محمودزاده به الف خبرداد؛ قانع نشدن متقاضیان استیضاح حجتی از توضیحات وزیر/استیضاح در راه صحن مجلس

گروه سیاسی الف،   3980827151 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو فراکسیون امید مجلس از قانع نشدن نمایندگان متقاضیان استیضاح حجتی از توضیحات این وزیر خبر داد و گفت: این استیضاح باید در صحن مجلس مطرح شود.

قانع نشدن متقاضیان استیضاح حجتی از توضیحات وزیر/استیضاح در راه صحن مجلس


جلال محمود زاده نماینده مهاباد در مجلس در گفتگو باخبرنگار الف با بیان اینکه طرح استیضاح حجتی در دستور کار امروز کمیسیون کشاورزی مجلس قرار داشت، گفت: آقای حجتی با  حضور در کمیسیون به سوالات و ابهامات نمایندگان متقاضی استیضاح پاسخ داد اما توضیحات وی برای نمایندگان قانع کننده نبود.


وی با بیان اینکه این استیضاح 38 امضا دارد و نمایندگان امضاهای خود را پس نگرفتند، تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس امروز نامه ای به هیت رئیسه مجلس میزند و گزارش خود مبنی بر قانع نشدن نمایندگان از توضیحات وزیر را اعلام میکند تا استیضاح در دستور صحن مجلس قرار گیرد.


عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه استیضاح مذکور 18 محور دارد، گفت:واردات محصولات کشاورزی،ضرر کشاورزان از نخریدن محصولات،بی توجهی به تولیدات داخلی،بی توجهی به قوانین بالادستی و عزل و نصب ها از جمله این محورهاست.

در سالهای گذشته استیضاح حجتی بارها در مجلس مطرح شد.حجتی حتی روز چهارشنبه 23 اسفند 96 در صحن مجلس استیضاح شد اما مجددا از نمایندگان رای اعتماد گرفت. 

بعد از آن  وی بارها در معرض استیضاح قرار گرفت اما طرح استیضاح وی  از دستور کار مجلس خارج شد.

آخرین بار  21 اسفند سال گذشته بود که استیضاح این وزیر در 20 محور  از سوی 51 نماینده تهیه شد اما در خرداد امسال از دستور کار مجلس خارج گردید.

برای استیضاح یک وزیر به امضای حداقل 10 نماینده نیاز است.