گزارش اختصاصی الف/ عملیات گسترده نیروهای مسلح عراق در استان دیاله؛ ضربات مهلک به عناصر مخفی داعش در حومه دریاچه «حمرین، حوض مطیبیجه و کنعان» + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3980823028 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
گزارش اختصاصی الف/ عملیات گسترده نیروهای مسلح عراق در استان دیاله؛ ضربات مهلک به عناصر مخفی داعش در حومه دریاچه «حمرین، حوض مطیبیجه و کنعان» + نقشه میدانی و عکس

در استان دیاله عراق چه می گذرد؟

به گزارش گروه بین الملل الف، از محورهای شمال شرق، شمال و شمال غرب استان دیاله خبر می رسد عملیات نیروهای مسلح عراق علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات اطلاعات دقیق، عملیات گسترده ای را در حومه دریاچه « حمرین» در شمال شرق استان دیاله آغاز کردند و توانستند 4 مقر عناصر مخفی داعش را کشف کنند و جست و جوی منطقه به منطقه در این محور جریان دارد.

هدف اصلی نیروهای مسلح عراق از انجام عملیات در حومه دریاچه « حمرین»، شناسایی تروریست های داعش و مقرهای آنان است تا امنیت به طور کامل به این محور بازگردد چرا که ناامنی های روزهای گذشته باعث شده شماری از شهروندان خانه های خود را ترک و آواره شوند.

هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش تلاش می کنند با ناامن کردن مناطق شمال شرق استان دیاله، مردم را مجبور به فرار کنند و از شکاف امنیتی به وجود آمده برای تقویت خود استفاده کنند.

از غرب استان دیاله خبر می رسد، نیروهای عراقی 3 مقر عناصر مخفی داعش را در منطقه « المیته» هدف قرار دادند و براساس اطلاعات به دست آمده شماری از تروریست ها در جریان این حملات کشته و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای مسلح عراق در یک عملیات دقیق در منطقه « حوض مطیبیجه» در غرب استان دیاله هم موفق شدند شماری از تروریست های داعش از جمله یک فرمانده میدانی آنان را به هلاکت برسانند.

منطقه « حوض مطیبیجه» در نزدیکی مرزهای استان صلاح الدین واقع شده به دلیل متروک بودن و خالی شدن روستاها به مکانی مناسب برای رشد و تقویت هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش تبدیل شده است.

این منطقه مهم همچنین از محور جنوبی به منطقه مهم«طارمیه» در شمال استان بغداد که آلوده به عناصر مخفی داعش است متصل می شود و همین مسئله خطری بزرگ برای مناطق شمالی پایتخت به شمار می آید.

خبرها از محور جنوبی منطقه « کنعان» از توابع « بعقوبه» در غرب استان دیاله حاکیست، نیروهای تیپ 19 ارتش عراق موفق شدند 2 مقر و انبار حامل تهیزات نظامی و تله های انفجاری هسته های خاموش داعش را کشف و ضبط کنند.

این منطقه راهبردی از محور غربی به شهر بعقوبه متصل و تحرکات عناصر مخفی داعش در این محور یک خطر برای این شهر محسوب می شود، منطقه « کنعان» همچنین در مسیر « مندلی - بعقوبه» واقع شده و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

از منطقه «هبهب» در شمال غرب بعقوبه خبر می رسد، گروهی مشترک از نیروهای مسلح عراق، عملیاتی را برای شناسایی هسته های خاموش داعش و کشف مقرهای آنان آغاز کرده اند که همچنان در جریان است.

به گزارش گروه بین الملل سایت الف، نیروی هوایی ارتش عراق نیز در روزهای گذشته چندین عملیات را در محورهای مختلف استان دیاله از جمله « حمرین و وادی ثلاب» انجام و شماری از تروریست های داعش در جریان حملات هوایی به هلاکت رسیدند و چندین مقر آنان منهدم شد.