ابطحی به الف خبر داد؛ طرح سوال از رئیس جمهور در پنچ محور

گروه سیاسی الف،   3980821165 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تهیه طرح سوال از رئیس جمهور در پنچ محور خبر داد.

طرح سوال از رئیس جمهور در پنچ محور

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اعلام این خبر افزود: امروز سه شنبه 21 آبان در حاشیه جلسه علنی مجلس، طرح سوال از رئیس جمهور را تهیه کردیم و می خواهیم از نمایندگان امضاء جمع کنیم.

وی افزوذ: این طرح پنچ محور دارد که به شرح زیر است؛

1-رئیس جمهور در سفر به یزد در روز یکشنبه 19 آبان ادعا کرد از تخلفات گسترده مالی و مفاسد خبر دارد و در روزهای آینده آنرا افشا می کند. چرا وی بر خلاف ماده 606 قانون مجازات اسلامی این اطلاعات تخلفات را به مراجع ذیصلاح ارائه نکرد.

2- از 21 فروردین سال 97 تا 16 مرداد همان سال مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون دلار با قیمت 4200 تومانی به اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص داده شد. بنا به گفته مسئولین دولتی در این زمینه تخلفات گسترده ای رخ داده، چرا لیست این تخلفات و اسامی گیرندگان ارز دولتی به مردم و مجلس اعلام نمی شود.

3- چرا به تکلیف مقرر در بودجه امسال مبنی بر اختصاص 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی مردم و کاهش فشار به اقشار آسیب پذیر عمل نشده است و اگر عمل شده چرا گزارشی داده نمی شود.

4- چرا حکم حکومتی مقام معظم رهبری در ابتدای سال 98 مبنی بر تغییر نظام بودجه نویسی که تا تیر امسال مهلت داشت، اجرایی نشد.

5- رئیس جمهور در یزد اعلام کرده که اشتغال وظیفه دولت نیست. پس چرا رئیس جمهور برای اغوای مردم در ایام انتخابات سال 96 وعده ایجاد اشتغال می داد.

برای طرح سوال از رئیس جمهور به امضای 74 نماینده نیاز است.

در سالهای گذشته و بخصوص در 2 سال اخیر چندین بار طرح سوال از روحانی در مجلس کلید خورد اما با پس گرفتن امضاهای نمایندگان، سوال از روحانی در مجلس منتفی شد.