسی اس 11 که در سه مدل متنوع با طراحی شبیه به هم از راه می رسد، مدلی خیره کننده بوده که قرار است با مشخصه سخت افزاری ایده آل از راه برسد.

سامسونگ که هرسال بهبود طراحی برای نسل جدید پرچمدار خود در نظر می گیرد، قصد دارد سری گلکسی اس 11 را با سخت افزار در خور توجه معرفی و عرضه کند. این برند کره ای در نظر دارد تا همیشه بهترین ها را به مخاطب خود ارائه دهد و گلکسی اس 11 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هر سه مدل Galaxy S11 گزینه‌های معمولی نیستند و باید احتمال داد این شرکت برای آنها مشخصه بزرگ در نظر گیرد.

گلکسی اس 11 که قرار است در چند مدل مختلف معرفی و عرضه شود، پرچمداری بهبودیافته در بخش سخت افزاری نسبت به نسل پیشین است. بنابراین می توان انتظارات بیشتری هم داشت. این گوشی هوشمند دارای حافظه ذخیره سازی بزرگ، حافظه رم فوق العاده، پردازنده قدرتمند و برخی موارد دیگر است.

در بخش دوربین تحول بزرگی خواهد داشت که بدون شک نظر هر فردی را جلب می کند. زیرا سامسونگ نه تنها سنسور 108 مگاپیکسلی بی نظیر خود را به کار می گیرد، سه حسگر 12 و 16 مگاپیکسلی هم در کار است. چنین پیکربندی دوربین می تواند علاقمندان به عکاسی با موبایل را به سمت خود جلب کند.

در بخش باتری نیز انتظار داریم مدل اقتصادی کمتر از 3900 میلی آمپر باشد و سایر مدل ها نیز همگی با باتری بیش از 4000 میلی آمپر روانه بازار شوند. در زمینه فناوری شارژ سریع نیز احتمالا مدل پلاس دارای فناوری 45 واتی مشابه گلکسی نوت 10 است اما سایر مدل ها به فناوری شارژ سریع 30 یا 25 واتی مجهز می شوند. به هر حال جزئیات کافی نیست و نمی توان به شایعات بی اساس هم اشاره داشت.

سامسونگ تغییرات کلیدی و جالبی روی گلکسی اس 11 و مدل های متنوع آن اعمال می کند. با این حساب پیش بینی می شود سری گلکسی اس 11 پرچمداران بی چون و چرا کره‌ای‌ها باشند که از ویژگی های ارزنده و نوآورانه ای برخوردار هستند.

اطلاعات پیرامون این خانواده جدید سامسونگ محدود است و نمی توان به گزارش بی اساس نیز اشاره کرد. بنابراین باید منتظر ماند تا برند مورد اشاره در موعد مقرر از نسل جدید پرچمداران سری گلکسی اس خود رونمایی به عمل آورده و مدل‌های حرفه ای را معرفی کنند. دیوایس هایی که هر یک از مشخصات برجسته و بی نظیر بهره می برند و معمولی نیستند.

هر آنچه از سری گلکسی اس 11 انتظار داریم

انتظارات همیشه پیرامون سری گلکسی اس سامسونگ بالاست. ما پیش بینی می کنیم سامسونگ در نسل بعدی گلکسی اس از صفحه نمایش بهبودیافته و پروضوح، پردازنده قدرتمند، طراحی بهبودیافته، نسخه جدید سیستم عامل اندروید و برخی ویژگی دیگر بهره گیرد.

البته انتظار می رود بیشتر ویژگی های سری گلکسی اس 11 به سری گلکسی نوت 10 شبیه باشد. در هر صورت بدون وجود مشخصات و جزئیات کافی نمی توان به شایعات بی اساس اشاره کرد. گلکسی اس 11 در فوریه سال 2020 طی MWC 2020 رونمایی می شود و احتمالا تا اواخر فوریه یا اوایل مارس راهی بازار شود.